حیدر علی کامیاب کلانتری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

روسیه و ۴ کشور دیگر در مسابقات بین‌المللی جام تختی شرکت می‌کنند/ در بالاترین سطح رقابت‌ها برگزار می‌شود/ نشان می‌دهیم ایران امن‌ترین کشور منطقه است

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۰:۱۹:۵۰
کد خبر: ۹۵۳۳۷۹
روسیه و ۴ کشور دیگر در مسابقات بین‌المللی جام تختی شرکت می‌کنند/ در بالاترین سطح رقابت‌ها برگزار می‌شود/ نشان می‌دهیم ایران امن‌ترین کشور منطقه است
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: مسابقات جام تختی به صورت مستقیم در صداوسیمای پخش خواهد شد و قطعا مورد نظر خارجیان قرار می‌گیرد تا بدانند ایران کشور امنی است و هیچ مشکل خاصی نداریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حیدرعلی کامیاب کلانتری مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص اقدامات انجام شده برای برگزاری مسابقات بین المللی جام تختی بیان کرد: ما تجربه یک میزبانی دیگر هم از جام جهانی کشتی فرنگی که در سال 95 در شیراز برگزار کردیم، داریم. مسابقات جام جهان پهلوان تختی انشاالله در همان سالن شهید دستغیب شیراز که رقابت‌های جام جهانی را برگزار کردیم، در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. روز چهارشنبه پذیرش میهمانان از اقصی نقاط کشور و 5 کشور روسیه، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان را داریم.

وی افزود: انشاالله روزهای پنجشنبه و جمعه مسابقات برگزار می‌شود، از کشور روسیه تا امروز 5 نفر، از تاجیکستان 6 نفر، از قرقیزستان 3 نفر، قزاقستان 5 نفر و ارمنستان هم 15 کشتی‌گیر اعلام آمادگی کردند. شاید  حتی یک کشور دیگر هم اضافه شود یا تعداد ورزشکاران افزایش پیدا کند. از کل کشورمان هم حدود 94 کشتی‌گیر تا امروز حاضر هستند در این مسابقات شرکت کنند که انشاالله حتما آمار بیشتر هم می‌شود.

کامیاب کلانتری اظهار داشت: با هماهنگی فدراسیون کشتی و تمهیدات لازم انجام شده و یک ستاد در استان با ریاست استاندار تشکیل شد. تمام دستگاه‌های خدمت رسان، نیروهای انتظامی و حوزه پزشکی هم در محل اقامت میهمانانمان و هم در محل برگزاری مسابقات پای کار هستند. خوشبختانه با این التزامی که وجود داشته است تا امروز مشکل خاصی نداشتیم و مکان اقامت مشخص است. برای ورود و خروج تیم‌هایی را جهت استقبال از  ورزشکاران عزیزمان که می‌آیند به شهر شیراز مستقر کردیم. هماهنگی‌هایی انجام شده که این مسابقات با بهترین کیفیت در این شرایط حساسی که به نظر خیلی از دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شایعه می‌کنند و می‌گویند این کشور امنیت ندارد، برگزار کنیم. این مسابقات به صورت مستقیم در صداوسیمای پخش خواهد شد و قطعا مورد نظر خارجیان قرار می‌گیرد تا بدانند ایران کشور امنی است و هیچ مشکل خاصی نداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در پایان گفت: جا دارد از دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم تشکر کنم که شهر شیراز را انتخاب کرد. شیراز هم جاذبه‌های گردشگری خاص خود را دارد و در کنار ورزش اماکن مذهبی، تاریخی، علمی و ادبی‌ شهر شیراز قابل دیدن است. برنامه‌ریزی کردیم که در کنار این مسابقات یک حالت گردشگری هم برای مهمانان داشته باشد تا میهمانان داخلی و خارجی ما بتوانند از اماکن دیدنی شیراز بازدید کنند. ما منتظریم این مسابقات شروع شود تا با کیفیت خوب آن را برگزار کنیم.

نظر شما