حسین اوجاقی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حضور بازیکن‌های خارجی در لیگ ایران به صلاح نیست/ از سیفی در بازی‌های حساس استفاده خواهیم کرد/ با ترکیب جوان‌تری راهی مسابقات آسیایی می‌شویم

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۵:۵۵:۴۹
کد خبر: ۹۳۳۴۲۷
حضور بازیکن‌های خارجی در لیگ ایران به صلاح نیست/ از سیفی در بازی‌های حساس استفاده خواهیم کرد/ با ترکیب جوان‌تری راهی مسابقات آسیایی می‌شویم
سرمربی تیم پارس جنوبی گفت: در گذشته تیم‌های ایرانی نیز از بازیکن‌های خارجی استفاده می‌کردند ولی با شرایط اقتصادی فعلی حضور بازیکن خارجی اصلا به صلاح کشورمان نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین اوجاقی، سرمربی تیم پارس جنوبی درباره آخرین وضعیت تیمش برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که فلسفه برگزاری لیگ درگیر کردن بازیکنان با تمرینات در غالب تیم‌های مختلف است که در زمان تعطیلی تیم‌ملی از آمادگی دور نباشند. به هر حال تیم‌ها نیز با آمادگی لازم در رقابت‌ها حاضر می شوند و در حال حاضر فکر می‌کنم امسال با توجه به حضور بازیکن‌های مطرح در تیم‌های مختلف لیگ جذابی را شاهد خواهیم بود.

او اضافه کرد: فکر می‌کنم از بین تیم‌های حاضر پارس جنوبی، پاس ناجا و دانشگاه آزاد امسال جزو مدعیان اصلی برای قهرمانی باشند. پارس جنوبی هم شرایط خوبی دارد و قطعا برای ثبت یک عملکرد موفق تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت.

اوجاقی در خصوص احتمال جدایی محمد سیفی به دلیل پرداخت نشدن مبلغ قرارداد فصل قبل نیز توضیح داد: من از نظر فنی با بازیکنان در ارتباط هستم و مسائل مالی مربوط به سرپرست تیم می‌شود. در خصوص جدایی سیفی هم به طور رسمی من چیزی نشنیدم. به هر حال سیفی بازیکن بزرگی است و طبیعی است که از تیم‌های مختلف پیشنهاد داشته باشد اما در صورت حضورش در پارس جنوبی قطعا در بازی‌های حساس از او استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم‌ملی در خصوص حضور ووشو کاران در لیگ‌های خارجی نیز گفت: اتفاق خوبی است و فکر نمی‌کنم به لیگ کشورمان صدمه‌ای بزند چرا که این بازیکنان با حضور در لیگ‌های خارجی از نظر کسب تجربه و رشد فنی پیشرفت می‌کنند. البته این را هم بگویم که در صورت حضور بازیکنان در لیگ‌های خارجی جای خالی هیچکس در لیگ کشورمان احساس نمی‌شود چون جایگزین‌های مناسبی را داریم.

وی افزود: در گذشته تیم‌های ایرانی نیز از بازیکن‌های خارجی استفاده می‌کردند ولی با شرایط اقتصادی فعلی حضور بازیکن خارجی اصلا به صلاح کشورمان نیست. همین که تیم‌ها حق ووشو کاران ایران را به خوبی و به موقع پرداخت کنند واقعا بچه‌ها با انگیزه کار خواهند کرد و با توجه پتانسیل بالای ووشو در ایران شاهد لیگ پویایی خواهیم بود.

سرمربی تیم‌ملی در پایان درباره برنامه‌های پیش‌روی تیم‌ملی گفت: تا پایان سال درگیر بازی‌های لیگ و قهرمانی کشور در بخش جوانان هستیم. اما سال آینده رقابت‌های قهرمانی آسیا، مسابقات جهانی جوانان، جام جهانی ساندا و تالو در بخش بزرگسالان و در نهایت هم مسابقات دانشجویان جهان را خواهیم داشت. برای حضور در قهرمانی آسیا طبق سیاست همیشه فدراسیون با ترکیب جوان‌تری خواهیم رفت تا سایر ووشو کاران خود را برای جام جهانی آماده کنند. البته فقط سیفی و عرفان آهنگریان با هماهنگی فدراسیون ما را همراهی نخواهند کرد. 

نظر شما
پرونده ویژه