با انتشار نامه‌ای جهت توصیه به afc صورت گرفت؛

درخواست رییس کمیته ملی المپیک از شورای المپیک آسیا+عکس

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۳:۴۷:۴۱
کد خبر: ۹۵۲۶۳۹
درخواست رییس کمیته ملی المپیک از شورای المپیک آسیا+عکس
سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک طی نامه ای به شیخ احمد الفهد رئیس شورای المپیک آسیا اعتراض رسمی ایران به سلب امتیاز میزبانی نمایندگان باشگاه های فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در پی تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC مبنی بر سلب میزبانی از نمایندگان فوتبال ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک طی نامه ای اعتراض رسمی ایران را  به رئیس  OCA  اعلام کرد.

در متن نامه فوق آمده است:

جناب شیخ احمد الفهد الصباح

ریاست شورای المپیک آسیا

موضوع: تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص مسابقات لیگ فوتبال

ریاست محترم،

نظر شما را نسبت به تصمیم غیرمنتظره اخیر کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص لغو برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در تهران و برگزاری این مسابقات در کشور سوم که مغایر با قوانین و مقررات مربوطه کنفدراسیون فوتبال آسیا می باشد، جلب می نمایم.

این تصمیم یکطرفه و بدون مشورت با فدراسیون ملی فوتبال اتخاذ شده چرا که این فدراسیون می توانست عدم وجود مسائل و مشکل امنیتی برای سفر و شرکت تیم دیگر کشورها در مسابقات تهران و این که شرایط کاملا تحت کنترل است، را تضمین نماید.

iP88dArEfStm

خواهشمند است با استفاده از روابط حسنه و جایگاه خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا توصیه نمائید تا در این تصمیم تجدیدنظر گردد تا حقوق باشگاه های ایرانی طبق منشور المپیک و اساسنامه فیفا و به دور از تبعیض، حفظ شود.

آخرین نکته حائز اهمیت این است که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و سایر مقامات ذیصلاح تضمین می نمایند که به هیچ وجه خطری وجود ندارد و تیم ها می توانند در امنیت به ایران سفر کنند.

حمایت و میانجی گری شما در این امر مهم، باعث کمال امتنان خواهد بود.

در انتظار دریافت بازخورد شما می باشیم، شخصا مراتب ارادت خود را ابراز می نمایم.

با احترام

سیدرضا صالحی امیری

نظر شما