شیوه نوین تخصیص سهمیه‌ها به نفع کشورهای اروپایی است؛

قمری: به حضور رکابزنان بخش کوهستان المپیک ۲۰۲۰ امیدفراوان داریم

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۱:۵۳:۴۶
کد خبر: ۹۳۳۶۱۸
قمری: به حضور رکابزنان بخش کوهستان  المپیک ۲۰۲۰ امیدفراوان داریم
رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: به حضور رکابزنان بخش کوهستان المپیک 2020 امیدفراوان داریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، خسرو قمری، رییس فدراسیون دوچرخه سواری با اعلام اینکه با برگزاری اردو های مستمر برای امید های کسب مدال در رشنه دوچرخه سواری جاده که یک سهمیه المپیک 2020 را در آن داریم گفت: به حضور رکابزنان مان در بخش کوهستان نیز امید فراوان داریم.

 قمری با تاکید بر تاثیر منفی تغییر نحوه کسب سهمیه در این دوره المپیک بر تعداد سهمیه های کسب شده از سوری رکاب زنان کشورمان تصریح کرد:  تا کنون با اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، یک سهمیه المپیک ۲۰۲۰ برای ایران قطعی شده است.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری خاطر نشان ساخت: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در آخرین رده بندی تیم های ملی جاده، نام ایران را به عنوان یکی از سهمیه داران المپیک ۲۰۲۰ ژاپن معرفی کرد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به کسب سهمه ای دیگر در بخش کوهستان گفت: با تمرکز بر مسابقات قهرمانی آسیا که بهمن ماه آغاز می شود به حضور رکابزنان مان در بخش کوهستان المپیک 2020 امید فراوان داریم.

قمری گفت: در المپیک های پیشین کشورمان در کنار 34  کشور در سطح قاره آسیا مورد ارزیابی قرار می گرفت و اتحادیه جهانی دوچرخه سواری بر اساس نتایج حاصله، سهمیه هایی را به کشورمان تخصیص می داد.

او با تاکید بر اینکه در این دوره گروه بندی برای ارزیابی کشور ها حذف شده است افزود: برای المپیک 2020  کلیه کشور های عضو اتحاده با هم مقایسه شده و مورد ارزیابی قرارگرفتند.

قمری با در نظر گرفتن سبقه و قدمت بالای فعالیت رشته دوچرخه سواری در برخی از کشور های اروپایی آنها را رقیبانی قدر دانست و تصریح کرد: در سطح قاره کهن تنها دو کشور ایران و قزاقستان موفق به کسب سهمیه شده اند وکشور ژاپن نیز به دلیل میزبانی موفق به کسب سهمیه شده است .

در بخش بانوان ما نخستین مدال تاریخ 70ساله دوچرخه سواری را سال گذشته توسط خانم سممیه یزدانی برای کشورمان به ارمغان آوردیم که با این مدال،  سمیه بر سکوی سوم آسیا ایستاد اما تغییر نحوه توضیع سهمیه ها مانع ورود این بانوی رکاب زن به المپیک شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه فرانک پرتو آذر نفر اول رنکینگ کوهستان آسیاست گفت متاسفانه کشور ما در بین 202 کشور عضو اتحادیه نتوانستیم جزع 38 نفر باشیم و رکاب زن چینی  که نفر اول قهرمانی آسیا شد توانست سهمیه کوهستان را به خود اختصاص دهد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری که معتقد است شیوه نوین تخصیص سهمیه ها به نفع کشور های اروپایی و به ضرر کشور های آسیایی است اظهار داشت: در این دوره 90درصد افراد حاضر در مسابقات دوچرخه سواری المپیک 2020 اروپایی هستند.

او که جنگ اقتصادی دشمن بر علیه کشورمان را مانعی در سر راه توسعه این رشته میداند اذعان داشت: دوچرخه سواری در سطح اروپا به یک صنعت بدل شده است و اسپانسر های قدرتمندی دارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری که اراده جوانان ایرانی را اهرمی برای شکست موانع می داند از برگزاری اردوهای تیم جاده از هفته آتی خبر داد و گفت: سهمیه این رشته به کشورمان تخصیص یافته و امیدان کسب سهمیه پس از این اردو مورد ارزیابی قرار می گیرند.

قمری افزود پس از مسابقات قهرمانی آسیا که به نوعی اردوی بزرگی برای رکاب زنان ما به شمار میرود ، ادامه اردوها در مناطق گرمسیر کشورمان وپیگیری خواهد شد.

نظر شما