الهه قلی‌فلاح در گفتگو با خبرگزاری برنا:

محدودیت‌های معلولیت باید تبدیل به فرصت شوند/ عنوان شجاع‌ترین اسکی‌باز جهان مسئولیت من را بیشتر کرد

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۰:۰۹:۲۷
کد خبر: ۹۳۷۹۱۹
محدودیت‌های معلولیت باید تبدیل به فرصت شوند/ عنوان شجاع‌ترین اسکی‌باز جهان مسئولیت من را بیشتر کرد
شجاع‌ترین اسکی‌باز جهان گفت: پس از کسب این عنوان، مسئولیت من سنگین‌تر شد، پس باید بیشتر تلاش کنم تا در این راه باشم و نابینایان دیگر به من بپیوندند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ الهه قلی‌فلاح، تنها عضو نابینای تیم ملی اسکی صحرانوردی معلولان ایران که توانسته به عنوان اولین بانو نشان شجاع‌ترین اسکی‌باز جهان را به نام خود ثبت کند، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص به دست آوردن این نشان بیان کرد: برای رسیدن به یک هدف باوجود تمام مشکلات، ابتدا باید لطف خدا شامل حال فرد شود و پس از آن لازم است که آدم خودش در این راه اراده و انگیزه داشته باشند. همچنین کسانی مانند خانواده، مربی، مسئولین و ... کنار ما هستند که راه را برای ما هموار می‌کنند. به هر مشکلات زیادی در این زمینه سر راه من وجود داشته است. می‌گویند معلولیت محدودیت نیست اما به نظر من یک‌سری محدودیت‌ها برای ما به وجود دارد و نکته مهم این است که ما بتوانیم بر آن‌ها غلبه کنیم تا تبدیل به فرصت شوند.

وی افزود: قطعا این عنوانی که به دست آمده و راه سختی که پشت‌سر گذاشته شده، به‌تنهایی اتفاق نیفتاده است. کسانی که کنار من هستند و خواهند بود، یک اهرم اصلی در این راه هستند. هدف من از رسیدن به نشان شجاعت این بود که یک منبع انگیزه برای هم نوعان خودم باشم و به بیانی راه را برای همه کسانی که دوست دارند در این زمینه‌ها فعال باشند، باز کنم.

قلی‌فلاح اظهار داشت: احساس می‌کنم معلولیتی که برای من پیش آمده قطعا دلیلی داشته که آن انجام دادن چنین مسئولیتی بوده است. این که من به هم‌نوعان خودم انرژی و انگیزه بدهم تا بتوانیم جامعه ورزشی، نابینایان و معلولین بهتری داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم به این هدفی که من از ابتدا در ذهنم داشتم، برسیم. مطمئنا، این راه هدف خیلی از دوستان و مسئولین دیگر نیز است.

شجاع‌ترین اسکی‌باز جهان گفت: پس از کسب این عنوان، مسئولیت من سنگین‌تر شد، پس باید بیشتر تلاش کنم. من تمام سعی خودم را می‌کنم در این راه باشم تا نابینایان دیگر به من بپیوندند. امیدوارم در پارالمپیک زمستانی 2022 چین، تیم نابینایان ایران، همگی با هم پرچم کشورمان را به اهتزار در بیاوریم. احتمالا تمرینات من از دی ماه آغاز شود و اگر دوستان نابینا هم استقبال کنند، ممکن است یک مسابقه استعدادیابی هم برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز