امیررضا پوررمضانعلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بازیکنانی داریم که در سطح جهانی نتیجه می‌گیرند/ سعی می‌کنم در المپیاد ۲۰۲۰ جزو پنج تیم برتر جهان باشیم

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۷:۵۰:۴۱
کد خبر: ۹۴۲۴۷۶
بازیکنانی داریم که در سطح جهانی نتیجه می‌گیرند/ سعی می‌کنم در المپیاد ۲۰۲۰ جزو پنج تیم برتر جهان باشیم
مربی تیم ملی شطرنج بانوان ایران گفت: بانوان کشور ما پتانسیل بسیار بالایی برای کسب موفقیت‌های بیشتر دارند. الان سارا خادم قهرمان رپید است، یعنی بازیکنی داریم که در سطح جهانی می‌تواند خیلی خوب نتیجه بگیرد و حتی به قهرمانی جهان فکر کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امیررضا پوررمضانعلی روز گذشته طی حکمی از سوی مهرداد پهلوان‌زاده رییس فدراسیون شطرنج به عنوان مربی تیم ملی شطرنج بانوان ایران منصوب شد. وی طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تیم ملی بانوان کشورمان بیان کرد: تیم ملی بانوان ما یک تیم قدرتمند در سطح جهان است، اگر اردوهای ما منظم برگزار شود، امیدوارم که امسال بتوانیم تیم ملی ایران را در المپیاد سال 2020 جزو 5 تیم برتر جهان ببریم.

وی اظهار داشت: بانوان کشور ما پتانسیل بسیار بالایی برای کسب موفقیت‌های بیشتر دارند. الان سارا خادم‌الشریعه قهرمان رپید است، یعنی بازیکنی داریم که در سطح جهانی می‌توانند خیلی خوب نتیجه بگیرند و حتی به قهرمانی جهان فکر کنند. بازیکنان دیگرمان هم بسیار مستعد و قدرتمند هستند، شاید مشکلاتی در بازی‌ها آن‌ها وجود داشته باشد اما این مسائل باید با تمرین برطرف شود. به این تیمی که در حال حاضر وجود دارد امیدوار هستم. اکثر آن‌ها از قبل شاگردان خودم بودند، به همین دلیل همه را کامل می‌شناسم و می‌دانم که چگونه باید کار کنند تا پیشرفت بیشتری داشته باشند.

مربی تیم ملی شطرنج بانوان ایران عنوان کرد: اکثر قهرمانان ما در مسابقات داخلی نیز بازی می‌کنند و این‌گونه نیست که حضور پیدا نکنند. اعضای تیم ملی ما زاهدی‌فر که امسال قهرمان کشور شد، در رقابت‌های داخلی ما بازی می‌کند. علی‌نسب و مهدیان نیز در اکثر رویدادهای داخلی حضور دارند.

پوررمضانعلی در پایان گفت: تعدادی از بازیکنان ما هم از ایران خارج شدند و محل سکونتشان ایران نیست، به همین  دلیل است که در رقابت‌های داخلی ایران بازی نمی‌کنند. مسابقات خارج از کشور سطح بالاتری دارد اما به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانیم بازیکنان خارجی خوب را وارد ایران کنیم. ما با همین وضعیت هم یک پتانسیل خوب در سطح کشور داریم که اگر درست استفاده شود، می‌توانیم به جایگاه‌های بالاتر برسیم. در حال حاضر وضعیت ما خوب است ولی می‌توانیم بهتر از این شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز