عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برای برگزاری جام باشگاه‌های جهان مقداری بی‌تجربه بودیم/ امکان هیچ تغییر زمانی برای ما وجود نداشت

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۰۸:۳۹:۴۷
کد خبر: ۹۴۱۹۴۷
برای برگزاری جام باشگاه‌های جهان مقداری بی‌تجربه بودیم/ امکان هیچ تغییر زمانی برای ما وجود نداشت
رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی ایران گفت: قبول می‌‌کنیم مقداری بی‌تجربه بودیم، دیر آمدیم بر سر کار و نتوانستیم برنامه‌ریزی منظمی داشته باشیم. برنامه‌هایمان چند بار تغییر کرد اما این قول را می‌دهیم از همین امروز برنامه و تقویم منظمی برای لیگ کشتی که ورزش اول این مرز و بوم است، داشته باشم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص نقدهایی که به برگزاری مسابقات جام جهانی بجنورد وارد شده بود، بیان کرد: در برگزاری این رویداد ما 3 محدودیت داشتیم، یکی از آن‌ها برنامه‌ریزی غلطی بود که از فدراسیون قبلی به جامانده و عنوان شده بود که این مسابقات در این بازه زمانی برگزار شود. آخر سال میلادی بود و امکان هیچ تغییر زمانی برای ما وجود نداشت. آخر سال میلادی خیلی از کشورها درگیر مراسم آخر سال‌شان هستند و سال جدید را جشن می‌گیرند. عوامل دوم لغو جام جهانی کشتی فرنگی به علت شیطنت‌هایی بود که بحث امنیت و ناامنی را مطرح کردند که تأثیر بسیار منفی روی این رویداد گذاشت. عامل سوم این است که به هر حال باید بپذیریم امسال سال قبل از المپیک است یعنی خیلی از کشتی‌گیران در برنامه‌ریزی آماده‌سازی خودشان هستند و دنبال حضور در مسابقاتی هستند که بتوانند سهمیه المپیک کسب کنند. این مسابقات جزو مسابقاتی نبود که رنکینگ داشته باشد. درست است که در تقویم اتحادیه جهانی کشتی ثبت شده بود، لذا ما به‌رغم این محدودیت‌ها تمام سعی و تلاش‌مان را گذاشتیم برای اینکه این مسابقات برگزار شود.

وی افزود: اگر این مسابقات برگزار نمی‌شد قطعا انتقادات دیگری وارد می‌شد، ما بایستی بپذیریم هدف از برگزاری یک رویداد ورزشی در این فصل فقط و فقط صرفا بحث فنی آن نیست. اگر این مسابقات را برگزار نمی‌کردیم خیلی از کشتی‌گیران ما که سود اقتصادی قابل  توجهی از  حضور در این رویداد داشتند، قطعا نصیب‌شان نمی‌شد. برای برگزاری این جام حتی یک ریال نه از بودجه فدراسیون و نه دولت هزینه نشده است و تمام این هزینه‌ها را از حامیان مالی و اسپانسرهایی که داشتیم برگزار کردیم. حامیان مالی هم برای این هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند که دیده شوند.

نصیرزاده اظهار داشت: شرایط این‌گونه نبود که تمام تیم‌ها بار فنی زیادی نداشته باشند، نظر سرمربیان تیم‌های ملی قابل قبول و توجه است و به آن احترام می‌گذاریم، اما من به عنوان کارشناس اگر بخواهم از نظر فنی بگویم، تمام پتانسیل کشتی آزاد و فرنگی ما که شاید خیلی سخت بتوانیم آن‌ها را در کنار هم قرار بدهیم، در 3 تیم داخلی ما جمع شده بودند و با هم رقابت می‌کردند.  یعنی ماهیت و موجودیت پتانسیل کشتی ما همه قهرمانان، مدال‌آوران، نام‌آوران و قهرمانان المپیک ما عزمشان را جزم کرده بودند که در این مسابقات شرکت کنند.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی ایران تصریح کرد: باتوجه به این‌که قرار بود اسپانسر ما قرار بود هزینه‌های تیم هندوستان را بدهد و هزینه محدود و تعریف‌شده‌ای را برای هر تیم در نظر گرفته بود، به آن‌ها عنوان کردیم اگر می‌خواهید با دو تیم  حضور پیدا کنید باید هزینه‌های یک تیم‌تان را قبول کنید. تیم هندوستان واقعا تیم خوب و قوی بود. در کشتی فرنگی 2 یا 3 کشتی‌گیر مطرح ما در تیم ایران مال واقعا در مقابل این کشتی‌گیران یا تیم آذربایجان با مشکل روبرو شدند. قرقیزستان هم تیم خوبی را آورده بود، تمام ملی‌پوش‌های چین نیز این‌جا بودند. این‌که سطح کشتی ما بالا است و کشتی‌گیران خوبی در کشورمان داریم، دلیل نمی‌شود که بگوییم تیم‌هایی که آمدند تیم‌های ضعیفی بودند. به نظر من آذربایجان و ارمنستان می‌توانستند تیم‌های بهتری را بفرستند. این عوامل باعث شده بود که تنور مهارت این مسابقات خیلی داغ نشود.

وی ادامه داد: دلیل عدم حضور روس‌ها موجه بود، حتی پاسپورت‌هایشان را هم فرستادند و یک بار تیمشان را عوض کردند. ما تلاشمان این بود که روس، کوبا و کشورهای صاحب سبک در کشتی حضور داشته باشند. امروزه کشتی توسعه متوازنی داشته چون دیگر نمی‌توانیم از چین، هند و گرجستان غافل باشیم، این‌ها واقعا در کشتی رشد قابل توجهی داشتند. این مسابقات می‌تواند فرصت بسیار خوبی باشد برای این‌که اسپانسرهای خارجی بیایند و یک برنامه خیلی خوبی باش، این خود انگیزه‌ای بود برای این‌که لیگ داخلی ما داغ شود. ما تمام انرژی‌مان را می‌گذاریم که ان‌شاءالله در سال‌های آینده مسابقات جام باشگاه‌های جهان که ابتکار خود ایرانی‌ها بوده و الان هم در تقویم اتحادیه جهانی کشتی ثبت شده است، پرفروغ‌تر برگزار شود. طی جلسه‌ای قرار شد اگر با فدراسیون ارمنستان به توافق رسیدیم، سال دیگر آن‌ها میزبان این رویداد باشند.

نصیرزاده عنوان کرد: دستاوردهای این رویداد فقط فنی نیست، دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار خوبی برای ما داشت. ما در شرایطی بودیم که همه کشور ما را ناامن جلوه می‌دادند حتی بعد از برگزاری این مسابقات که خود وزیر کشور هم آن‌جا بود. در واقع ما نشان دادیم ایران امن است و مسابقات بین‌المللی در کشور ما برگزار می‌شود، این برای ما یک دستاورد سیاسی بود.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در پایان گفت: ما نقدهایی که سرمربیان تیم‌های ملی یا عوامل دیگر داشتند، می‌پذیریم. قبول می‌‌کنیم مقداری بی‌تجربه بودیم، دیر آمدیم بر سر کار و نتوانستیم برنامه‌ریزی منظمی داشته باشیم. برنامه‌هایمان چند بار تغییر کرد اما این قول را می‌دهیم از همین امروز برنامه و تقویم منظمی برای لیگ کشتی که ورزش اول این مرز و بوم است و به گردن همه جامعه ورزش حق دارد، داشته باشیم. زیرا بار اصلی مدال آوری کاوران ایران در بازی‌های المپیک بر دوش همین کشتی‌گیران است.

نظر شما