دکتر مسعود سلطانی‌فر:

تصمیم‌گیری‌ مسئولان AFC نشان می‌دهد که موضع دشمنانه‌ای با ایران دارند/ مردم ما با وجود همه مشکلات هیچگاه عزت و شرف کشور را نمی‌فروشند/ باخ اذعان داشت رشد ورزش ایران به ویژه بانوان قابل توجه بوده است

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۱:۲۲:۴۸
کد خبر: ۹۵۳۰۴۶
تصمیم‌گیری‌ مسئولان AFC نشان می‌دهد که موضع دشمنانه‌ای با ایران دارند/ مردم ما با وجود همه مشکلات هیچگاه عزت و شرف کشور را نمی‌فروشند/ باخ اذعان داشت رشد ورزش ایران به ویژه بانوان قابل توجه بوده است
وزیر ورزش و جوانان گفت: در برخی از کشورهای منطقه با وجود تمام ناامنی‌ها و جنگ، میزبانی برگزار می‌شود ولی در ایران که حتی یک گلوله نیز شلیک نمی‌شود باید این تصمیم گرفته شود. قطعا اینگونه تصمیم‌گیری‌ها نشان می‌دهد که موضع دشمنانه‌ای با ایران دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان طی مراسم چهل و هفتمین مجمع سالیانه کمیته ملی المپیک اظهار کرد: هیچ‌گاه تا به این اندازه ما تحت فشار اقتصادی و سیاسی نبودیم و به طبع آن دیگر عرصه‌ها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند. عرصه ورزش، عرصه گردشگری و دیگر عرصه‌ها نیز تحت تاثیر هستند. یک جنگ تمام عیار آغاز شده است که بخواهند ما را به زانو درآورند و خود آن‌ها این را می‌گویند که کمرشکن‌ترین تحریم‌ها علیه ایران ایجاد شده است. ملت ایران در این ۴۰ سال گذشته آبدیده شدند و همچنین با حضور پرشور خود در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی یک انقلاب فرهنگی را ایجاد کردند.

وی افزود: مردم ما نشان دادند با وجود همه مشکلات، هیچگاه عزت و شرف کشور را نمی‌فروشند و همچون گذشته مقابل ظلم و استکبار می‌ایستند.

سلطانی‌فر اظهار داشت: شهید سپهبد سلیمانی یک سرمایه بزرگ برای نظام و انقلاب بود و همیشه نشان دادیم که اگر پرچمی‌از دست یک سردار بیفتد سردار دیگر پرچم‌را بلند می‌کند. حادثه بعدی که رخ داد و به خاطر‌ اشتباه یک اپراتور ایجاد شد، ضایعه بزرگ و جانگدازی برای کشور و جهان بود. تمام کسانی که از دنیا رفتند جزو بهترین‌ها بودند. بعضی‌ها می‌خواستند از این موضوع سواستفاده کنند و می‌خواستند چهره یکی از باارزشمندترین نهادهای نظام یعنی سپاه پاسداران را خراب کنند. با هوشیاری مردم این توطئه خنثی شد و اشتباه چند نفر باعث نمی‌شود که دستاوردهای نظام زیر سوال برود.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: شرایط ویژه‌ای برای ایران ایجاد شده و روز به روز تحریم‌ها سخت‌تر می‌شود و منابع ما کاهش پیدا کرده است. همه مجموعه ورزش نیز باید همچون نهادهای دیگر کشور  در این خصوص مدیریت بهتری انجام بدهیم. تشکر می‌کنم از همه مدیران و مسئولین فدراسیون‌ها که باوجود همه کمبودها، کار را مدیریت می‌کنند، به ویژه فدراسیون‌های المپیکی که نمی‌گذرارند مشکل خاصی ایجاد شود.

وی خاطر نشان ساخت: سفر بسیار خوبی همراه با صالحی امیری به لوزان داشتیم، جلسات خوبی برگزار شد و در خصوص مسائل مختلف و برخی رشته‌ها به صورت ریز صحبت کردیم. نهایتا رویکرد مسئولین IOC رویکرد خوبی بود و انتظاری که از طرف مقابل داشتیم را مطرح کردیم. همچنین مشکلاتی که در برخی فدراسیون‌ها داشتیم‌ گفته شد. باید از این به بعد مراقبت بیشتری کنیم تا این دوره فشار خاص طی شود. جلسه ما با توماس باخ بسیار شفاف بود و بیشتر از یک ساعت طول کشید. ما از او خواستیم که همچنان حمایت خود را از ورزش ایران داشته باشد و او اذعان داشت که رشد ورزش ایران به ویژه در ورزش بانوان قابل توجه بوده است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: یقین داریم که در فشارهای اخیر و مسئله‌ای که AFC برای فوتبال ما ایجاد کرده است، کاملا ردپای آمریکا و عربستان را می‌بینیم. ما بعد از این‌که نامه اول را از سوی AFC دریافت کردیم، بلافاصله تضمین را دادیم که هیچگونه مشکلی ایجاد نمی‌شود. ولی از فردای همان روز دیدیم که زمزمه‌ها و شیطنت‌هایی از سوی سعودی‌ها شکل گرفته است، مبنی براین که کشور ایران امن نیست. روز جمعه نامه‌ای دریافت کردیم که کمیته مسابقات AFC به خاطر کمبود پروازها و نبود امنیت باید بازی‌های نمایندگان ایران در کشور ثالث بازی کنیم. این درخواستی که AFC داشت نشان داد نسبت به قضیه گذشته یک درجه بیشتر حقوق ایران را ضایع کردند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: فدراسیون فوتبال بلافاصله نامه اعتراض خود را ارسال کرد. تاج هم به عنوان یکی از ۲۴ نفر کمیته اجرایی مخالفت خود را اعلام کرد و خود من نیز نامه کتبی را به شیخ سلمان دادم. هر چهار باشگاه ما نیز موضع روشنی به این موضوع گرفتند و اعلام کردند به هیچ عنوان در کشور ثالث بازی نمی‌کنند. موفق شدم به صورت تلفنی با شیخ سلمان صحبت کنم و به صورت کامل شرایط ایران را توضیح دادم که صحبت‌های انجام شده به هیچ عنوان صحت ندارد. روز گذشته در فراکسیون ورزش نیز توضیحاتی را درخصوص خواسته AFC دادیم و این‌فراکسیون نیز  حمایت خود را از تصمیم ما اعلام کرد. همچنین امروز بیانیه‌ای با امضای ۲۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی منتشر شد تا نشان دهند همه مسئولین کاملا از این تصمیم حمایت می‌کنند.

وی گفت: در برخی از کشورهای منطقه با وجود تمام ناامنی‌ها و جنگ، میزبانی برگزار می‌شود ولی در ایران که حتی یک گلوله نیز شلیک نمی‌شود باید این تصمیم گرفته شود. قطعا اینگونه تصمیم‌گیری‌ها نشان می‌دهد که موضع دشمنانه‌ای با ایران دارند و با حمایت همه مسئولین و مردم همین رویکرد را ادامه می‌دهیم و از حیثیت مردم ایران دفاع می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز