میترا شعبانیان؛

بانوان ایران توانایی ایستادن در رده‌های برتر آسیا را دارند

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۱۳:۴۳:۳۸
کد خبر: ۹۴۵۴۸۳
بانوان ایران توانایی ایستادن در رده‌های برتر آسیا را دارند
سرمربی تیم ملی والیبال بانوان با تاکید بر اینکه زنان ایران توانایی ایستادن در رده‌های بالاتر آسیا را دارند، گفت: اگر در زمان مناسب نفرات مستعد را شناسائی، جذب و روی فاکتور قد، سن، وزن و آمادگی بدنی آن‌ها برنامه ریزی کنیم، اطمینان دارم در آینده نه چندان دور بانوان هم در آسیا حرفی برای گفتن دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، میترا شعبانیان در آستانه آغاز رقابت‌های انتخابی المپیک در گروه زنان قاره آسیا، افزود: ملی‌پوشان در شرایط خوبی در مسابقات شرکت می‌کنند. خوشبختانه شرایط بازیکنان خوب است و جز یکی، دومورد آسیب‌دیدگی جزیی که نگران کننده نیست، مشکل خاصی نداریم.

وی با اشاره به حضور دکتر داورزنی در مراسم بدرقه تیم ملی والیبال بانوان، گفت: رئیس فدراسیون والیبال برای بدرقه تیم ملی بانوان به کمپ آمد، با بچه‌ها صحبت کرد و به آن‌ها روحیه و اعتماد به نفس داد. این موضوع برای بازیکنان بسیار حائز اهمیت بود. ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا در جریان مسابقات طوری بازی کنیم تا زحماتی که تاکنون برای تیم کشیده شده، به هدر نرود.

شعبانیان با اشاره به این‌که پیشتر مشخص نبود تیم ملی بانوان به مسابقات انتخابی المپیک اعزام شود، افزود: دکتر داورزنی در این دیدار تاکید کرد به شخصه اعتقاد داشته نماینده‌ای از ایران در انتخابی المپیک حاضر شود و با نظر مربیان و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که تیم جوانی با هدف کسب تجربه به مسابقات اعزام شود. دکتر داورزنی همچنین از بازیکنان خواست بدون استرس بجنگند و تاکید کرد هیچ چیز دور از دسترس نیست و بازیکنان می توانند در این رقابت‌ها خود را محک بزنند.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ضمن تقدیر از حمایت‌های فدراسیون والیبال، ادامه داد: از حمایت فدراسیون والیبال ممنونم. به بازیکنانم ایمان دارم، چون نسلی هستند که می‌توانند تغییراتی در والیبال بانوان ایجاد کنند و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

شعبانیان در تشریح اهداف خود برای والیبال بانوان، گفت: به دنبال این هستم که با بازیکنان فعلی و بازیکنانی که در آینده به این نسل اضافه خواهند شد، در والیبال بانوان رشد کنیم. منظورم صرفا تیم فعلی نیست. من بارها گفته‌ام این تیم، تیم دوم ایران است. با این حال این تیم میانگین قدی بالاتر (181سانتی متر) و میانگین سنی پایین تر (20 سال) دارد و می‌تواند متفاوت عمل کند.

وی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته اعزام‌هایی به مسابقات مختلف داشتیم و در رتبه‌های هفتم و هشتم قرار گرفتیم، اما امیدوارم در آینده نه چندان دور بتوانیم شاهد جهش در جایگاه بانوان والیبالیست ایران باشیم.

شعبانیان در پاسخ به این پرسش که در چه بازه زمانی می‌توان از نسل آتی تیم ملی والیبال بانوان انتظار داشت در رده برتر آسیا، قرار گیرد، گفت: بانوان والیبالیست ایران توانایی تحقق این انتظار را دارند به شرطی که این بازیکنان در وقت مناسب دیده شوند تا رشد کنند و تکنیک‌های اصولی را یاد بگیرند. اگر در زمان مناسب نفرات مستعد را شناسائی، جذب و روی فاکتور قد، سن، وزن و آمادگی بدنی آن‌ها برنامه ریزی کنیم، اطمینان دارم در آینده نه چندان دور بانوان هم در آسیا حرفی برای گفتن دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز