در بخش سریع و برق آسای؛

روز نخست مسابقات جهانی با موفقیت شطرنج‌بازان ایران پیگیری شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۶ - ۱۳:۳۲:۲۴
کد خبر: ۹۴۱۸۵۰
روز نخست مسابقات جهانی با موفقیت شطرنج‌بازان ایران پیگیری شد
مسابقات شطرنج قهرمانی سریع و برق آسای جهان با موفقیت حداکثری نمایندگان ایران پیگیری شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مسابقات قهرمانی سریع و برق آسای جهان 2019 از روز گذشته به میزبانی روسیه آغاز شد.

بخش سریع:

بخش سریع در دو جدول آزاد و بانوان با حضور 328 شطرنجباز طی 15 دور در بخش آزاد و 12 دور در بخش بانوان از 5 لغایت 7 دی برگزار خواهد شد.

کنترل زمان 15 دقیقه به علاوه 10 ثانیه برای هر بازی در نظر گرفته شده است. مجموع جوایز بخش آزاد 350 هزار دلار می باشد که سهم قهرمان 60 هزار دلار است. در بخش بانوان مجموع جوایز 150 هزار دلار است که 40 هزار دلار آن نصیب قهرمان خواهد شد.

در رده بندی پایانی جوایز بین بازیکنان با امتیازات یکسان تقسیم خواهد شد. در صورت نیاز به بازی‌های تکمیلی برای تعیین قهرمان ابتدا 2 بازی 3 دقیقه به علاوه 2 ثانیه برگزار خواهد شد و در صورت تساوی در مجموع دو دیدار یک بازی مرگ ناگهانی با کنترل زمان 5 دقیقه برای سفید و 4 دقیقه برای سیاه در نظر گرفته شده است.

بخش برق آسا:

بخش برق آسا طی 21 دور برای بخش آزاد و 17 دور برای بخش بانوان 8 و 9 دی برگزار خواهد شد. جوایز و نحوه تقسیم آن مشابه بخش سریع می‌باشد.

کنترل زمان 3 دقیقه به علاوه 2 ثانیه برای بازی‌های در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز به بازی‌های تکمیلی برای تعیین قهرمان ابتدا 2 بازی 3 دقیقه به علاوه 2 ثانیه برگزار خواهد شد و در صورت تساوی در مجموع دو دیدار یک بازی مرگ ناگهانی با کنترل زمان 5 دقیقه برای سفید و 4 دقیقه برای سیاه در نظر گرفته شده است.

تیم مل بانوان ایران با ترکیب سارا خادم‌الشریعه، آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی‌پور در این دور از مسابقات حضور دارد.

این مسابقات روز گذشته آغاز شد و نمایندگان ایران نتایج درخشانی را مقابل حریفان به دست آوردند.

ساراسادات خادم‌الشریعه در دور اول مقابل نومین پیروز شد، در دور بعد برابر اکاترینا از روسیه شکست خورد. خادم‌الشریعه در سومین دور مقابل آلتان انوی به برد رسید و در دور چهارم نیز برابر بیباسارا متوقف شد.

میترا حجازی‌پور، دیگر نماینده شطرنج ایران در دور اول مقابل حریف نام آشنای خود ماریا موزیچوک از اوکراین شکست خورد. حجازی‌پور در دور دوم مقابل گوییندی از نروژ به برتری رسید و در دور سوم نیز بازی را به حریف روسی واگذار کرد.

آتوسا پورکاشیان در دور اول آلیسا از روسیه را از پیش‌رو برداشت. در دور دوم مقابل دیگر حریف روسی به تساوی دست یافت و در دور سوم فردریشیا از نروژ را شکست داد.

علیرضا فیروزجا در دور اول مقابل نوئل از سوئیس به تساوی رسید و در دور دوم برابر آنور به برتری رسید. شاهکار فیروزجا در دور سوم و چهارم بود که توانست آنتون کریف از اوکراین و کاریاکین، نایب قهرمانی اسبق جهان را شکست دهد. این شطرنج‌باز در دور پنجم مقابل دودا از لهستان شکست خورد.

امروز از ساعت 15:30 این رقابت‌ها ادامه پیدا می‌کند و شطرنج‌بازان کشورمان مقابل حریفان قرار می‌گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز