یادداشت؛

ماجرای استراماچونی فریاد مظلومیت ملت ایران است

۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۳:۱۴:۵۳
کد خبر: ۹۳۵۸۰۹
ماجرای استراماچونی فریاد مظلومیت ملت ایران است
یادداشت- فرید جنت

ماجرای استراماچونی فریاد مظلومیت مردم ایران است، ملتی که صادقانه پای میز مذاکره نشست، مدبرانه توافق کرد، اخلاقمدارانه به همه تعهداتش پایبند ماند ولی با زیاده خواهی یک رژیم اقتدارگرا و کوتاهی اروپایی‌ها تحت سخت‌ترین و سنگین‌ترین تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفت.

روز سه شنبه رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت که "باید ابعاد تحریم‌ها به مردم گفته شود" و حالا مردم دقیقا متوجه می‌شوند این تحریم‌ها تا کجا نفوذ کرده و تا چه میزان معیشت، امید و امنیت مردم ایران را نشانه رفته اند. واریز یک مبلغ معمول به حساب یک سرمربی که نه ربطی به انرژی اتمی دارد نه در فرآیندهای نظامی است، نه در سیاست نقشی دارد و نه موضوعی اقتصادی است به واسطه تحریم‌ها به چنان موضوع بغرنجی تبدیل شد که چند روز برای واریز این مبلغ انرژی کشور هدر رفت. شاید هیچ موضوعی نمی‌توانست تا این میزان به مردم ایران و مردم دنیا نشان دهد که تحریم‌های ظالمانه چه تاثیری دارد و تروریسم اقتصادی و جنگی که آمریکا علیه ایران راه انداخته تا چه حد حتی در کوچک‌ترین امور مردم ایران تاثیر داشته است؟

استراماچونی یک مربی فوتبال است، فوتبال و ورزش هم اساسا سیاسی نیست ولی ملت مظلوم ایران به واسطه تحریم‌ها حتی نمی‌تواند از این فوتبال غیرسیاسی لذت ببرد و این دقیقا همان نقطه‌ای است که دولت ترامپ و ایالات متحده آمریکا برای ناامید کردن مردم هدفگذاری کرده‌اند. شما موضوع استراماچونی را تعمیم دهید به دارو، به مواد غذایی، به مواد اولیه مورد نیاز در تولید، به فروش نفت، به واردات بنزین، به کشاورزی و دامداری و ...، اینها برای مردم شاید به دلیل کلان بودن چندان محسوس نباشند ولی حالا به واسطه موضوع استراماچونی همه مردم درک می‌کنند که تحریم‌ها تا کجا نفوذ کرده‌اند و تا چه حد آمریکا و اذنابش تلاش می‌کنند مردم را به زانو درآورند.

نظر شما
پرونده ویژه