محسن مهرعلیزاده:

می‌خواهیم از این به بعد وقت بیشتری برای برگزاری این کلاس‌ها بگذاریم/ در ۸۵ کشور صدای ضرب و زورخانه می‌آید

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۸:۰۷:۳۵
کد خبر: ۹۳۵۶۶۶
می‌خواهیم از این به بعد وقت بیشتری برای برگزاری این کلاس‌ها بگذاریم/ در ۸۵ کشور صدای ضرب و زورخانه می‌آید
رییس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: این اولین دوره مربیگری است که در این سطح در کشور برگزار می‌کنیم و به عنوان حرکت آغازین بسیار حرکت خوبی بود و قصد داریم که از این به بعد وقت بیشتری برای برگزاری این کلاس‌ها بگذاریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای امروز در مراسم اختتامیه دوره مربیگری بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای بیان کرد: عزیزان زیادی زحمت کشیدند تا این دوره مربیگری با استقبال خوب ورزشکارانی از کشورهای مختلف برگزار شد و از همه تشکر می‌کنم. گرچه فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه‌ای از سال ۸۳ تشکیل شده ولی امروز ۸۵ کشور این رشته را می‌شناسند. در ۸۵ کشور صدای ضرب و زورخانه می‌آید و نام مولا علی برده می‌شود. برای این‌که در فضای بین المللی جنبه‌های اخلاقی و اجتماعی را به دنیا هدیه کنیم چون از طرف یک تمدن کهن بسیار ارزشمند است باید تلاش زیادی به کار بگیریم.

وی افزود: همان‌طور که خیلی از کارشناسان داخلی و خارجی اعتقاد دارند بی‌آسیب‌ترین ورزش، ورزش زورخانه‌ای است که مزایای زیادی دارد. دقت می‌کنیم که در آموزش این ورزش در دنیا که در فضاهای فرهنگی این ورزش سنخیت داشته باشد و بتوانیم آموز‌ه‌های دینی و اعتقادی خود را به همه جهانیان بشناسانیم. در مقایسه با آن‌چه که رشته‌های دیگر از کشورهای مختلف شناسانده شده این ورزش نقش پررنگ‌تری در شناسایی اخلاق و فرهنگ دارد. اگر بتوانیم این رشته را رونق بدهیم یک کار بزرگ اخلاقی انجام دادیم.

مهرعلیزاده در پایان گفت: این اولین دوره مربیگری است که در این سطح در کشور برگزار می‌کنیم و به عنوان حرکت آغازین بسیار حرکت خوبی بود و قصد داریم که از این به بعد وقت بیشتری برای برگزاری این کلاس‌ها بگذاریم. بهترین ورزشکاران از کشورهایی مانند روسیه، ترکیه، آدربایجان، هند و افغانستان در این کلاس‌ها شرکت کردند و جای امیدواری است که همین عزیزان بتوانند باعث رشد این رشته ورزشی شوند.

نظر شما