گزارش ورزشی هفته؛

امید ایران برای خلق یک حماسه/ صعود به المپیک سخت اما شدنی است

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۶:۱۹:۱۸
کد خبر: ۹۴۷۸۱۹
امید ایران برای خلق یک حماسه/ صعود به المپیک سخت اما شدنی است
مسابقات فوتبال انتخابی المپیک از امروز آغاز می‌شود و یوزهای ایران در نخستین دیدار به مصاف تیم سر سخت ازبکستان می روند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال امید ایران از امروز رقابت خود را در مرحله پایانی رقابت های انتخابی المپیک 2020 آغاز می کند. یوزهای ایران در نخستین دیدار به مصاف تیم سر سخت ازبکستان می روند.

این رقابت ها آخرین دوره مسابقات انتخابی المپیک خواهد بود و از المپیک آینده فوتسال جایگزین این رشته می شود که البته این می تواند برای کشور ما خبر خوبی باشد. به هرحال فوتبال ایران آخرین بار با ترکیب بازیکنان بزرگسال خود در المپیک 1976 مونترال حضور داشت.

کشورمان در گروه سوم قرار دارد. بازی‌های گروه C مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی بازی‌های المپیک 2020 با حضور تیم‌های المپیک ایران، ازبکستان، کره‌جنوبی و چین در تایلند برگزار می‌شود. از زمانی که شرایط سنی به زیر 23 سال تغییر کرده تیم ایران نتوانسته به المپیک صعود کند. ملی پوشان امید ایران درحالی راهی تایلند شدند که اردوها و بازی های تدارکاتی خوبی را برگزار کرده و در چند جلسه پایانی تمرینات این تیم در تهران وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و بسیاری بزرگان فوتبال ایران در جمع امید ها حاضر شدند تا به این واسطه امید بیشتری به امیدهای ایران تزریق شود.

 در ادامه صحبت های برخی مربیان، پیشکسوتان و بازیکنان در این باره می خوانید:

استیلی: آماده ایم، هدفی جز صعود نداریم

حمید استیلی در آخرین صحبت هایش قبل از بازی تیم فوتبال امید ایران با ازبکستان گفت: خوشحالیم که امکان حضور در چنین تورنمنتی را داریم و با آمادگی کامل همچنین آماده سازی مناسب به اینجا آمده ایم. ما بهترین و آماده ترین نفرات این رده سنی را انتخاب کرده ایم و با تمرکز و آمادگی کامل برای انجام اولین مسابقه آماده می شویم. تمامی حریفان خودمان را به خوبی آنالیز کرده ایم و با شناخت مناسب به اینجا آمده ایم. ما در یک گروه سخت قرار داریم که به نظر من هر 4 تیم برای صعود شانس خواهند داشت و رقابت نزدیکی وجود دارد. بازی اول در هر تورنمنتی سخت ترین بازی است خصوصاً وقتی برابر تیم خوبی مثل ازبکستان قرار می گیرید. پیش از این دو بار مقابل آنها بازی کرده ایم و می دانیم تیم خوبی هستند با این وجود فراموش نکنید که ما ایران هستیم و هدفی به جز صعود نخواهیم داشت.

سلطانی فر: خیلی امیدواریم که به المپیک صعود کنیم

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در یکی از آخرین تمرینات امید در جمع ملی پوشان گفت: امسال خیلی امیدواریم که به المپیک صعود کنیم و نتیجه‌ای در شأن مردم ایران بگیریم. با گزارش‌ها و اظهارات کارشناسان و با امیدی که بزرگان فوتبال دارند، بازیکنان باانگیزه، خوب و توانمندی در تیم امید حضور دارند. استیلی از بزرگان فوتبال ما است و کادرفنی خوبی در اختیار داریم. فکر می‌کنم تمام عوامل دست به دست هم می‌دهند تا به المپیک صعود کنیم.

جبیره: قصد داریم دل مردم را شاد کنیم

رضا جبیره، بازیکن تیم ملی امید کشورمان گفت: بازیکنان آماده و سرحال هستند. ما هرچه به روز مسابقه نزدیک شدیم وضعیت فنی و روحی تیم بهتر شد و قصد داریم برای نام ایران بجنگیم و دل مردم را شاد کنیم.

قائدی: امیدوارم بتوانیم به المپیک برسیم

مهدی قائدی، مهاجم آماده تیم فوتبال استقلال گفت: در سخت‌ترین گروه این رقابت‌ها قرار گرفته ایم اما در فوتبال هیچ چیز مشخص نیست. امیدواریم در رقابت‌های انتخابی المپیک خودمان باشیم و بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم و با تلاشی که انجام می‌دهیم بتوانیم به المپیک برسیم.

نکیسا: به صعود ملی‌پوشان کشورمان به المپیک امیدوارم

نیما نکیسا، ملی‌پوش سابق فوتبال ایران پیرامون آخرین وضعیت تیم امید و بازی حساس شاگردان استیلی مقابل ازبکستان به خبرنگار برنا گفت: تیم امید بازیکنان بسیار خوبی دارد و من به صعود ملی‌پوشان به مرحله نهایی امیدوارم.

وی افزود: ملی پوشان کشورمان در این مدت چند بازی تدارکاتی خوب انجام دادند و به یک هارمونی و هماهنگی قابل قبولی دست پیدا کرده‌اند.

دروازه‌بان کشورمان در جام جهانی 98 فرانسه در ادامه با اشاره به حضور تیم امید در گروهی سخت تصریح کرد: گروه تیم ملی کشورمان سخت است. به هر حال همه تیم‌ها قدرت ملی‌پوشان ایران را می‌دانند و بازیکنان ما باید با تمرکز بالا در زمین حاضر شوند تا بتوانند از این گروه سخت صعود کنند. البته کادرفنی خوبی بالا سر تیم است و نکات فنی را به آنها خواهد گفت. بسیار  امیدواریم تیم کشورمان بتواند در بازی مقابل ازبکستان به پیروزی برسد. ازبکستان تیم خوبی است اما تیم ملی ما توانایی بسیار بالایی دارد. روی هم رفته به صعود ملی‌پوشان کشورمان به دور نهایی این رقابت‌ها امیدوار هستم.

نصرتی: تیم امید وضعیت بسیار خوبی دارد

محمد نصرتی، پیشکسوت فوتبال در مسابقات انتخابی المپیک به خبرنگار برنا گفت: خوشبختانه تیم امید وضعیت بسیار خوبی را دارد و این تیم از همان ابتدا که کارش را با کرانچار شروع کرد، آقای استیلی حضور داشت و او بازیکنان کاملا آشنا است که این موضوع اهمیت بالایی دارد.

مدافع سابق تیم ملی ایران افزود: نکته دیگر این است که بازیکنانی که در نهایت برای این مسابقات اعزام شدند، هر کدام در تیم‌های خود بسیار آماده و تاثیرگذار هستند. مانند قائدی، نورافکن و محبی و سایر بازیکنان. بی تردید این پتانسیل درون  تیم وجود دارد که بتوانند از این گروه خود که البته گروه ساده ای هم نیست به مرحله بعد صعود کنند. .

تیم امید ایران در این دوره از مسابقات با نفرات زیر حضور خواهد داشت:

مهدی قائدی، محمد محبی، رضا جبیره، علی شجاعی، امیر روستایی، رضا شکاری، اللهیار صیادمنش، امیرحسین حسین زاده، جعفر سلمانی، سینا زامهران، محمد خدابنده‌لو، مهدی مهدی‌خانی، رضا دهقانی، مهران درخشان‌مهر، امید نورافکن، عارف آقاسی، شاهین طاهرخانی، مجتبی نجاریان، حسین ساکی، متین کریم‌زاده، معراج اسماعیلی، حبیب فرعباسی و مهدی نوراللهی.

نکته پایانی این است که بی تردید بهترین آماده سازی ممکن برای تیم امید ایران نسبت به ادوار قبلی توسط کمیته ملی المپیک تدارک دیده شد. این تیم از بازی‌های آسیایی 2018 مدام در اردو بوده و بازی‌های تدارکاتی زیادی را انجام داده است. به هر حال امیدها در این رقابت ها مربیانی دارند که خود در حماسه ملبورن حضور داشتند و خود این بازیکنان نیز پتانسیل تاریخ سازی برای کشورمان دارند. نخستین گام اهمیت بالایی دارد و امیدواریم تمام انرژی مثبت میلیون ها ایرانی پشتوانه ای برای یوزهای جوان ایران باشد تا با تلاش و همیت و غیرت ایرانی نام وطن خود را بلند آوازه تر از گذشته کنند.

گفتنی است، ایران در دیدار امروز پنج‌شنبه 19 دی که از ساعت 13:45 آغاز می شود با لباس یکدست قرمز به مصاف ازبکستان می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز