سعید دقیقی:

لازم است کلیه مسئولین اجرایی کشور از اسپایر بازدید کنند

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۲:۳۹:۰۵
کد خبر: ۹۴۲۲۲۶
لازم است کلیه مسئولین اجرایی کشور از اسپایر بازدید کنند
مشاور رییس و مسئول پروژه های عمرانی فدراسیون فوتبال به همراه تیم امید در اردوی قطر حضور یافت و از امکانات ورزشی همچنین مجموعه اسپایر دوحه بازدید کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سعید دقیقی پس از این بازدید درخصوص ضرورت بازدید و امکانات همچنین زیرساخت های ورزشی قطر اظهار داشت: همانطور که مطلع هستید فدراسیون فوتبال از طریق فیفا و ای اف سی بودجه های عمرانی مشخصی برای برخی پروژه ها دارد که لازم است از این بودجه ها به بهترین شکل استفاده شود. بر این اساس به دستور ریاست محترم فدراسیون و با همراهی همکار خوبم آقای بابایی از برخی مراکز و مجموعه ها از جمله اسپایر و استادیوم خلیفه دوحه در این سفر بازدید کردیم که اتفاق بسیار خوب و ارزشمندی بود.

مسئول پروژه های عمرانی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: استادیوم خلیفه به واقع مثل یک هتل 5 ستاره برای ورزشکاران، ورزش دوستان حتی میهمانان ویژه و شخصیت ها ساخته شده و کلیه پیش بینی های لازم در این مجموعه صورت گرفته تا شما با بهترین کیفیت ممکن شاهد برگزاری یک مسابقه فوتبال باشید یه حتی به عنوان یک ورزشکار از کیفیت و توانایی خودتان به بهترین شکل استفاده کنید. نحوه ساخت استادیوم ، پیش بینی کلیه نیازها و ابزارهایی که می تواند آرامش بیشتر شما را تامین کند همچنین ورودی های مناسب و مشخص برای ورود و خروج تماشاگران که در کوتاه ترین زمان اتفاق میافتد از جمله شاخصه های این استادیوم است. ما در این ورزشگاه شاهد برگزاری بازی فینال جام باشگاههای جهان بودیم و شرایط حرفه ای برگزاری مسابقه که نشان دهنده آمادگی قطر برای میزبانی از جام جهانی است.

دقیقی درخصوص بازدید از مجموعه اسپایر گفت: ساخت این مجموعه از اوایل هزاره سوم میلادی آغاز شده و در 13 رشته ورزشی فعالیت دارد. نکته قابل توجه نظارت ویژه دولت قطر به صورت مستقیم بر مجموعه اسپایر است. در واقع این مجموعه زیر نظر وزارت ورزش اداره نمی شود بلکه مستقیما تحت نظر دولت قطر فعالیت می کند که نشان دهنده توجه جدی به موضوع ورزش است. باید بگویم اسپایر در مبنای نیازسنجی صورت گرفته در ورزش قطر ساخته شده و دارای کلیه امکانات و زیرساخت های مطلوب و مورد نیاز است. در واقع تلاش کرده اند در رشته هایی که شانس موفقیت دارند استعدادیابی را از سنین پایین شروع کنند و کلیه امکانات لازم در این مجموعه برای رشد و پیشرفت ورزشکاران فراهم است.

وی همچنین اضافه کرد: پیش بینی امکانات مطلوب برای درمان، ریکاوری ، همچنین امکانات فوق العاده اقامتی در سطوح مختلف و توجه به تحصیل همزمان ورزشکاران به شکل حضوری و غیر حضور به وسیله ویدئو کنفرانس ، پیش بینی نیازهای ورزشکار در سنین پایین تا بالاترین سطح همگی از موضوعاتی است که به شکل کارشناسی مورد توجه قرار گرفته و واقعا باید از آن الگوبرداری کرد. به عقیده من استفاده از این الگو در کشور ما تنها با اراده مسئولین فدراسیون فوتبال یا حتی وزارت ورزش ممکن نیست. لازم است مسئولین اجرایی کشور از اسپایر بازدید کنند تا نگاه متفاوتی نسبت به ورزش پیدا کنند.

دقیقی درخصوص امکان استفاده از این الگو به منظور ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در ورزش کشور نیز گفت: حقیقت این است که فاصله ما بسیار زیاد است و شاید توان پیاده سازی الگوی مشابهی را نداشته باشیم اما در بعضی حوزه ها می توان الگوبرداری خوبی انجام داد و مواردی را به شکل مشابه ایجاد کرد. در حال حاضر به طور مثال مرکز ملی فوتبال ایران شرایط بسیار خوبی دارد هرچند با مجموعه ای مثل اسپایر قابل قیاس نیست اما امکانات حداقلی تیم های ملی را تامین کرده و حتی از مراکز و کمپ های برخی کشورهای دیگر جهان به مراتب پیشرفته تر و کامل تر است. شرایط اسپایر را باید با پیشرفته ترین کمپ های ورزشی جهان مقایسه کنیم که طبیعتا فاصله زیادی با امکانات ما دارد.

وی همچنین درخصوص امکان الگوبرداری از نقشه ها و سازه های به کار رفته در مجموعه اسپایر نیز اظهار داشت: طبیعتا ساخت سازه های مشابه در این مقیاس هزینه های عجیب و غیر قابل تصوری دارد از جمله گنبد اصلی اسپایر و زمین چمن فوق العاده سرپوشیده این مجموعه که در محوطه زیر گنبد بدون ستون، ساخته شده و برای خود من بسیار قابل توجه و تاثیرگذار بود. با این وجود از همین سازه مشابه در مقیاس بسیار کوچک تر می توان برای ساخت بعضی پروژه های مورد نظر استفاده کرد.

مشاور رئیس فدراسیون فوتبال در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای مهدی تاج اظهار داشت: آقای تاج در این سال ها زحمات زیادی برای فوتبال کشور کشیده اند و واقعا فشارهای کاری زیادی به ایشان وارد شده ، با این وجود امیدوارم سلامتی خودشان را به صورت کامل به دست بیاورند و با قدرت در مجموعه فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند.

نظر شما