حسین کلانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

دانش و قابلیت فنی مربیان داخلی چیزی کمتر از مربیان خارجی نیست/ همبستگی بازیکنان پرسپولیس عامل موفقیت این تیم است

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۲۳:۱۰:۳۸
کد خبر: ۹۴۱۲۳۴
دانش و قابلیت فنی مربیان داخلی چیزی کمتر از مربیان خارجی نیست/ همبستگی بازیکنان پرسپولیس عامل موفقیت این تیم است
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مربیان خارجی همیشه در اوج تیم‌های ملی ایران را رها کردند و موفقیت ما در گرو وجود مربیان ایرانی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسین کلانی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص وضعیت این تیم بیان کرد: من هیچ وقت به مسائل باشگاه پرسپولیس ورود نمی‌کنم، البته ممکن است گاهی اوقات از من به عنوان این‌که بازیکن قدیمی پرسپولیس بودم، سوال کنند ولی من به خودم هیچ وقت اجازه نمی‌دهم که در مسایل فنی شرکت وارد شوم. وقتی قرار باشد کسی راجع به مسایل فنی باشگاه صبحت کند، باید در بطن ماجرا باشد. متأسفانه من در جریان هیچ کدام از مسائل نیستم که بخواهم راجب آن‌ها اظهارنظر کنم. اما الان مشخص است که بازیکنان پرسپولیس به خاطر این‌که خودشان را برای مردم می‌دانند سعی دارند با تمام مشکلات و حواشی که برایشان به وجود می‌آید، با یک نیروی مضاعف به زمین بروند. تیم‌های دیگر مقابل دو تیم پرسپولیس و استقلال یک نیروی مضاعف می‌گیرند و همه می‌خواهند که در مقابل آن‌ها محکم‌تر بازی کنند، به همین علت بازیکنان پرسپولیس و استقلال همه سعی‌شان این است که رضایت طرفداران خود را به دست بیاورند و باعث خوشحالی آن‌ها شوند.

وی افزود: تمام تیم‌ها و بازیکنان جوان خوب هستند ولی بیشتر این دو باشگاه مورد توجه مردم است. همه دلشان می‌خواهد در این دو باشگاه باشند اما این دو تیم گنجایش ندارد. من به عنوان یک بازیکن قدیمی از مردم می‌خواهم تمام تیم‌ها را تشویق کنند، همه بازیکنانی که در تیم‌های مختلف بازی می‌کنند، جوان این مملکت هستند و برای این کشور تلاش می‌کنند.

کلانی اظهار داشت: پرسپولیس در یک کوران برد بود و در این چند سال اخیر سه قهرمانی به دست آورد، درست است که یک‌سری مسایل برای آن به وجود آمد، مربی رفت و تغییر و تحولاتی در ترکیب بازیکنان اتفاق افتاد اما به هر حال مدیریت باشگاه از بدنه خود پرسپولیس است. انصاری‌فرد مدیر عامل باشگاه پرسپولیس مدیریت خوبی دارد و این به بازیکنان کمک می‌کند تا دلگرم باشند. خداراشکر همبستگی بچه‌ها زیاد است، نهایتا کالدرون سرمربی این تیم هم کم کم در حال آشنا شدن با باشگاه است. این شناختد نیاز به زمان بیشتری دارد ولی خوشبختانه توانسته خودش را با بازیکنان همگن کند و آنها را بشناسد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با وضعیت پرداخت حقوق مربیان عنوان کرد: شرایط مملکت به گونه‌ای است که تمام دنیا در همه زمینه‌ها مقابل کشور به هر علتی ما جبهه گرفتند و سعی می‌کنند به ما لطمه بزنند. فیفا و ای اف سی حق ما را به ما نمی‌دهند و نهایتا با مشکلاتی که در زمینه‌های دیگر اقتصادی برای ما به وجود آمده، پرداخت حقوق مربی و بازیکنان خارجی خیلی مشکل است. یکی از علل این‌که من اصولا با مربی خارجی مخالف هستم همین است، مربی خارجی آن عرق و عشق را نمی‌تواند نسبت به تیم یک کشور غریب داشته باشد. در این شرایط با مربی خارجی مخالف بودم، هستم و خواهم بود.

وی در پایان گفت: ممکن است مربی خارجی از نظر دانش یک مقداری به خاطر ارتباطاتی که دارد به روزتر باشد اما اگر یک دهم امکاناتی که به مربیان خارجی می‌دهیم را در اختیار مربیان ایرانی بگذاریم، صددرصد از آن‌ها بهتر می‌شوند. زیرا از نظر هوش و دانش بالاتر هستند و عرق ملی دارند، این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل تمام موفقیت‌هایمان را در طول تاریخ ورزشی با مربی‌های ایرانی به دست آوردیم. مربیان خارجی همیشه در اوج تیم‌های ملی ایران را رها کردند، مانند جام جهانی سال 1358 و جام جهانی فرانسه. الان هم همین است در آخرین لحظات مربیان خارجی رفتند و مربی باشگاه‌هایمان در اوج می‌روند، فقط به خاطر این‌که ظاهرسازی کنند وگرنه وقتی موفق شدند چرا باید تیم را رها کنند. موفقیت ما در گرو وجود مربیان ایرانی است، اگر مربیان ایرانی را به دوره‌های مختلف بین المللی بفرستیم و امکانات در اختیار آن‌ها بگذاریم، خیلی خوب خواهد بود و نتایج عالی را می‌توانیم کسب کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز