مصطفی کارخانه در گفتگو با خبرگزاری برنا:

والیبال ایران فراتر از آسیاست/ ثبات تیم ملی باعث صعود شاگردان کولاکوویچ به المپیک شد/ تغییر در کادر فنی به صلاح نیست

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۷:۰۳:۲۸
کد خبر: ۹۴۹۴۱۲
والیبال ایران فراتر از آسیاست/ ثبات تیم ملی باعث صعود شاگردان کولاکوویچ به المپیک شد/ تغییر در کادر فنی به صلاح نیست
سرمربی سابق تیم‌ملی گفت: والیبال ایران ثابت کرده است فراتر از آسیاست پس باید برای حضور موفق در میادین بزرگتر از همین امروز برنامه ریزی کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مصطفی کارخانه، سرمربی سابق تیم‌ملی، درباره صعود والیبال ایران به المپیک 2020 توکیو در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: تبریک می‌گویم و معتقد هستم که عملکرد فنی تیم در این مسابقات عالی بود و به غیر از بازی با کره جنوبی تمام دیدارهای این رقابت‌ها را با نتیجه 3_0 برنده شدیم. کشور میزبان را هم که اتفاقا یکی از رقبای اصلی ما به شمار می‌رفت را 2 بار با این نتیجه شکست دادیم. این نتایج نشان می‌دهد که تیم ایران با آمادگی کامل و با یک برنامه ریزی مناسب راهی مسابقات شده بودند که در نهایت هم موفق شدیم مقتدرانه سهمیه را به دست بیاوریم.

او اضافه کرد: تیم با ثباتی داشتیم و این ثبات و هماهنگی هم دلایل متفاوتی دارد. از یک طرف می‌توان به ترکیب ثابت‌مان در چند سال اخیر اشاره کرد که این ترکیب کمتر در این مدت دچار تغییر شد و از طرفی یکسری جوان داریم که علاقه‌مند هستند میدان المپیک را تجربه کنند و یکسری بازیکن با تجربه که ممکن است 4 سال دیگر در کنار تیم نباشند همه این موارد کنار هم باعث شد تیم یکپارچه برای المپیکی شدن تلاش کند که خوشبختانه این تلاش‌ها هم نتیجه داد.

کارخانه افزود: البته این اول راه است. والیبال ایران ثابت کرده است فراتر از آسیاست پس باید برای حضور موفق در میادین بزرگتر از همین امروز برنامه ریزی کنیم. درست است که حرف زدن در مورد قرار گرفتن روی سکو زود باشد و یا در این دوره غیر قابل دست یابی ولی انجام دادن بازی های خوب مقابل تیم های بزرگ کار سختی برای این بازیکنان نیست. بنابراین باید با یک برنامه ریزی منظم خودمان را برای درخشش در تویکو آماده کنیم.

سرمربی سابق تیم‌ملی در تغییر کادر فنی هم توضیح داد: در این شرایط اصلا به صلاح نیست که بخواهیم در کادر فنی تغییری را ایجاد کنیم. کولاکوویچ سالها با این بازیکن ها کار کرده و اکثر تیم ها را خوبی می‌شناسد به نظرم الان زمان حمایت است تا تغییر.

او در پایان در خصوص نبود غیبت بازیکن های کلیدی تیم و تاثیر نبود آنها نیز گفت: بی شک امیر غفور بازیکن ارزشمندی است البته قائمی هم والیبالیست خوبی است که هر دو هم می توانند در المپیک کنار تیم باشند. شهرام محمودی هم بازیکن خوبی است و البته در کنار خوب بود بسیار هم باهوش است ما قطعا در المپیک هم به بازیکن ها خوب احتیاج داریم و هم به با تجربه ها، امیدوارم در این میدان بزرگ هم آبرومندانه ظاهر شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز