کمیل قاسمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

آسیب‌دیدگی یزدانی کهنه بود/ زمان می‌برد تا مدال طلای المپیک ریو را بگیرم/ انتظارات از کشتی بالا است

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۵:۴۰:۲۷
کد خبر: ۹۴۰۹۸۷
آسیب‌دیدگی یزدانی کهنه بود/ زمان می‌برد تا مدال طلای المپیک ریو را بگیرم/ انتظارات از کشتی بالا است
قهرمان مازندرانی کشتی آزاد المپیک 2012 لندن گفت: آسیب‌دیدگی یزدانی کهنه بوده و الان تشدید شده است. در حال حاضر زمان خوبی برای درمان آن است و تا المپیک قطعا با یک دوره ریکاوری می‌تواند به شرایط ایده‌آل خود برگردد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کمیل قاسمی، قهرمان مازندرانی کشتی ایران و جهان که با مثبت اعلام شدن تست دوپینگ کشتی‌گیر روس به زودی مدال طلای المپیک ریو را به دست می‌آورد، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص پیگیری فدراسیون کشتی برای اهدای مدال طلای المپیک به او بیان کرد: از طریق کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی پیگیر این موضوع بودیم. نامه‌ای از طرف کمیته ملی المپیک آمده است، چون اتحادیه جهانی تصویب کرده که مدال طلای المپیک به اسم من شده اما حق اعتراض هم برای کشتی‌گیری که دوپینگ کرده گذاشتند. مراحل تست مجدد دوپینگ این ورزشکار و جواب قطعی این موضوع مقداری زمان‌بر است. انشاالله طی چند ماه آینده نتیجه آن مشخص می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت حسن یزدانی افزود: آسیب دیدگی جزیی از ورزش حرفه‌ای است و هیچ‌کس از این قائده مستثنا نیست، همه ورزشکاران و قهرمانانی که به نوعی ورزش می‌کنند، درگیر این آسیب دیدگی بودند. آسیب‌دیدگی یزدانی کهنه بوده و الان تشدید شده است. در حال حاضر زمان خوبی برای درمان آن است و تا المپیک قطعا با یک دوره ریکاوری می‌تواند به شرایط ایده‌آل خود برگردد. با یک دوره تمرینات سنگین، فکر نمی‌کنم برای المپیک مشکلی داشته باشد.

قاسمی در مورد وضعیت فدراسیون اظهار داشت: چند ماهی می‌شود که دبیر روی کار آمده است و تلاش خودش را برای بهترین‌ها می‌کند. امیدوارم با حمایت‌های همه جانبه بتواند نتیجه خوبی در المپیک بگیرند، انتظارات از رشته کشتی به عنوان ورزش اول کشور همیشه بالا بوده است و امیدوارم ورزشکاران ما بتوانند انتظارات را برآورده کنند.

آزادکار سابق تیم ملی ایران درخصوص برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان عنوان کرد: برگزاری مسابقات از جهتی مفید بود و از جهتی دیگر برگزاری آن مناسب نبود. یکی از جهت مالی برای ورزشکاری که کشتی می‌گیرد و مشکلات مالی را پشت سر می‌گذارد، قطعا می‌تواند مثمرثمر باشد و به زندگیشان کمک کند. به هر حال این پول‌هایی است که از طریق لیگ به کشتی‌گیر می‌رسد. اگر بخواهیم ملی به این موضوع نگاه کنیم شاید فرصت مناسبی برای برگزاری این مسابقات نبود، خصوصا در این سطح پایین. می‌شد در این دوره تمرینات و برنامه‌های بدنسازی تیم ملی را پشت سر گذاشت تا ملی‌پوشان برای المپیک مشکلی نداشته باشند. در هر دو صورت باید شرایطی فراهم شود تا قهرمانانی که برای تیم ملی کشورمان کشتی می‌گیرند، از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند و با فراغ باز تمرینات خود را انجام دهند تا این مشکلات پیش نیاید.

وی در پایان در رابطه با سطح لیگ برتر ایران گفت: کشتی ورزشی است که نمی‌شود لیگ آن را مثل فوتبال، والیبال و بسکتبال مقایسه کرد یا سنجید، چون در رشته کشتی ورزشکاران آن باید وزن کم کنند و قطعا در روند کارشان تاثیرگذار است. می‌شود با برنامه‌ریزی بهتر این مسابقات را برگزار کرد و نتایج را دید، به طوری که به تیم ملی ضربه نخورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز