هادی رضایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تیم‌ها را براساس کیفیت غربال‌گری می‌کنیم/ تنها کسب سهمیه ملاک نیست، ورزشکاران باید با قدرت در توکیو حاضر شوند

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۹:۲۵:۵۱
کد خبر: ۹۳۳۴۲۸
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ایران گفت: باید روی تیم‌های آینده‌دار از طرف فدراسیون، کمیته و وزارت باید سرمایه‌گذاری شود. هرچقدر که سرمایه‌گذاری کنیم، نتیجه می‌گیریم و نباید انتظاری جز این داشته باشد چون ورزش ما نتیجه‌گرا است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص کسب سهمیه بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو توسط تیم بسکتبال با ویلچر ایران بیان کرد: تیم بسکتبال با ویلچر ما نتیجه خوبی گرفتند و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آوردند، امیدواریم بتوانند در المپیک به مدال طلا برسند. بازی‌ها به‌تازگی تمام شده و ایران در جایگاه سوم آسیا و اقیانوسیه ایستاد، پس از بازگشت باید دوباره اردوهای منظمی را به صورت مداوم داشته باشیم و ما هم جلسه فنی را با مربیان برگزار کنیم.

وی افزود: بحث المپیک و پارالمپیک کسب سهمیه است اما سیاست ما تا به حال کیفی‌گرایی بوده و خواهد بود. ما تا به حال ۳۷ سهمیه به دست آوردیم که ۳ تا از آن‌ها توسط بانوان است، امیدوارم این آمار‌ در آینده بیشتر شود اما صرف کسب سهمیه برای کافی نیست و ما تیم‌ها را براساس کیفیت غربالگری می‌کنیم.

رضایی اظهار داشت: در این شرایط دو نگاه وجود دارد، یکی این‌که وقتی ورزشکار ما کسب سهمیه می‌کند، فقط برای حضور اعزام شود، آیا واقعا بین ۳۲ نفر ، سی و دوم شدن خوب است؟ یا کسب مدال آوردن؟ بحث ما این است که باید سیاست المپیک و پارالمپیک را نگاه کنیم و براساس سیاست‌هایی ستاد بازی‌ها تعیین کرده شرایط را پیش ببریم.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ایران در پایان گفت: موفقیت بیشتر رشته والیبال نشسته نسبت به بسکتبال با ویلچر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. والیبال نشسته ما باتوجه این‌که سی سال رنکینگ یک دنیا را در دست دارد، شرایط متفاوتی را به وجود آورده و دیدگاه ویژه‌ای به این رشته است. تیم بسکتبال با ویلچر ما هم عنوان چهارم جهان و نهم پارالمپیک قبلی را در کارنامه خود دارد، باید روی چنین تیمی از طرف فدراسیون، کمیته و وزارت باید سرمایه‌گذاری شود. هرچقدر که سرمایه‌گذاری کنیم، نتیجه می‌گیریم و نباید انتظاری جز این داشته باشد چون ورزش ما نتیجه‌گرا است.

نظر شما
پرونده ویژه