بهنام اسبقی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

سهمیه سوم را با تفکر نتیجه‌گرایی از دست دادیم/ کشورهایی که روزی جایگاهی در تکواندو نداشتند الان حریف جدی برای ایران هستند!

۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۲۳:۲۹:۲۷
کد خبر: ۹۳۸۹۱۱
سهمیه سوم را با تفکر نتیجه‌گرایی از دست دادیم/ کشورهایی که روزی جایگاهی در تکواندو نداشتند الان حریف جدی برای ایران هستند!
پیشکسوت تکواندو گفت: کشورهایی که یک زمانی رقیب جدی ما نبودند الان تبدیل شدند به مهترین حریف برای ملی‌پوشان ما چرا که سرمایه گذاری می‌کنند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بهنام اسبقی، پیشکسوت تکواندو، درباره عملکرد تیم‌ملی ایران در رقابت‌های اخیر و در نهایت کسب دو سهمیه برای المپیک 2020 توکیو به خبرنگار برنا گفت: گرفتن سهمیه المپیک و پس از  آن مدال المپیک به همین روال است و واقعا نمی‌توان از پیش تعیین کرد که چه تعداد و یا چه کسی می‌تواند این اتفاق را رقم بزند. خوشحالم که دو نماینده در بخش آقایان در توکیو خواهیم داشت و بسیار متاسفم که بازیکن خوبی مانند سجاد مردانی نتواست سهمیه را کسب کند.

او ادامه داد: این نتایج اخیر همه نشان داد که دیگر در دنیا همه برای این رشته سرمایه گذاری می‌کنند کاری که متاسفانه ما با وجود پتانسیل‌هایی که در کشورمان داریم انجام نمی‌دهیم. در همه این سال‌ها همیشه نتیجه‌گرا بودیم و واقعا می‌گویم همیشه فشار زیادی را روی بازیکن ایجاد کردیم آنهم از هر جهت از فشار فنی حساب کنید تا فشار روحی و روانی.

وی افزود: متاسفانه ما سهمیه سوم‌مان را با همین فشارها از دست دادیم شاید اگر در این وزن نماینده دیگری هم داشتیم مردانی با تمرکز بهتری در رقابت‌ها حاضر می‌شد. در این سال‌ها هیچ وقت یک مدیریت خوب روی پایه‌ها نبوده منظورم از پایه رده سنی نیست منظورم بیشتر پایه همین بزرگسالان است که کمترین توجه را به همین بخش داشتیم. کشورهایی که یک زمانی رقیب جدی ما نبودند الان تبدیل شدند به مهترین حریف برای ملی‌پوشان ما چرا که سرمایه گذاری می‌کنند و برنامه ریزی دارند و صرفا به دنبال نتیجه نیستند. ما چه کار کردیم؟ باید بگویم که ما در مقایسه با رقبای خود عملا هیچ امکاناتی نداریم. یک سرمربی در یک رویداد مهم مجبور است 8 بازیکن را کوچ کند این درحالی است که خیلی از کشورها بازیکن‌هایشان مربی اختصاصی دارند.

اسبقی در پایان درخصوص شانس کسب مدال در المپیک گفت: 100 درصد شانس مدال داریم و هر دو نماینده ما در این مدت ثابت کردند که می‌توانند انتطارات را برآورده کنند. امیدوارم این سرمایه‌ها را به خوبی حفظ کنیم تا بتوانیم مانند گذشته در المپیک جزو رشته‌های مدال آور باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز