سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک:

مهمترین موضوع برای یک مربی بدنساز، دانش برنامه ریزی تمرین است

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۱۳:۰۹:۳۵
کد خبر: ۹۳۹۷۸۶
مهمترین موضوع برای یک مربی بدنساز، دانش برنامه ریزی تمرین است
بیست و ششمین دوره مربی بدنساز آکادمی ملی المپیک با حضور سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک رسما افتتاح شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در ابتدای این مراسم کیکاوس سعیدی، سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک که جزو ورزشکاران و البته سرمربی تیم ملی کاراته در سالهای نه چندان دور بوده است ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان دوره گفت: در گذشته مربیان بدنساز تمرینات ورزشکاران خود را بر اساس تجارب و البته به صورت سنتی برنامه ریزی می کردند اما اکنون و با تبدیل شدن ورزش به علم، شاهد حضور مربیان منحصر به فردی در رشته های مختلف ورزشی هستیم که از دانش و تخصص بالایی در حیطه بدنسازی برخوردار هستند.

سعیدی ضمن اشاره به اینکه اکنون در دنیا آزمایش های مختلفی نظیر فیزیولوژی و بیومکانیک برای داشته های بهتر مربیان و ثبت تمامی ظرفیت های ورزشکاران انجام می شود، گفت: به نظر بنده که بیش از 40 سال در ورزش ایران حضور داشته و تجربیات زیادی را کسب کرده ام، مهمترین موضوع برای یک مربی بدنساز، دانش برنامه ریزی تمرین است تا بر اساس آن برنامه های تمرینی را مشخص نماید.

سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به طرح آمادگی جسمانی که در زمان ریاست مهندس هاشمی طباء رئیس سازمان تربیت بدنی سابق عنوان شدف گفت: در گذشته و از سوی مربیان بدنسازی که به صورت سنتی کار می‌کردند برای ورود علم به ورزش مقاومت هایی صورت می گرفت که در نهایت و با تأسیس آکادمی ملی المپیک که از نظر کادر با دانش و تجهیزات سخت افزاری در کشور کم نظیر است، فدراسیون های ورزشی برای خروج تیم های خود برای حضور در مسابقات بین المللی ملزم به انجام آزمون های آمادگی جسمانی آکادمی ملی المپیک شدند.

کیکاووس سعیدی در پایان از شرکت کنندگان دوره خواست تا برای موفقیت بیشتر در این حرفه، به جای فعالیت در چند رشته ورزشی، مربی بدنساز اختصاصی تنها یک رشته ورزشی شوند.

در ادامه این مراسم سید شمس الدین تقوی سرپرست آکادمی ملی المپیک ضمن تشکراز کادر اجرایی این دوره آموزشی، خطاب به شرکت کنندگان که مسیر سختی را برای حضور در این دوره آموزشی طی کرده اند گفت: نظیر کارشناسان و مدرسانی که کار تدریس دوره را بر عهده دارند در ایران کم است و شما عزیزان فرصت کمی دارید تا از تجربیات و دانش این عزیزان نهایت استفاده را ببرید.

تقوی افزود: مباحثی که در کارگاه های تئوری و عملی و طی مدت 10 روز به شما ارائه خواهد شد به روز شده هستند. اگر شما عملکرد مناسبی در حوزه بدنسازی ورزش داشته باشید، مطمئناً جامعه سالم تری خواهیم داشت.

در ادامه مراسم، مرتضی بهرامی نژاد مدیر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک و مدیر دوره مذکور شروع دوره های تربیت مربی بدنساز در این آکادمی را سال 1382 عنوان کرد و گفت: دوره مربیگری بدنساز آکادمی در سال جاری با فرمتی جدید طراحی و در حال اجرا می باشد به این صورت که فعالیت به عنوان مربی در تیم های مختلف ملی، تحصیلات مرتبط و حضور در کارگاه ها و دوره های برنامه ریزی شده در سال 98، هر کدام از امتیازاتی برای حضور در آزمون ورودی این دوره برخوردار بودند.

بهرامی نژاد افزود: بیش از 1200 متقاضی حضور در دوره مربیگری بدنساز آکادمی در کارگاه های آموزشی امسال که با تدریس 70 مدرس این حوزه همراه بود حضور یافتند که در نهایت 40 نفر با قبولی در آزمون های ورودی جواز حضور در این دوره را کسب کردند.

بهرامی نژاد در پایان و با بیان اینکه شرکت کنندگان علاوه بر حضور مستمر در کارگاه ها باید کنفرانس ارائه کرده و دوره کار آموزی را طی کنند ابراز داشت: با قدرت اعلام می کنم که مشابه فرمتی که امسال دوره عالی تربیت مربیگری بدنساز آکادمی برگزار شد در هیچ کجای دنیا برگزار نشده است. اگر طبق برنامه پیش برویم این دوره می تواند شکل بین المللی به خود گرفته و در سطح آسیا مطرح شود و ما در آینده از کشورهای دیگر متقاضی و شرکت‌کننده داشته باشیم.

لازم به ذکر است محمد رضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک نیز در ادامه توضیحاتی را در خصوص اعلام فراخوان، ثبت نام و نحوه برگزاری کارگاه ها و آزمون ورودی که به دو صورت تئوری و عملی برگزار شد به حاضرین ارائه کرد.

بیست و ششمین دوره تربیت مربی بدنساز آکادمی ملی المپیک (ویژه آقایان) طی روزهای 1 لغایت 12 دی ماه و با حضور 40 شرکت کننده از سراسر کشور در حال برگزاری است.

از مهمترین مباحثی که در این دوره آموزشی به شرکت کنندگان دوره ارائه خواهد شد می توان به این موارد اشاره کرد: طراحی تمرین، پوسچرهای استاتیک و دینامیک، متغیرهای تمرین، تحلیل نیازهای ورزشکار، تکنیک حرکات تمرینات قدرتی، ملاحظات تغذیه ای و مکمل ها، روش های نوین تمرین، اصول تمرینات فانکشنال، روش های تمرینات استقامتی، سیستم های تمرین در بهبود قدرت و حجم، زمانبندی تمرین، اکوا فیتنس، بیومکانیک تمرینات مقاومتی، Y Balance, FCS, FMS، اصول تمرینات اکسنتریکی و توانی، آسیب های ورزشی شایع و روانشناسی مربیان موفق.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز