گزارش برنا از عملکرد سرخابی‌ها در ادوار مختلف لیگ برتر؛

صلابت و اقتدار چهارساله سرخابی‌ها/ صبوری هواداران برای رسیدن به موفقیت/ جام قهرمانی لیگ برتر به استقلال و پرسپولیس چشمک می‌زند

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۵:۲۶:۴۸
کد خبر: ۹۳۴۸۱۳
صلابت و اقتدار چهارساله سرخابی‌ها/ صبوری هواداران برای رسیدن به موفقیت/ جام قهرمانی لیگ برتر به استقلال و پرسپولیس چشمک می‌زند
استقلال و پرسپولیس از سال 95 همواره سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داشته‌اند و شاید این برهانی بر قدرت سرخ‌آبی‌های پایتخت در چند سال اخیر باشد که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را کتمان کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چند فصل اخیر به‌رغم مشکلات مالی با هم رقابت تنگاتنگی داشتند. این موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اگر استقلال در فصل گذشته سه‌هفته مانده به پایان لیگ تیم پدیده را شکست می‌داد شاید پرسپولیس نمی‌توانست سومین قهرمانی پیاپی خود را در لیگ برتر جشن بگیرد. استقلال تیمی است که در چند سال گذشته به گواه تاریخ، آمار و اعداد جزو مدعیان اصلی قهرمانی بوده، حتی در لیگ هفدهم که پرسپولیس سه هفته زودتر قهرمان شد، نزدیک‌ترین رقیبش استقلال بود.

استقلال همیشه در ادوار مختلف لیگ برتر یک رقیب سنتی نیز داشته که همواره رقابت آنها به چشم آمده است. هت‌تریک قهرمانی پرسپولیس باعث شد هواداران میلیونی استقلال فقط در اندیشه قهرمانی باشند و ایراد اینجا است که حضور یک سرمربی در فوتبال ما آنقدر تاثیرگذار می‌شود که رفتنش همه را به انتقاد وا می‌دارد. حالا رفتن او صحیح یا غلط باشد. این موضوع درباره رقیب نیز صدق می‌کند.

اولین دوره لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس آغاز شد و در همان سال استقلال در رده دوم قرار گرفت. بعد از دوره اول بازی‌ها سرخابی‌ها جایگاه متفاوتی در جدول رده‌بندی داشتند.

لیگ دوم (پرسپولیس سوم، استقلال نهم)

لیگ سوم (پرسپولیس پنجم، استقلال دوم)

لیگ چهارم (پرسپولیس چهارم، استقلال سوم)

لیگ پنجم (پرسپولیس نهم، استقلال اول)

لیگ ششم (پرسپولیس سوم، استقلال چهارم)

لیگ هفتم (پرسپولیس اول، استقلال سیزدهم)

لیگ هشتم (پرسپولیس پنجم، استقلال اول)

لیگ نهم (پرسپولیس چهارم، استقلال سوم)

لیگ دهم (پرسپولیس چهارم، استقلال دوم)

لیگ یازدهم (پرسپولیس دوازدهم، استقلال سوم)

در ادامه این گزارش و لیگ دوازدهم آمار به صورت جدول به مخاطبین ارائه شده است.

استقلال در سال 92 قهرمان لیگ برتر شد، سالی که پرسپولیس در رده هفتم جدول قرار گرفت، جایگاهی که استقلال هرگز در دهه نود به خود ندیده و برعکس رقیبش حتی جایگاه دوازدهمی را نیز به خود دیده است.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۰_۱۲-۵۹-۲۰

لیگ دوازدهم که جدول آن را در بالا می بینید با قهرمانی استقلال به پایان رسید و پرسپولیس 17 امتیاز با قهرمان فاصله داشت. این دو تیم هرگز دیگر چنین فاصله‌ای را باهم نداشتند.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۰_۱۲-۵۹-۱۷ (2)

لیگ سیزدهم در حالی در سال 93 به پایان رسید که فولاد قهرمان شد، پرسپولیس به جایگاه دوم رسید و استقلال در جایگاه پنجم قرار گرفت. استقلال تنها 4 امتیاز با فولاد قهرمان فاصله داشت و رقیبش پرسپولیس با 2 امتیاز فاصله قهرمانی را از دست داد.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۰_۱۲-۵۹-۱۸

لیگ چهاردهم با قهرمانی سپاهان به پایان رسید، استقلال با 47 امتیاز فاصله 6 امتیازی با تیم نخست داشت و پرسپولیس یکی از ضعیف‌ترین نتایج خود را در لیگ برتر گرفت. در این فصل سرخ‌پوشان 23 امتیاز با تیم سپاهان فاصله داشتند.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۰_۱۲-۵۹-۱۸ (2)

در لیگ پانزدهم استقلال خوزستان قهرمان شد. پرسپولیس با برانکو تلخ‌ترین نایب قهرمانی لیگ را بدست آورد و به دلیل سه گل زده کمتر نایب قهرمان شد. استقلال نیز در این فصل عنوان سومی را بدست آورد. استقلال و پرسپولیس از این فصل تا به امروز همواره در کورس قهرمانی با هم حضور داشته‌اند که این می‌تواند موضوعی مهمی باشد. نکته دیگر هم این است که استقلال و پرسپولیس از سال 95 همواره سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داشته‌اند و شاید این برهانی بر قدرت سرخ‌آبی‌های پایتخت در چند سال اخیر باشد که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را کتمان کند.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۰_۱۲-۵۹-۱۹

لیگ شانزدهم روزهای اوج پرسپولیس را نشان می‌دهد این تیم با 66 امتیاز سه هفته زودتر قهرمان شد و استقلال هم نزدیک‌ترین تیم به شاگردان برانکو بود.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۰_۱۲-۵۹-۱۹ (2)

لیگ هفدهم نیز با همین شرایط دنبال شد و پرسپولیس سه هفته زودتر قهرمانی خود را قطعی کرد، همانگونه که می‌بینید، ذوب‌آهن نایب قهرمان شد و استقلال در مکان سوم ایستاد. البته استقلال در این فصل قهرمان جام حذفی شد و سهمیه مستقیم لیگ برتر را داشت.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۰_۱۲-۵۹-۱۶

در لیگ هجدهم و در سال 98 جاری پرسپولیس این بار با چاشنی شانس قهرمان شد، چراکه سپاهان تا هفته آخر و  استقلال تا یک هفته مانده به هفته آخر شانس قهرمانی داشتند. البته همان باخت به شهر خودرو باعث شد استقلال شفر را از دست بدهد و با اختلافی چهار امتیازی در جایگاه سوم جدول قرار بگیرد.

استقلال در لیگ امسال توانایی قهرمانی را دارد و هم اکنون صدرنشین جدول است. آبی‌پوشان در این فصل متفاوت‌تر از دو، سه فصل گذشته بازی می‌کنند و مزد این بازی را نیز با صدرنشینی گرفته‌اند. نکته جالب توجه این است که بازینکان استقلال در چند هفته گذشته بازی خوب و روانی را از خود به نمایش می‌گذارند و با تاکتیک و تکنیک مثال زدنی موفق به گلزنی می‌شود.  استقلال مقابل پیکان نشان داد، این تیم بدون دیاباته و استراماچونی هم می‌تواند خوب بازی کند، حال اینکه دیاباته دیروز محروم بود و امکان بازگشت استراماچونی هم وجود دارد.

حضور پی در پی استقلال و پرسپولیس در چهار فصل اخیر در لیگ قهرمانان آسیا نشان دهنده قدرت و رقابت این دو تیم در سال‌های اخیر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز