احساس می‌کنم هیچ‌وقت چنین تمرینات با طراوتی را نداشتیم؛

شفیعی: صعود به المپیک افتخار بزرگی است/ با آمدن داورزنی فدراسیون نظم خود را باز یافته است

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۵:۲۳:۵۴
کد خبر: ۹۳۷۸۷۰
شفیعی: صعود به المپیک افتخار بزرگی است/ با آمدن داورزنی فدراسیون نظم خود را باز یافته است
عضو تیم‌ملی والیبال گفت: با آمدن داورزنی فدراسیون نظم خود را باز یافته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی شفیعی که از ستاره‌های حاضر در تورنمنت‌های مختلف سال 2019 بود، حالا در تمرینات آماده‌سازی تیم ملی والیبال ایران در مسیر انتخابی المپیک حضور دارد. او درباره شرایط اردو و و روند تمرینات تیم ملی در دو هفته گذشته گفت: معتقدم که تمرینات بسیار پرفشاری را پشت سر می‌گذاریم. به عبارت دیگر، احساس می‌کنم هیچ‌وقت چنین تمرینات سنگین، با کیفیت و با طراوتی را پشت سر نگذاشته بودیم. منتظر پیوستن همه لژیونرها به اردو هستیم تا تیم‌مان شاکله اصلی خود را پیدا کند و با مرور تاکتیک‌ها، به آمادگی صد درصدی برای رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ برسیم.

او درباره حضور بازیکنان جوان در اردوی تیم ملی نیز تصریح کرد: به نظرم این یک فرصت استثنایی برای بازیکنان جوان هست که خود را به کادرفنی نشان دهند. کمتر فرصتی مثل الان ایجاد می‌شود که بازیکنان جوان بتوانند توانایی و آمادگی خود را به کادرفنی نشان دهند.

این بازیکن با تجربه، در ادامه صحبت‌هایش و در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور برخی بازیکنان در لیست نهایی تیم ملی پیش از سفر به چین، اظهار کرد: قطعا بازیکنانی که در اردوی تیم ملی هستند، همگی عاشق والیبال هستند. آن‌ها آنقدر خوب بوده‌اند که به تیم ملی دعوت شده‌اند. من خودم بارها به تیم ملی دعوت شده‌ام و خط خورده‌ام. به هر حال این نظر کادر فنی است و باید به آن احترام گذاشت. بازیکنان باید تلاش کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند و از والیبال بازی کردن، لذت ببرند. بقیه مسائل، از دست بازیکن خارج است و فکر کردن به آن فایده‌ای ندارد. کسی که عاشق کارش باشد، انگیزه خود را از دست نمی‌دهد.

وی درباره رقبای ایران در راه المپیک هم گفت: من در دوره‌های قبلی رقابت‌های انتخابی المپیک حضور نداشتم ولی بازیکنانی که تجربه حضور در مسابقات انتخابی قبلی را داشتند، می‌گویند همه چیز در انتخابی فرق می‌کند. مثلا مسابقات انتخابی المپیک قبلی، در یک بازی پر استرس و به سختی چین را سه بر دو بردیم و این در حالی است که در حالت عادی و بعد از آن رقابت‌ها، بارها این حریف را به راحتی شکست دادیم. فشار روانی موجود، می‌گوید ما باید راهی المپیک شویم. اگر راه پیدا کنیم، موفقیت خیلی بزرگی است و اگر به المپیک راه پیدا نکنیم، یک شکست بزرگ رقم خورده است. به خاطر این تفاوت زیاد میان موفقیت و شکست، کمی استرس ایجاد می‌شود. مطمئنا صعود به المپیک افتخار بزرگی است که استرس خاص خودش را دارد.

شفیعی در پایان با بیان این که تیم ایران نشان داده در تورنمنت‌های دشوار، نمایش‌های خوبی داشته، افزود: بازیکنان ما هر زمان که همدل بوده‌اند و فدراسیون نیز پشت بازیکنان بوده است، به موفقیت رسیده‌اند. الان هم با حضور آقای داورزنی، فدراسیون چارچوب و شکل منظم خود را باز یافته و همه ما می‌دانیم وظیفه و هدفمان چیست. همه تلاش می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند و در نهایت به موفقیت برسیم و به المپیک صعود کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز