حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بر اساس قوانین سازمان ملل مشکلی برای میزبانی نداریم/ فدراسیون فوتبال باید کرسی در شان ایران داشته باشد/ حضور تماشاگران ایران نقطه قوت لیگ قهرمانان است

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۲۳:۲۰:۳۵
کد خبر: ۹۵۴۴۲۲
بر اساس قوانین سازمان ملل مشکلی برای میزبانی نداریم/ فدراسیون فوتبال باید کرسی در شان ایران داشته باشد/ حضور تماشاگران ایران نقطه قوت لیگ قهرمانان است
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما یکی از مهمترین کشورهای آسیا هستیم و باید کرسی‌های بین‌المللی در خور شان کشورمان داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حشمت‌ الله فلاحت‌ پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرگزاری برنا پیرامون موضوع حذف میزبانی نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا به گفت: متاسفانه در چند دهه اخیر ما عملکرد ضعیفی در عرصه دیپلماسی ورزشی داشته‌ایم. بهتر است این گونه بگوییم که هر بار دچار چنین مشکلاتی که از طریق شیطنت کشورهای معلوم‌الحال پیش آمده ما نتوانستیم پیروز شویم. این ضعف حتما باید برطرف شود. ما یکی از مهمترین کشورهای آسیا هستیم و باید کرسی‌های بین‌المللی در خور شان کشورمان داشته باشیم.

وی افزود: مهمترین مزیت کشورمان در غرب آسیا تماشاگران پرشور ایرانی هستند. این بار هم آنها دقیقا دست گذاشته‌اند بروی نقطه قوت ما و به دنبال گرفتن این نقطه قوت هستند. در حالی که آنها هیچ دلیل قانونی پیرامون این موضوع ندارند.

سیاست‌مدار و عضو فراکسیون ورزش در ادامه عنوان کرد: بر اساس قوانین سازمان ملل هم مشکلی برای میزبانی نداریم. درباره مبحث امنیتی قوانین بین‌المللی مشخص و شفافی وجود دارد. ما بعد از برجام پرونده‌مان از شورای امنیت جمع شد. ما ذیل ماده 42 فصل هفتم ملل متحد هستیم و این یعنی کشور هیچ تهدیدی ندارد. حتی اگر پرونده برجام هم منتفی شود ما ذیل ماده 41 برویم هم ارتباطی به این موضوع ندارد.

فلاحت‌ پیشه گفت: نکته مهم این است که حالا باید چکار کرد. بنده یک نکته مهم را باید گوشزد کنم و آن هم این است که قهر کردن که یکی از ساده‌ترین راه‌های ممکن است را نباید انتخاب کنیم. بلکه باید به فکر بهترین راه و حل موضوع از طریق دیپلماسی باشیم و اگر قرار شد شرکت نکنیم بدانیم هزینه آن چقدر است و قبول کنیم. به طور مثال ما چند برابر به بانک‌های خارجی پول بیشتری برای مبادلات بانکی می‌دهیم و یا در فروش نفت به مشتریان قدیمی نفت را ارزان‌تر می‌فروشیم. به هرحال این هزینه‌هایی است که ما پذیرفته‌ایم برای پافشاری بروی اصول خود بپردازیم. در این زمینه نیز باید همین راهکار را پیگیری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز