بهمن رضایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

عظیمی از موادنیروزا استفاده نکرده است/ دوره‌های آموزشی پیش از پارالمپیک توکیو برگزار می‌شوند

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۸:۳۶:۴۹
کد خبر: ۹۴۷۸۷۸
عظیمی از موادنیروزا استفاده نکرده است/ دوره‌های آموزشی پیش از پارالمپیک توکیو برگزار می‌شوند
رییس انجمن پارادوومیدانی فدراسیون جانبازان و معلولین ایران گفت: عظیمی برای این که عملکرد بهتری داشته باشد، موادنیروزایی مصرف نکرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بهمن رضایی رییس انجمن پارادوومیدانی فدراسیون جانبازان و معلولین ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص مثبت اعلام شدن تست دوپینگ عبدالله عظیمی ورزشکار پارادوومیدانی‌کار ایران در پارالمپیک 2016 ریو بیان کرد: عظیمی باتوجه به این که فشار خون دارد، پزشک قلب او برایش قرص نوشته بوده است و عظیمی این قرص را بدون هماهنگی پزشک تیم مصرف کرده است. دو ماه پیش که از وادا که برای گرفتن تست دوپینگ آماده بودند، از 10 ورزشکار آزمایش گرفتند و او در آن زمان ننوشته است که چنین قرصی مصرف می‌کند. او برای این که عملکرد بهتری داشته باشد، موادنیروزایی مصرف نکرده است.

وی افزود: همچنین او در زمان استراحت از این قرص‌ها را استفاده کرده و در هیچ مسابقه‌ای نبوده است. اقدامات لازم برای دفاع از این موضوع انجام شده، محرومیت کسانی که موادنیروزا استفاده می‌کند، 2 تا 4 سال محرومیت داردولی عظیمی فقط 9 ماه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی محروم شده است.

رضایی اظهار داشت: عظیمی در این مدت استراحت می‌کرد و در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده است. این تست پس از مسابقات او گرفته شده است و هیچ مقام یا مدالی در این مدت کسب نکرده تا بخواهد بازگردانده شود. این آزمایش هم در هیچ مسابقه بین المللی یا بازی‌های المپیکی گرفته نشده است.

رییس انجمن پارادوومیدانی فدراسیون جانبازان و معلولین ایران در پایان گفت: باتوجه به این نزدیک پارالمپیک هستیم، در این رابطه دوره‌های آموزشی متعددی را برگزار می‌کنیم. حتی الان در اردوی تیم ملی که در کیش داریم، در خصوص تست دوپینگ و تغذیه شرایط ورزشکاران را پیگیری می‌کنیم. همچنین تست‌های سلامت توسط پزشک تیم گرفته می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز