هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال؛

استقلال بدون استرا به دنبال صدرنشینی/ پرسپولیس در شهرقدس نهمین برد را می‌خواهد

۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۲۳:۱۰:۲۸
کد خبر: ۹۳۵۸۹۸
استقلال بدون استرا به دنبال صدرنشینی/ پرسپولیس در شهرقدس نهمین برد را می‌خواهد
تیم‌های پرسپولیس و استقلال امروز در هفته پانزدهم لیگ برتر مقابل سایپا و شاهین شهرداری بوشهر قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته پانزدهم لیگ برتر امروز با برگزاری امروز با 5 دیدار به پایان می‌رسد و سرخ‌آبی‌های پایتخت بدنبال گرفتن صدر از سپاهان هستند، البته علاوه بر صدر جدول  امکان جابجایی تیم‌ها در قعر جدول نیز وجود دارد.

سایپای تهران – پرسپولیس، ساعت 15- ورزشگاه شهدای شهر قدس

تیم فوتبال سایپا که پس از هفته سوم رنگ پیروزی را در لیگ برتر ندیده، به مصاف پرسپولیسی می‌رود که روز‌های خوبی را سپری می‌کند. شاگردان ابراهیم صادقی در سایپا که پس از 10هفته در بازی گذشته مقابل نفت مسجد سلیمان گلزنی کردند، با 10گل زده، یکی از خطوط ضعیف هجومی را در بین تیم‌های لیگ برتری در اختیار دارند.

نارنجی پوشان از 14 بازی گذشته، با کسب11 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارند. هر چند که با وجود کسب نتایج ناامید کننده خودروسازان، ابراهیم صادقی اعلام کرده که هیچ اولتیماتومی از سوی مدیران باشگاه به او داده نشده است. پرسپولیس هم که بعد از بردن ذوب آهن و گل گهر دوباره به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شده است، در اندیشه کسب 3 امتیاز این بازی است. تقابل مهدی ترابی، هافبک-مهاجم آماده این روز‌های پرسپولیس با تیم سابقش، به جذابیت‌های این بازی اضافه می‌کند. شاگردان  گابریل کالدرون با کسب 8 برد در بازی‌های گذشته شان، از این حیث بهترین تیم امسال لیگ هستند.

داور: امیر عرب براقی

کمک ها: علی میرزابیگی – محمد عطایی

کمک داوران اضافی: سیدمهدی سیدعلی – یاسر همرنگ

داور چهارم: وحید سیفی

ناظر: ایرج نظری

گل‌گهر سیرجان – ذوب‌آهن اصفهان- ساعت ۱۶- ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان

یکی از تیم‌های قعرنشین لیگ، در خانه خود از ذوبی‌ها پذیرایی می‌کند و برای جلوگیری از ثبت یک رکورد منفی، به دنبال کسب ۳ امتیاز این بازی است. سیرجانی‌ها که لیگ را با وینکو بگوویچ کروات آغاز کردند و پس از نتایج ضعیف، مجید جلالی را به عنوان جایگزین او روی نیمکت تیم شان می‌بینند، همچنان مقابل تعداد برد‌های خود در جدول رده‌بندی با عدد صفر روبرو هستند.

آبی‌پوشان سیرجانی از ۱۰ بازی گذشته، متحمل ۷ شکست شدند و با کسب ۶ امتیاز رتبه پانزدهم جدول را در اختیار دارند. ذوبی‌ها هم که شروع ناامید کننده‌ای را با علیرضا منصوریان داشتند با کسب ۳ پیروزی از ۶ بازی گذشته، خود را از قعر جدول جدا کردند، اما در صورت برتری در این بازی هم همچنان رتبه شان در جدول تک رقمی نمی‌شود.

داور: سعید رحیمی مقدم

کمک ها: رحیم شاهین – حسین گلشنی

کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ – ایمان کهیش

داور چهارم: سعید زیبا

ناظر: یدالله جهانبازی

پارس جنوبی جم – نفت مسجد سلیمان- ساعت16:40ورزشگاه تختی جم

تقابل مهدی تارتار، سرمربی نفتی‌ها مقابل تیم سابق خود یکی از جذاب‌ترین دوئل‌های این هفته از بازی‌های لیگ برتر خواهد بود. البته روابط حسنه‌ای که بین مسئولان 2 تیم وجود دارد، باعث جابجایی زمان برگزاری این بازی شد و پارسی‌ها با درخواست نفت برای تعویق یک روزه بازی موافقت کردند.

پارس جنوبی هم که بعد از برد هفته چهارم مقابل سایپا موفق به تکرار این امر نشده، به دنبال کسب 3 امتیاز این بازی مقابل تیم بدون باخت لیگ نوزدهم است. شاگردان فراز کمالوند که هفته‌های عجیب و غریبی را به خاطر مشکلات مالی سپری می‌کنند، قول‌هایی برای دریافت کمک مالی در هفته آینده دریافت کردند و باید دید اولتیماتومی که از سوی کادر فنی به مدیران باشگاه رسیده، باعث می‌شود تا مشکلات مالی به پایان برسد یا خیر؟ نفت مسجد سلیمان هم از 5 بازی قبلی صاحب 2 برد شده و در صورت کسب برتری در این بازی شانس رسیدن به رتبه چهارم جدول را دارد. شاگردان تارتار در مسجد سلیمان، با دریافت فقط 6 گل در بازی‌های گذشته در کنار 3 تیم دیگر، بهترین خط دفاع لیگ نوزدهم را در اختیار دارند.

داور: پیام حیدری

کمک ها: محمدرضا منصوری – فرهاد فرهادپور

کمک داوران اضافی: کمیل غلامی – حسین زمانی

داور چهارم: محسن سلطانی

ناظر: حیدر شکور

صنعت نفت آبادان – ماشین‌سازی تبریز-ساعت 16:40-ورزشگاه تختی آبادان

آبادانی‌ها از 5 بازی قبلی شان، صاحب 2 برد، 2 تساوی و یک شکست شدند و با وجود مشکلات مالی زیادی که دارند نتایج خوبی را در لیگ نوزدهم به دست آوردند. البته بخشی از قرارداد بازیکنان صنعت نفت، طی روز‌های گذشته پرداخت شده تا آن‌ها با روحیه بهتری به ادامه رقابت‌های لیگ بپردازند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ در نفت، با دریافت 12 گل و زدن همین تعداد گل، تفاضل شان در جدول لیگ صفر است. تیم ششم جدول در صورت برتری در بازی قبلی خود می‌توانست در جمع 4 تیم بالای جدول قرار بگیرد و حالا باز هم این فرصت را دارد تا با بردن بازی خانگی اش، به رتبه‌های بالای جدول برسد. ماشین‌سازی هم که بعد از برد ارزشمند در داربی تبریز مقابل تراکتور، از همشهری خود بالاتر ایستاده بود، با کسب 3 برد از4 بازی اخیرش، رتبه خود را تک رقمی کرده است. سبزپوشان تبریزی  بعد از شکست مقابل فولاد در هفته هفتم، متحمل شکست نشده‌اند و در این بازی نیز به دنبال حفظ روند رو به رشد خود خواهند بود.

داور: حمید حاج ملک

کمک ها: مهدی عالیقدر – عسگر محمدی

کمک داوران اضافی: جواد رحیم زاده – مجید محمدی

داور چهارم: محمد راهی

ناظر: سعید بطحایی

استقلال تهران – شاهین شهرداری بوشهر- 17:30ورزشگاه آزادی تهران

بعد از سپری شدن روز‌های عجیب در استقلال، حالا آبی‌پوشان مقابل تیم انتهای جدول قرار می‌گیرند. شاگردان آندره‌آ استراماچونی بدون سرمربی شان این هفته را تمرین کردند و باید دید آشفتگی فنی استقلال در بازی مقابل پیکان در هفته گذشته، باز هم در این مسابقه تکرار می‌شود یا خیر. هر چند که بازگشت آنالیزور (صالح مصطفوی) و مترجم مربی ایتالیایی (یوسف دانشیار) به تمرینات استقلال، تا حدودی وضعیت تمرینات  آبی پوشان را سر و سامان داده‌ است.

استقلالی‌ها با زدن ۲۸ گل، همچنان بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند و از ۹ بازی قبلی خود، ۲۳ امتیاز کسب کرده‌اند. تفاوت مهم استقلال در این بازی نسبت به هفته‌های گذشته، کنار رفتن امیرحسین فتحی از مدیریت این باشگاه است و اسماعیل خلیل زاده، رئیس هیئت مدیره آبی پوشان به صورت موقت روی صندلی فتحی نشسته است.

در این بازی، فرشید اسماعیلی به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود، اما بازگشت شیخ دیاباته پس از یک هفته محرومیت به ترکیب استقلال، یکی از بهترین اتفاقات ممکن برای هواداران خواهد بود. شاهین شهرداری نیز از همان هفته اول رقابت‌های لیگ در رتبه شانزدهم جدول قرار دارد و بازگشت میشو کریستیچوویچ به نیمکت بوشهری‌ها هم هنوز تغییری در نتایج شاهین ایجاد نکرده است. هرچند که میشو از زمان حضورش در شاهین شکستی را تجربه نکرده است. اما دریافت 24 گل در14بازی قبلی نشان از خط دفاعی ضعیف شاهین دارد که تقابل آن‌ها با بهترین خط حمله لیگ نوزدهم یکی دیگر از دوئل‌های جالب این هفته خواهد بود.

داور: علی بای

کمک ها: حسن ظهیری – علیرضا ایلدروم

کمک داوران اضافی: سیدعلی میرغفاری – کیوان علیمحمدی

داور چهارم: میلاد قاسمی

ناظر: محسن ترکی

نظر شما
پرونده ویژه