الناز کمپانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فدراسیون دوومیدانی نمی‌داند چگونه استعدادها را حفظ کند/ جایگزینی برای باتجربه‌ها نداریم/ به تنهایی نمی‌توان برای اردوی خارجی هزینه کرد!

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۰۷:۲۲:۱۷
کد خبر: ۹۴۱۷۲۶
فدراسیون دوومیدانی نمی‌داند چگونه استعدادها را حفظ کند/ جایگزینی برای باتجربه‌ها نداریم/ به تنهایی نمی‌توان برای اردوی خارجی هزینه کرد!
بانوی دونده تیم ملی ایران گفت: در حال حاضر فقط می‌خواهند که استعدادیابی کنند، در حالی که ما هم استعداد بودیم اما نمی‌دانند چگونه این استعدادها را نگهدارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بانوان دوومیدانی‌کار کشورمان تا به امروز نتوانسته‌اند سهمیه‌ای برای المپیک 2020 توکیو به دست آورند و علاوه بر این درحال حاضر اردو آمادگی برای آن‌ها نیز تشکیل نشده است. الناز کمپانی، دونده ملی‌پوش ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تیم‌های ملی دوومیدانی بانوان بیان کرد: نه تنها من بلکه تمام بانوان رشته دوومیدانی مخصوصا در رده سنی بزرگسالان چندین سال است که اردوی منظمی نداشتیم و خودمان شخصا تمرین و اردو برگزار می‌کردیم. من شیراز زندگی می‌کنم اما به خاطر مربی‌ام که ساکن گرگان است، مجبور هستم در این شهر اردو بگذارم و همه هزینه‌ها را خودم پرداخت کنم. فدراسیون دوومیدانی در این چند سال هیچ نقشی در برگزاری اردوها یا تمرینات ما نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر فقط می‌خواهند که استعدادیابی کنند، درحالی که ما هم استعداد بودیم اما نمی‌دانند چگونه این استعدادها را نگهدارند. اگر عشق به دوومیدانی نبود و خانواده من این علاقه را به این رشته در من نمی‌دیدند، واقعا ما هم نبودیم. کسانی که فدراسیون استعدادیابی کرده نیز مطمئنا تا دو سال دیگر نخواهند بود. چون خانواده‌ها دیگر نمی‌توانند هزینه کنند و برای آن‌ها اردو برگزار کنند.

کمپانی اظهار داشت: در آن زمان من، مریم طوسی و سپیده توکلی بودیم که توانستیم تا این‌جا بدون کمک فدراسیون خودمان را برسانیم. ما فعلا تمرین می‌کنیم تا مسابقات انتخابی برگزار شود، اگر در این رقابت‌ها رکورد ورودی مد نظر کادر فنی است را ثبت کنیم، به تیم ملی دعوت می‌شویم، در غیر این صورت همه هزینه‌هایی که تا به حال کردیم بی‌ثمر می‌ماند. علاوه بر این که چند سال اخیر پیشرفتی نداشتیم بلکه پسرفت هم داشتیم، یعنی ورزشکاران بزرگسالی که فعالیت می‌کردند، کنار رفتند و دیگر جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد.

بانوی دونده تیم ملی ایران در پایان گفت: فدراسیون دوومیدانی برای قرارداد فصیحی با باشگاه صربستانی به او کمک کرد. نه از نظر هزینه‌ای، اما از لحاظ فکری و ارتباطی تاثیرگذار بوده است. من چند سال پیش با هزینه خودم برای پیگیری تمریناتم به ترکیه رفتم، پس از برگشت اجازه حضور در هیچ مسابقه‌ای را نداشتم، تفاوت‌های زیادی بین این دو موضوع وجود دارد. هزینه برای برگزاری اردو در کشورهای دیگر خیلی زیاد است، باید یک ارگانی مانند فدراسیون به ورزشکار برای این کار کمک کند چون به تنهایی نمی‌توان برای این موضوع اقدام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز