ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

اخلاق‌مداری آقای خاص/ شیطنت‌های فرد نزدیک به کالدرون/ تاج از سر فدراسیون فوتبال افتاد

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۰۵:۱۸:۳۷
کد خبر: ۹۴۴۳۰۰
اخلاق‌مداری آقای خاص/ شیطنت‌های فرد نزدیک به کالدرون/ تاج از سر فدراسیون فوتبال افتاد
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: محمد بنا

خانه کشتی محمد بنا در مجموعه ورزشی آزادی به نام شهید مصطفی صدرزاده تغییر پیدا کرد. این تغییر نام نیز به خواسته خود محمد بنا انجام شد که در این مراسم پدر شهید صدرزاده حضور داشت. خانه کشتی محمد بنا مجموعه ورزشی آزادی تهران پیش از این محل برگزاری اردو و تمرینات تیم‌های ملی کشتی در رده‌های پایه بود.

بازنده هفته: مدیر برنامه‌های کالدرون

گابریل کالدرون سرمربی تیم پرسپولیس به همراه دستیارانش برای گذراندن تعطیلات از ایران رفتند و هنوز مشخص نیست این مربی آرژانتینی که شروطی را برای ادامه کار در جمع سرخ پوشان تعیین کرده، به تهران برمی گردد یا خیر. اما نکته عجیب ماجرا دخالت‌های پررنگ مدیر برنامه‌های کالدرون است که در این مدت نشان داد نقش اصلی را در شکرآب کردن رابطه این مربی با انصاری فرد و برخی از افراد باشگاه را دارد. بی شک کاری که مدیر برنامه‌های او انجام می‌دهد فراتر از وظایفش به شمار می‌رود، این درحالی است که در سایر لیگ‌های حرفه‌ای دنیا هیچ مدیربرنامه‌ای حق شیطنت‌های این شکلی را ندارد.

شخصیت هفته: مهدی تاج

پس از بستری شدن مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بیمارستان به دلیل حمله قلبی و مشکلاتی که برای او پیش آمد، اخباری درباره کناره‌گیری‌اش از ریاست شنیده شد و در نهایت با گذشت چند روز پس از بستری شدن تاج، امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال خبر استعفا را به صورت رسمی اعلام کرد. با برگزاری جلسه فوری هیات رییسه فدراسیون در نهایت حیدر بهاروند به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد.

نقد هفته: تنیس

تیم‌های‌ملی تنیس ایران طی چند سال گذشته دچار افت شدید عملکرد بودند، به گونه‌ای که تیم‌ملی بزرگسالان ایران در سال 2019 به دسته 4 جام دیویس آسیا سقوط کرده است. حتی در همین سطح هم به عنوان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌ها بازی می‌کند. در پی این موضوع مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان کشورمان نیز عکس‌العمل نشان داد و تاکید داشت که باید هرچه زودتر به وضعیت تنیس ایران رسیدگی شود. الان وضعیت ما در آسیا خوب نیست و باید در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بازنگری کنیم تا موقعیت خودمان در آسیا را بهبود ببخشیم.

مسابقه هفته: دربی لندن

 در ادامه هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های انگلیس، تیم‌های آرسنال و چلسی در ورزشگاه امارات دربی شهر لندن را برگزار کردند و در نهایت شاگردان آبی پوش فرانک لمپارد موفق شدند با نتیجه 2-1 از سد میزبان خود بگذرند. در این مسابقه ابتدا اوبامیانگ در دقیقه 13 برای آرسنال گل زد اما گل‌های جورجینیو و تامی آبراهام در دقایق 83 و 87 کامبکی به یاد ماندنی را برای چلسی رقم زد.

پیشنهاد هفته: رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک 2020

رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک 2020 تیم امید فوتبال از 18 دی‌ماه به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد که ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار خود پنج شنبه 19 دی‌ماه به مصاف ازبکستان خواهد رفت. امیدهای کشورمان در گروه سوم این مسابقات با تیم‌های ازبکستان، کره جنوبی و چین همگروه هستند. لازم به ذکر است سه تیم برتر این مسابقات به طور مستقیم راهی المپیک توکیو می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز