محمدرضا مظلومی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برخی ورزشکاران آگاهانه مکمل‌های خود را انتخاب نمی‌کنند/ تعداد تست‌های دوپینگ را برای کنترل وضعیت بیشتر می‌کنیم/ دوپینگ یک مسئله فراگیر در دنیا است

۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۰۵:۴۵:۱۹
کد خبر: ۹۳۸۷۵۰
رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان ایران گفت: ما خودمان هم احساس خطر می‌کنیم به همین دلیل به تمام ورزشکاران اعلام کردیم از این به بعد از ورزشکاران ملی خودمان مرتبا تست دوپینگ می‌گیریم تا بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ روز گذشته فدراسیون پزشکی ورزشی نام 12 تن از ورزشکارانی که تست دوپینگ آن‌ها مثبت بوده است را به صورت رسمی با ذکر داروی مصرفی اعلام کرد، در بین آن‌ها نام دو تن از ورزشکاران دوومیدانی نابینایان نیز دیده می‌شد. محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص مثبت اعلام شدن تست دوپینگ دو تن از ورزشکاران دوومیدانی نابینایان ایران بیان کرد: یکی از این نفرات عضو تیم ملی ایران بوده اما ورزشکار دیگر تا به حال در اردوها یا ترکیب تیم ملی حضور نداشتته است. آزمایش دوپینگ آن‌ها توسط وادا در همین‌جا گرفته شد و متاسفانه با مثب اعلام شدن تست دوپینگ‌شان محرومیتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده در این صورت از هرگونه فعالیت ورزشی به مدت مشخص محروم خواهند بود. در گذشته هیچ‌یک از ورزشکاران نابینا و کم‌بینای ما همچین شرایطی را نداشتند و اولین باری است که این اتفاق می‌افتد.

وی افزود: مربی یکی از ورزشکارانی که تست دوپینگ آن در قطر مثبت اعلام شد نیز مربی همین شخص بوده است، این ورزشکار هم در حال آماده شدن برای مسابقات بود اما متاسفانه اینطور شد. ما هم پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و حتی کمیته انضباطی تشکیل شد، اما نتوانستیم تصمیم بگیریم.

مظلومی اظهار داشت: ما سابقه‌ای در این زمینه نداشتیم اما متاسفانه این اتفاق در رشته ما افتاده است. گاهی ورزشکاران با مربیانی کار می‌کنند که من احساس می‌کنم به آن‌ها می‌گویند با مصرف فلان دارو تست دوپینگ مثبت نمی‌شود یا آگاهانه مکمل‌های خود را انتخاب نمی‌کنند. ما خودمان هم احساس خطر می‌کنیم و از این به بعد تعداد آزمایش‌ها را بیشتر می‌کنیم. به تمام ورزشکاران هم اعلام کردیم از این به بعد از ورزشکاران ملی خودمان نمونه می‌گیریم تا بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان ایران در پایان گفت: متاسفانه وقتی چنین مسائلی جامعه را فرابگیرد، کم‌کم به سمت این قشر از جامعه نیر کشیده خواهد شد. این پیش‌گیری را در همه‌ی رشته‌های زیر مجموعه خود خواهیم داشت. این دو نفر در رشته دوومیدانی کار می‌کردندو تا به حال در رشته‌های دیگر چنین مسئله‌ای را نداشتیم. ورزشکاران ما هم عضوی از این کشور هستند و از این قائده مستثنی نیستند و ممکن است از مواد نیروزای غیر مجاز استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز