مجید غلامی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

باشگا‌ه‌ها برنامه طولانی مدت برای پرورش بازیکن ندارند/ سرمایه‌گذاری ما در سطح واترپلوی جهان نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۹:۰۲:۵۰
کد خبر: ۹۳۴۳۸۱
باشگا‌ه‌ها برنامه طولانی مدت برای پرورش بازیکن ندارند/ سرمایه‌گذاری ما در سطح واترپلوی جهان نیست
سرمربی تیم ملی واترپلو جوانان گفت: مسابقات آسیایی سطح متفاوتی با رقابت‌های جهانی دارد، سرمایه‌گذاری که ما برای این رشته کردیم در سطح جهان نیست که انتظار موفقیت در این رده را داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مجید غلامی، سرمربی تیم ملی واترپلو جوانان، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص مسابقات جهانی کویت بیان کرد: تیم ما حدود یک ماه تمرین داشت و نسبت به این مدت کم پیشرفت خوب و چشمگیری داشتند. اما این رقابت‌ها میدان بزرگی است و تمام قدرت‌های جهانی در آن حضور پیدا می‌کنند. گروهی که ما در آن قرار بسیار سخت است و با تیم‌های آمریکا، کویت و ایتالیا هم گروه هستیم که از مدعیان اصلی قهرمانی این مسابقات هستند.

وی اظهار داشت: تیم ملی جوانان در مسابقات قبلی هم نتایج خوبی داشته است، مثلا در رقابت‌های جوانان آسیا سوم شدند. ما معمولا در سطح آسیا و در رده‌های مختلف یکی از سکوها را به دست می‌آوریم. مسابقات آسیایی سطح متفاوتی با رقابت‌های جهانی دارد، سرمایه‌گذاری که ما برای این رشته کردیم در سطح جهان نیست که انتظار موفقیت در این رده را داشته باشیم.

غلامی افزود: من هیچ فیلمی را از مسابقات رقبای ایران ندیدم و بازی برون مرزی تدارکاتی هم نداشتیم، بنابراین هیچ اطلاعاتی از تیم‌های حریف نداریم. باتوجه به سطح تیم‌های بزرگسالان این کشورها و سابقه آن‌ها می‌دانم که ما می‌توانیم تیم کویت را شکست دهیم و برای رنکینگ سیزدهم تا بیستم تلاش کنیم.

سرمربی تیم ملی واترپلو جوانان ادامه داد: لیگ در کشور ما نقش برعکسی دارد، بازیکنان در تیم‌های ملی ایران رشد می‌کنند و وارد باشگاه‌ها می‌شوند. تیم‌هایی الان در لیگ وجود دارند، در واقع باشگاه نیستند و فقط تیم‌داری می‌کنند. باشگاه‌ها برنامه طولانی مدتی ندارند تا بتوانند بازیکن پرورش دهند.

وی در پایان در خصوص عدم حضور خود در آخرین تمرین تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات جهانی گفت: من به دلیل کسالتی که در این چند روز داشتم و در بیمارستان بستری بودم، نتوانستم تیم را در آخرین تمرین پیش از اعزام همراهی کنم. اما ان‌شاءالله در این مسابقات تیم را همراهی خواهم کرد. 

نظر شما
پرونده ویژه