خسرو امینی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ملی‌پوشان جوان واترپلو ایران رشد چشمگیری داشتند/ بدون برنامه تدارکاتی موفقیت تیم‌های جوان امکان‌پذیر نیست

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۰۹:۴۱:۴۴
کد خبر: ۹۳۸۵۲۰
ملی‌پوشان جوان واترپلو ایران رشد چشمگیری داشتند/ بدون برنامه تدارکاتی موفقیت تیم‌های جوان امکان‌پذیر نیست
رییس کمیته فنی واترپلو آسیا گفت: ملی‌پوشان ما از نظر تکنیکی رشد چشمگیری داشتند اما بازیکن جوانی که هیچ مسابقه بین المللی ندیده، رقابت‌های قهرمانی جهان برای او خیلی دلشوره‌آور و سخت خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، خسرو امینی رییس کمیته فنی واترپلو آسیا طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد تیم ملی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان بیان کرد: تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی در سخت‌ترین گروه این دوره از رقابت‌ها قرار گرفته بود. چون در بین آن‌ها تیم‌های آمریکا، ایتالیا و مونته‌نگرو حضور داشتند، یعنی سه تا از قوی‌ترین تیم‌های واترپلو جهان. در نتیجه در مرحله مقدماتی هیچ عمودی برای صعود وجود نداشت و همه کارشناسان هم پیش از مسابقات می‌دانستند غیر از کویت، ایران در مقابل تیم‌های دیگر شانسی ندارد.

وی افزود: تیم ملی واترپلو جوانان پیش از این رقابت‌ها هیچ برنامه و دیدار تدارکاتی نداشتند، که همه می‌دانند این مسئله به دلیل وجود مشکلات مالی است. اما نباید از تیمی که بدون هیچ مسابقه برون‌مرزی در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت می‌کند، انتظاری بیشتر از این داشته باشیم.

امینی اظهار داشت: البته تیم ملی ایران با نتایج نزدیکی بازی‌ها را به حریف واگذار کرد، مثلا ایران مقابل برزیل 11 به 8 باخت، در رشته‌ای مانند واترپلو این نتیجه فاصله‌دار نیست. چون گل‌هایی که در این رشته رد و بدل می‌شود خیلی زیاد است. در دور دوم هم به ظاهر نتیجه ملی‌پوشان ما خوب نبوده و به برزیل و مصر باختند اما دلیل آن  نداشتن برنامه تدارکاتی بود. ورزشکاران ما چندین ماه در ایران فقط در استخر تمرین کردند و خیلی از آن‌ها حتی مسابقات برون مرزی را تجربه نکرده باشند تا بتوانند ارزیابی از خود داشته باشند.

رییس کمیته فنی واترپلو آسیا در پایان گفت: ملی‌پوشان ما از نظر فنی و تکنیکی پیشرفت کردند، قطعا وقتی از مسابقات برگردند، چیلیچ سرمربی تیم بزرگسالان چندتا از آن‌ها در ترکیب تیم خود قرار می‌دهد. انصافا از نظر تکنیکی رشد چشمگیری داشتند اما بازیکن جوانی که هیچ مسابقه بین المللی ندیده، رقابت‌های قهرمانی جهان برای او خیلی دلشوره‌آور و سخت خواهد بود. من در این خصوص با محسن رضوانی رییس فدراسیون صحبت کردم، اما نمی‌توانستیم با این وضعیت آن‌ها را هم اعزام نکنیم چون تیم ملی واترپلو جوانان ایران سال گذشته عنوان سوم مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرده بود و سهمیه داشت، نمی‌توانستند حضور نداشته باشند، چون یکی از سهمیه‌های آسیا بودند. اگر هم نمی‌رفتند احتمال از طرف فدراسیون جهانی جریمه شوند. اگر وضعیت به همین شکل باشد، تیم‌های جوان ما با مشکلات بزرگی برخورد خواهند کرد چون بدون برنامه تدرکاتی امکان‌پذیر نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز