مهدی علی‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اختصاص حق پخش تلویزیونی به فدراسیون‌ها نویدبخش اتفاق‌های خوب در ورزش است/ لایحه جدید دولت باعث ورود بخش خصوصی به ورزش می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۸:۲۸:۴۱
کد خبر: ۹۳۴۰۸۰
اختصاص حق پخش تلویزیونی به فدراسیون‌ها نویدبخش اتفاق‌های خوب در ورزش است/ لایحه جدید دولت باعث ورود بخش خصوصی به ورزش می‌شود
رئیس فدراسیون ووشو گفت: اختصاص حق پخش تلویزیونی به فدراسیون‌ها نوید بخش اتفاق‌های خوب در ورزش است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ براساس لایحه‌ بودجه دولت پول حاصل از درآمد تبلیغات در حین پخش مسابقات ورزشی به صورت مساوی بین صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان توزیع خواهد شد.

 مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو، درباره این اتفاق در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: در دنیا عمده منابع مالی فدراسیون‌ها از طریق حق پخش تلویزیونی تامین می‌شود در ایران هم در طول چند سال گذشته بارها این مسئله مطرح شد اما عملا صداوسیما این قانون را رعایت نمی‌کرد.

 او ادامه داد: اما طبق لایحه جدید قرار است درآمدهای حاصل از تبلیغات در حین پخش مسابقات ورزشی بین صداوسیما و وزارت ورزش تقسیم خواهد شد. قطعا اتفاق خوبی است و می‌تواند بار مشکلات مالی فدراسیون‌ها را تا حدودی کم کند البته امیدوارم نحوه توزیع به‌گونه‌ای باشد که فدراسیون‌ها و رشته‌های مدال آور سهم بیشتری را دریافت کنند.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به مثمرثمر بودن این لایحه توضیح داد: قطعا با اجرایی شدن این قانون علاوه بر کمک مالی به فدراسیون امر خصوصی‌سازی در ورزش هم آسان‌تر می‌شود. هر چند که قبل از هرچیز برای خصوصی‌سازی باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم تا بنگاه‌های اقتصادی تمایلی برای سرمایه‌گذاری پیدا کنند.

علی‌نژاد در پایان گفت: به‌رغم مشکلات اقتصادی که داریم ولی خوشبختانه در لایحه جدید دولت بودجه خوبی را هم به وزارت ورزش و هم به کمیته ملی المپیک اختصاص داده است. بی‌شک این موضوع نوید بخش اتفاقات خوبی برای ورزش کشورمان در سال قبل از المپیک است.

نظر شما
پرونده ویژه