گزارش ورزشی هفته؛

تلاش‌های بی وقفه برای بازگرداندن سرمربی ایتالیایی/ بازی استراماچونی با افکار عمومی و احساسات هواداران/ نام استقلال از هر شخصی بزرگ‌تر است

۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۰۵:۵۲:۴۷
کد خبر: ۹۳۸۴۶۵
تلاش‌های بی وقفه برای بازگرداندن سرمربی ایتالیایی/ بازی استراماچونی با افکار عمومی و احساسات هواداران/ نام استقلال از هر شخصی بزرگ‌تر است
استراماچونی مربی حرفه‌ای است و باید درخصوص حضورش در ایران تصمیم حرفه‌ای بگیرد. قطعا موفقیت استرا با استقلال می‌تواند کارنامه قابل قبولی از این مربی ایتالیایی نیز به جا بگذارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دیگر کمتر ایرانی وجود دارد که از قضیه رفتن استراماچونی خبر نداشته باشد. رسانه‌ها تاحدی به این موضوع پرداخته‌اند که به جرات می‌توان گفت در روزهای گذشته تیتر همه روزنامه‌ها و رسانه‌ها آبی بوده است. استقلال در لیگ امسال به نوعی احیا شد و بعد از چند فصل که نتوانسته بود بازی‌های درخور و در شان این باشگاه را ارائه دهد در این فصل جبران مافات کرد و با هدایت سرمربی ایتالیایی توانست نتایج بسیار خوبی را رقم بزند و در حال حاضر نیز مدعی اصلی قهرمانی است. رفتن استراماچونی شوک بزرگی برای هواداران بود چون نمی‌خواستند نوار پیروزی‌های این تیم قطع شود. در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی از سوی مدیران استقلال و همچنین خود استراماچونی انجام شد برای اینکه این مربی به کشور بازگردد. قطعا یکسری قصورات از سوی برخی افراد باشگاه باعث شده بود که مربی ایتالیایی به وضعیت این باشگاه بدگمان شود ولی می‌توان گفت که اقدامات یک هفته گذشته برای بازگرداندن این مربی و تلاشی که صورت گرفت برکسی پوشیده نیست و خواست باشگاه و همچنین مسئولین وزارت ورزش بازگشت استراماچونی بود. ولی این بار این مربی ایتالیایی بود که در چندین مرحله صحبت‌های خود را عوض کرد و رفتارش به نوعی پشت کردن به باشگاه و هواداران استقلال بود. این مسئله باعث شد که صدای برخی از پیشکسوتان استقلال نیز دربیاید.

روشن: استراماچونی در قاموس یک معلم رفتار خوبی نداشت

در مذاکرات میان خلیلی و وکلای استراماچونی قرار بود وی شماره حسابی به مسئولان استقلال بدهد. قرار براین بود که سرمربی استقلال یا وکیلش روز جمعه برای دادن شماره حساب در سفارت ایران حاضر شوند که این اتفاق نیفتاد. استرا روز شنبه و در فاصله یک ساعت مانده به آغاز دیدار دو تیم استقلال و شاهین بوشهر با انتشار یک ویدیو خطاب به هواداران گفت: دیگر سرمربی نیست! آنقدر این کار استراماچونی تعجب برانگیز بود که بسیاری از پیشکسوتان به آن واکنش نشان دادند. حسن روشن در این خصوص می‌گوید: سرمربی‌گری نوعی معلمی است و استراماچونی در قاموس یک معلم برای استقلال رفتار خوبی نداشته و باید برای برگشتن از هواداران عذرخواهی کند.

این پایان کار نبود، چراکه استقلال با یک برد خوب مقابل شاهین همه را امیدوار کرد. روز دوشنبه روز مهمی بود، طبق اعلام قبلی به استراماچونی او باید دوشنبه به سفارت می‌رفت و چک را تحویل می‌گرفت و با حضور در بانک سپه شعبه رم ایتالیا پول را به حسابش واریز می‌کرد. بازهم استرا این کار را انجام نداد و روز سه‌شنبه به سفارت رفت ولی شرایط واریز چک به حساب را قبول نکرد و در نهایت چک را نگرفت. او در همان روز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که برای گفتن واقعیت آمده، هنوز هم می‌خواهد به استقلال باز گردد و باز هم خطاب به هوداران استقلال از جایگاه آنان صحبت کرد.

در اینجا سوال‌هایی است که ذهن میلیون‌ها هوادار فوتبال و باشگاه استقلال را به خود درگیر کرده است؛ آیا استراماچونی قبل از توافق با استقلال نمی‌دانست ایران تحریم است؟ آیا وکلای او قبل از حضور در تهران این را به او نگفته‌اند؟ استراماچونی در تهران پولی دریافت نکرده بود؟ اگر او واقعا استقلال و هوادارانش را دوست دارد ضمانت سفیر ایتالیا در تهران برای گرفتن پول او کافی نیست؟ ضمانت فیفا چطور؟ بحث ضرر کردن او نیز پیش‌بینی شده؟ حضور وکیل استراماچونی در قطر دلیلش چیست؟ او می‌خواهد هوداران استقلال را به بازی بگیرد؟! قطعا برای هوادارانی که نگران آینده تیم محبوبشان هستند ممکن است هر کدام از این سوال‌ها برای یک بار هم شده از ذهنشان عبور کرده باشد. در اینکه استراماچونی در این فصل با استقلال نتیجه فوق‌العاده‌ای را کسب کرده هیچ شکی نیست ولی آیا می‌توان با هرگونه شرایط مربیان خارجی کنار آمد!

مظلومی: استراماچونی شرایط ایران را می‌دانست

پرویز مظلومی درخصوص اتفاقات پیش آمده و مشکل مربی ایتالیایی با باشگاه استقلال می‌گوید: استراماچونی چرا با گرفتن پول یا چک که بانک صادر کننده آن از تحریم‌ به دور است مخالفت می‌کند. ما یک مربی خارجی آوردیم که شرایط ایران را می‌دانست و با مطالعه آمد و می‌دانست ما تحت فشار تحریم‌ها هستیم. خوشبختانه تا وقتی استراماچونی در ایران بود 370هزار یورو از سوی باشگاه دریافت کرد. در ادامه شرایطی پیش آمد که انتقال پول بانکی ممکن نبود و استراماچونی هم صبر و تحمل نکرد. متاسفانه هر وقت کم می‌آوریم از هواداران مایه می‌گذاریم. اگر به هوادار احترام می‌گذاریم، باید روراست باشیم. هواداران به استراماچونی احترام می‌گذارند. او باید یک خورده صبر و تحمل می‌کرد و کارش را ادامه می‌داد.

خلیل‌زاده: بازگشت استراماچونی دغدغه اصلی من است

اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات مدیره استقلال که به‌رغم بیماری همسرش برای تیم شبانه‌روز وقت گذاشته در جمع بازیکنان اظهار داشت: شبانه‌روز در حال تلاش هستیم تا مشکل استراماچونی حل شود اما موانعی در این مسیر وجود دارد که با رایزنی برطرف نمی‌شود. از جمله اینکه طبق درخواست استراماچونی پرداختی باید با نام باشگاه استقلال به حساب او انجام شود اما به دلیل تحریم این موضوع ممکن نیست و به دنبال راه‌حل دیگری هستیم اما می‌خواهم همه بدانند که بازگشت او دغدغه اصلی من است.

اکبرپور: استقلال بزرگ‌تر از استراماچونی است

علیرضا اکبرپور، پیشکسوت باشگاه استقلال، در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به مشکلات ایجاد شده بین مربی ایتالیایی و باشگاه گفت: نباید فراموش کنیم که نام استقلال از هر چیز دیگری بزرگ‌تر است. اولویت سرمربیگری در استقلال با استراماچونی است چراکه برای این تیم زحمت کشیده و حالا این زحمت به بار نشسته است. البته در کنار مربی بزرگ خارجی حتما باید یکی از بازیکنان قدیمی باشگاه نیز حضور داشته باشد تا هم بتواند به او کمک کند و هم اینکه استقلال از آوردن یک مربی بزرگ برای آینده خود استفاده کند و مربی بزرگی را از خانواده خودش پرورش دهد. خوشحال هستم که وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد استراماچونی بازگردد و بابت انتخاب فتح‌الله‌زاده نیز از وی تشکر می‌کنم.

سخن آخر

استقلال و پرسپولیس دو تیم پرطرفدار ایران و پایتخت همواره مورد توجه میلیون‌ها هوادار فوتبال بوده‌اند و قطعا سرنوشت این دو باشگاه برای خیلی‌ها مهم است. تیم استقلال امسال شرایط خوبی را با کادر فنی ایتالیایی و همچنین بازیکنان جوانش تجربه کرده است و صدرنشینی در لیگ نشان دهنده این موفقیت است. با توجه به این شرایط استراماچونی که مربی حرفه‌ای است باید درخصوص حضورش در ایران تصمیم حرفه‌ای بگیرد. قطعا موفقیت استرا با استقلال می‌تواند کارنامه قابل قبولی از این مربی ایتالیایی نیز به جا بگذارد. به نظر می‌رسد با وجود تلاشی که مجموعه باشگاه استقلال در دستور کار دارد و حمایت وزارت ورزش به زودی شاهد حضور این مربی در استقلال باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز