ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

شروعی دوباره در انتظار پلنگ جویبار/ یک بام و دو هوای استراماچونی برای بازگشت/ بیرانوند اصول حرفه‌ای را فدای نیمکت‌نشینی کرد

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۵:۲۵:۴۹
کد خبر: ۹۴۱۳۶۸
شروعی دوباره در انتظار پلنگ جویبار/ یک بام و دو هوای استراماچونی برای بازگشت/ بیرانوند اصول حرفه‌ای را فدای نیمکت‌نشینی کرد
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: تیم‌ ملی آلیش بانوان

مسابقات جهانی کشتی آلیش بانوان طی هفته گذشته در نور سلطان قزاقستان برگزار شد و تیم ایران با زهرا یزدانی در 55 کیلوگرم، فاطمه فتاحی در 60 کیلوگرم، هانیه قدرتی در 65 کیلوگرم، سحر غنی زاده در 70 کیلوگرم، مریم احمدی در 75 کیلوگرم و هانیه عاشوری در 75+ کیلوگرم در این رقابت‌ها حاضر شد. در این مسابقات هانیه عاشوری در سنگین وزن صاحب مدال طلا شد. تیم ملی ایران با 25 امتیاز این مدال موفق شد از تیم قرقیزستان پیشی گرفته و به مقام قهرمانی جهان برسد. پیش از عاشوری، فاطمه فتاحی به مدال نقره و زهرا یزدانی و سحر غنی زاده به مدال برنز رسیده بودند که در نهایت تیم ایران با 93 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت.

بازنده هفته: آندره‌آ استراماچونی

سرمربی ایتالیایی استقلال چندی پیش به دلیل عدم پرداخت معوقاتش ایران را ترک کرد، در همین راستا باشگاه استقلال برای حل این مشکل اقدامات گسترده‌ای را انجام داد تا در نهایت مبلغ مد نظر استراماچونی در ایتالیا به حساب او واریز شد. پس از این ماجرا طبق اعلام استرا او قرار بود پس از مراسم کریسمس به ایران بازگردد ولی در نهایت بازهم این مربی به وعده‌های خود عمل نکرد و همان روش بهانه‌گیری‌های غیرموجه خود را در پیش گرفت. همه این اتفاقات در حالی رخ داد که آقای سرمربی ساعت به ساعت مصاحبه جدیدی انجام داد و اظهارات مشابه ولی به طریق مختلف را مطرح کرد. او بارها در مواجه با هوادارانش قول قهرمانی می‌دهد و حتی در نامه خداحافظی اش ابراز می‌کند که با قلب شکسته ایران را ترک می‌کند ولی در عمل کاملا برعکس عمل کرده و مستقیما با این رفتارش به شعور هواداران این تیم توهین می‌کند! اما سوال اصلی اینجاست چطور می‌شود مربی که دغدغه قهرمانی تیمش را دارد و مدام با احساسات هواداران بازی می‌کند شب قبل از بازی تیمش، ایران را ترک می‌کند؟

شخصیت هفته: حسن یزدانی

در جریان رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان که هفته گذشته میزبانی بجنورد برگزار شد حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان و ستاره کشتی ایران از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد. این آسیب دیدگی نگرانی‌ها را دو چندان کرد چرا که بی‌شک یزدانی یکی از بهترین کشتی گیران حال حاضر جهان است و در صورت آمادگی می تواند یکی از اصلی ترین امیدهای کاروان ایران در ژاپن 2020 باشد. اما طبق خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها و گفتگویی که یزدانی انجام داده است این آسیب دیدگی جزئی است و امید مدال المپیک ایران بعد از عملی که انجام داد از دو ماه دیگر می‌تواند تمریناتش را شروع کند.

نقد هفته: علیرضا بیرانوند

آخرین تمرین سرخ‌پوشان پایتخت پیش از دیدار با شهرداری ماهشهر در رقابت‌های جام حذفی با حواشی زیادی روبرو شد. علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم‌ ملی که پیش از این پس از بازی با گل‌گهر از ترکیب اصلی بیرون رفت دیگر به دروازه پرسپولیس برنگشت و دلیل اصلی مصدومیتی بود که برای این دروازه‌بان به وجود آمده بود. بیرو همچنین در دیدار مقابل ذوب‌آهن و سایپا به میدان نرفت. مدتی بعد او ویدئویی از تمرینات شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرد تا نشان دهد آماده است. با این حال در جدال برابر پارس، بازهم رادوشوویچ به او ترجیح داده شد. بیرانوند به خاطر نیمکت‌نشینی‌های اخیر بسیار ناراحت است و حتی گفته می‌شود در تمرینات هم رفتار خوبی را با هم تیمی‌هایش ندارد. در این که بیرو گلر شماره یک تیم‌ ملی ایران است شکی نیست و بی‌تردید کسی که پنالتی رونالدو را در جام‌جهانی مهار کرده باشد هم  به این زودی‌ها از یاد نمی‌رود اما با همه تفاسیر بهتر است دروازه‌بانی که این همه افتخارات در کارنامه دارد و بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است به دلیل چند هفته نیمکت نشینی تیم را به حاشیه نبرد.

مسابقه هفته: لیورپول- فلامینگو

دیدار دو تیم لیورپول و فلامینگو در فینال رقابت های جام باشگاه‌های جهان برگزار شد. لیورپول در شبی که قادر به خلق موقعیت های زیادی نبود، در نهایت با گل اوقات اضافی بابی فرمینو موفق شد فلامینگو را مغلوب کند و برای اولین بار در تاریخ قهرمان جام باشگاه های جهان شود.

پیشنهاد هفته: دیدار پرسپولیس-نساجی مازندران

سرخپوشان پایتخت در آخرین بازی خود برجای مانده از رقابت‌های نیم‌فصل اول، جمعه این هفته، ششم دی ماه از  ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم نساجی مازندران خواهند بود.

نظر شما