لیلا ابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مسئله دوومیدانی، کیفیت و کمیت مسابقات نیست/ فدراسیون جدید باید برنامه‌ای برای جایگزینی قهرمانان قدیمی داشته باشد/ استعدادیابی در فدراسیون خشکیده است

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۸:۴۹:۴۲
کد خبر: ۹۴۲۸۶۷
مسئله دوومیدانی، کیفیت و کمیت مسابقات نیست/ فدراسیون جدید باید برنامه‌ای برای جایگزینی قهرمانان قدیمی داشته باشد/ استعدادیابی در فدراسیون خشکیده است
رکورددار دوهای نیمه استقامت ایران گفت: عمر قهرمانی ورزشکاران ملی ما هم روزی به پایان می‌رسد، باید با بسترسازی حتما جایگزینی برای آن‌ها داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ لیلا ابراهیمی، دونده دوهای نیمه استقامت ایران، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تیم‌های ملی دوومیدانی بانوان بیان کرد: من مدتی مسئول استعدادیابی فدراسیون بودم و به صورت مقطعی هم مربیگری تیم ملی نوجوانان و جوانان را بر عهده داشتم. اما شرایط به این شکل نیست که یک نفر به صورت مستمر کار بکند اما همه مربیان دوومیدانی شاگردان خود را استعدادیابی و آماده می‌کند تا آن‌ها را به فدراسیون معرفی کند. مسئله دوومیدانی کیفیت و کمیت مسابقات نیست، بلکه از گذشته برنامه‌ریزی درستی وجود ندارد تا طی سال استعدادیابی کلی داشته باشند و در رده‌های سنی مختلف مسابقه برگزار کنند.

وی افزود: در این 4 سال اخیر تمام تمرکز فدراسیون روی تیم‌های ملی بوده است. اما الان با حضور سرپرست جدید برای فدراسیون، هیات تهران چندین مسابقه در رده‌های سنی نوجوانان و نونهالان برگزار کرده است.

ابراهیمی اظهار داشت: امیدوارم پس از این با حضور رئیس فدراسیون جدید، برنامه‌هایی خوبی داشته باشیم. سرپرست فعلی فدراسیون هم برنامه‌ریزی خود را شروع کرده است، در آغاز کار فعالیت او بد نبوده اما باید ببینیم برنامه آینده فدراسیون چگونه خواهد بود. امیدوارم قدرتمندتر و بابرنامه‌تر مخصوصا در بخش بانوان باشیم.

رکورددار دوهای نیمه استقامت ایران عنوان کرد: عمر قهرمانی ورزشکاران ملی ما هم روزی به پایان می‌رسد، باید با بسترسازی حتما جایگزینی برای آن‌ها داشته باشیم. امیدوارم فدراسیون برنامه‌ای در این خصوص داشته باشد، ما هنوز از برنامه‌های آن‌ها خبر نداریم. هر کدام قهرمانان قدیمی یا پیشکسوت رشته دوومیدانی که در زمینه مربیگری ملی یا خصوصی فعالیت دارند، ورزشکارانی را به صورت آزاد استعدادیابی می‌کنند تا برای مسابقات آماده شوند. اما از طرف فدراسیون پایگاه تخصصی برای استعدادیابی مستمر در این چند سال اخیر قوی نبودند. 

بانوی دونده تیم ملی ایران در پایان گفت: پیش از دوران ریاست مجید کیهانی برنامه‌های استعدادیابی وجود داشته است اما در این 4 سال اخیر فعالیت قوی و متداومی در این زمینه نداشتند. در رشته دوومیدانی، بانوان همیشه از نظر امتیازی و رکوردی پایین‌تر از آقایان بودند. زمانی که ما فعالیت حرفه‌ای داشتیم، با استارتی که در دوره‌های قبلی زده شد و این رشته از زیر نظر انجمن خارج و به فدراسیون انتقال داده شد، خود فدراسیون با کادری که داشت، برنامه‌ها را خیلی خوب پیش برد. چون ریاست فدراسیون در آن زمان از دوومیدانی‌کاران قدیمی و تحصیل کرده رشته تربیت بدنی بود. اما شرایط رکود پیدا کرد، می‌توانست همه چیز بهتر از این باشد. امیدوارم با برنامه‌ریزی جدید این اتفاق بیفتد.

نظر شما