رضا صابونچی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

می‌خواهیم در اسلالوم و بادبانی برای اولین بار کسب سهمیه کنیم/ بودجه ما اجازه برگزاری اردوی برون‌مرزی را نمی‌دهد

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۰:۰۱:۲۸
کد خبر: ۹۳۳۴۲۲
می‌خواهیم در اسلالوم و بادبانی برای اولین بار کسب سهمیه کنیم/ بودجه ما اجازه برگزاری اردوی برون‌مرزی را نمی‌دهد
دبیر فدراسیون قایقرانی گفت: کسب سهمیه المپیک امسال به مراتب کار سخت‌تری شده است. 5 رشته به رشته‌های قایقرانی المپیک ریو 2016 اضافه کردند و از 35 رشته به 40 رشته رساندند اما از طرفی تعداد ورزشکاران را حدود 500 نفر کاهش دادند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا صابونچی، دبیر فدراسیون قایقرانی، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص مشکلات تیم‌های ملی ایران در راه کسب سهمیه المپیک بیان کرد: رشته قایقراتی تجهیزات محور است و در حال حاضر به لحاظ امکانات مشکل داریم. البته تلاش کردیم یک سری تجهیزاتی را که از قبل خریداری کردیم مثل قایق‌های روئینگ با حسب این‌که ان‌شاءالله این مشکل را یک طوری حل کنیم، 34 قایق روئینگ داریم و 70، 80 درصد پول آن‌ها را پرداخت کردیم و بقیه پول را بدهیم و آن‌ها را به داخل کشور بیاوریم. ضمن این‌که با سازندگان داخلی هم وارد کار شدیم و آن‌ها هم در تلاش هستند تا بتوانند یک سری قایق‌ها را نه در سطح جهان ولی نزدیک به آن‌ها برای ما تولید کنند که ما بتوانیم از آن بهره ببریم.

وی افزود: همچنین توانستیم برای بعضی از ورزشکارانمان که شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک دارند، قایق‌هایی را خریداری و تک تک وارد کشور کنیم. در حال حاضر حدود 3، 4 تا قایق وارد شدند ان‌شاالله بتوانیم این کار را بازهم انجام دهیم. این مشکلات ما از لحاظ تجهیزات و امکانات بود.

صابونچی اظهار داشت: کسب سهمیه المپیک امسال به مراتب کار سخت‌تری شده است. 5 رشته به رشته‌های قایقرانی المپیک ریو 2016 اضافه کردند و از 35 رشته به 40 رشته رساندند. اما از طرفی تعداد ورزشکاران را حدود 500 نفر کاهش دادند. یعنی افزایش 5 رشته و 500 نفر کاهش نشان می‌دهد کسب سهمیه در رشته‌ای مثل قایق‌رانی، دشوارتر شده است. اما به هیچ عنوان ناامید نیستیم و امیدواریم به خصوص در رشته روئینگ سهمیه کسب کنیم. الان در بخش آقایان نصیری و در بخش بانوان ملایی برای کسب سهمیه این رشته تلاش می‌کنند. در فروردین سال آینده هم در آب‌های آرام مسابقاتی را پیش رو داریم که امید زیادی به آن‌ها نیز داریم و در قسمت کانو و کایاک ورزشکاران خوبی داریم که به طور متناوب در اردو هستند. امیدواریم بتوانیم کسب سهمیه توسط این رشته‌ها را داشته باشیم.

دبیر فدراسیون قایقرانی ادامه داد: رشته‌های المپیکی ما چهارتا هستند، آب‌های آرام، روئینگ، اسلالوم و بادبانی. ما در دو رشته اسلالوم و بادبانی در طول تاریخ و ادوار قبلی المپیک کسب سهمیه نداشتیم اما برای این رشته‌ها نیز در تلاش هستیم. نمی‌توانیم قولی بدهیم اما تلاش‌مان را می‌کنیم، کار سخت شده اما ناامید نیستیم.

وی در پایان گفت: بودجه‌ای که دست داریم، آن طور نیست که بتوانیم اردوهای برون‌مرزی برگزار کنیم. البته احمد احمدی ورزشکار رشته بادبانی ما در اسپانیا اردو زده است. همچنین در حال رایزنی هستیم تا ورزشکار اسلالوم ما به تایلند برود. قرار است ورزشکاران آب‌های‌آرام و روئینگ هم به مسابقات کاپ آسیایی اعزام شوند. دنبال برگزاری اردوهای برون‌مرزی هستیم اما با توجه به شرایط نمی‌توانیم این کار را کنیم‌.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز