گزارش خبرگزاری برنا از حمایت نمایندگان مجلس درباره تصمیم جدید جامعه ورزش؛

عزت و اقتدار ملی، خط قرمز نمایندگان ایران/ گل به خودی AFC با کارشکنی سعودی‌ها/ حق هواداران با خرد جمعی گرفته می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۵:۲۰:۴۱
کد خبر: ۹۵۲۸۱۳
عزت و اقتدار ملی، خط قرمز نمایندگان ایران/ گل به خودی AFC با کارشکنی سعودی‌ها/ حق هواداران با خرد جمعی گرفته می‌شود
پاسخ قاطعانه باشگاه‌های ایرانی جواب بسیار خوبی به درخواست غیر معقولانه کنفدراسیون فوتبال آسیا داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به شکلی واضح و روشن تحت تاثیر اعمال نفوذ کشورهایی کوچک با پول‌هایی زیاد قرار بگیرد. اما بی‌تردید پاسخ قاطعانه باشگاه‌های ایرانی جواب بسیار خوبی به این درخواست غیر معقولانه بوده است. استقبال هواداران و مردم نیز از این تصمیم قابل ستایش است. ضمن اینکه رسانه ها نیز در این‌باره موضعی واحد داشتند.

اما سیاسیون نیز در این مورد همگی با مردم و یک صدا بودند تا یک بار دیگر نشان دهیم وقتی حرف منافع ملی در میان باشد همه درباره آن تاکید داریم.

در ادامه می‌توانید صحبت‌های برخی از نمایندگان مجلس درباره تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای محرومیت تیم‌های باشگاهی ایران از حق میزبانی خود را بخوانید:

بت کلیا: AFC اعتبارش را مدیون فوتبال ایران است

یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصمیم باشگاه‌های کشور در عدم پذیرش بازی در کشور ثالث به خبرگزاری برنا گفت: بسیار خوشحالیم که مسئولان باشگاه‌های کشور با نگاه ملی تصمیم مدبرانه اتخاذ کردند که بسیار ارزشمند است. البته ارزشمندتر از آن هم حمایت هواداران از این تصمیم بود.

دبیر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: پیش ‌از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا بوجود بیاید، فوتبال ایران در حال افتخار آفرینی بود. شکی نیست AFC اعتبارش را مدیون فوتبال ایران است و بسیاری از رکوردهای و اعتباراتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا بویژه در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده مرهون حضور پرشمار تماشاگران ایرانی است.

نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: بی‌تردید ما از این تصمیم صحیح حمایت می‌کنیم. البته فراکسیون ورزش در این‌باره جلساتی نیز برگزار خواهد کرد و موضوع را در ابعاد مختلف آن بررسی می‌کنیم. مسئولان فدراسیون فوتبال هم باید با تمام توان بدنبال پیگیری این موضوع باشند.

زارع: اقتدار ایران اسلامی در خاورمیانه و غرب آسیا مثال زدنی است

رحیم زارع، نماینده مردم آباده و رئیس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی، پیرامون تغییر در میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ایران امروز امنیتی مثال زدنی نه در خاورمیانه و غرب آسیا بلکه در جهان دارد. یکی از مهمترین ابعاد اقتدار ایران اسلامی همین امنیت پایدار کشورمان است. درباره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به نظر می‌رسد برخی باشگاه‌ها با توجه به قدرت حریفان ایرانی خود را تیمی از پیش باخته می‌دانند و در این باره شروع به حاشیه‌سازی و مطرح کردن این گونه حرف‌ها هستند که هیچ دلیل منطقی برای آن ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: قوانین فیفا در این زمینه کاملا روشن است و هیچ دلیلی برای عدم میزبانی تیم‌های ایرانی وجود ندارد. بنده به خاطر ندارم هیچ ورزشکاری به ایران بیاید و خاطرات خوبی از کشورمان نداشته باشد. حتی ورزشکاران آمریکایی نیز هر بار به ایران آمدند از محبت و میهمان نوازی کشورمان تشکر کردند. به هرحال  چنین اخباری جوسازی و حاشیه‌سازی برای برهم زدن تمرکز تیم‌های ایرانی است.

خدری: مجلس از تصمیمات باشگاه‌ها حمایت می‌کند

عبدالحمید خدری، نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی، پیرامون موضوع کناره ‌گیری باشگاه‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا گفت: تصمیم بسیار خوبی را مسئولان باشگاه های فوتبال ایران اتخاذ کردند و بنده ضمن تقدیر از این مواضع خانواده فوتبال تاکید می‌کنم، مجلس شورای اسلامی از این تصمیم حمایت می‌کند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصمیم  کنفدراسیون فوتبال آسیا را غیرمنطقی دانست و خاطرنشان کرد: ما باید در چارچوب استیفا حق و حقوق هواداران تلاش کنیم و تردیدی هم نیست که مسئولان ورزش و البته فدراسیون فوتبال در این‌باره اقدامات مقتضی را انجام خواهند داد.

عضو فراکسیون ورزش در پایان گفت: مجلس و فراکسیون ورزش نیز این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنند. مسئولان فدراسیون هم باید این موضوع را از طریق فیفا و مراجع بالاتر پیگیری کنند. به هرحال این تصمیم که باشگاه‌ها آن را اتخاذ کردند مورد اقبال همه مردم است و ما هم از آن حمایت می‌کنیم.

سخن پایانی

به  هرحال فوتبال این بار بهانه‌ای شد تا ایران و مردم آن نشان دهند تا چه حد عزت و اعتبار و شان کشور برای‌شان اهمیت دارد و یک خط قرمز به شمار می‌رود. ایجاد این یکدلی و هم صدایی از همه مسئولان ورزشی، سیاسی و رسانه‌ها در نوع خودش ستودنی است و بی‌تردید با پافشاری می‌توانیم حق‌مان را بگیریم و امیدواریم  تغییری در این تصمیم سیاسی و ناعادلانه با تلاش مسئولان بویژه فدراسیون فوتبال ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز