تورج عیوض محمدی در گفتگو با خبرنگار برنا:

داوران هم حق لغزش و اشتباه دارند/ برای رشد داوری باید هزینه کرد/ ویدیوچک جذابیت فوتبال را از بین می‌برد

۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۰۶:۰۲:۴۷
کد خبر: ۹۵۴۶۹۱
داوران هم حق لغزش و اشتباه دارند/ برای رشد داوری باید هزینه کرد/ ویدیوچک جذابیت فوتبال را از بین می‌برد
کمک داور فوتبال کشورمان گفت: با وجود همه تکنولوژی‌ها باز هم اشتباهات به صفر نمی‌رسد ولی برای جلوگیری از هجمه‌های وارد به بخش داوری خوب است که با علم روز پیش برویم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تورج عیوض محمدی، کمک داور فوتبال ایران، درباره وضعیت قضاوت‌های لیگ برتر ایران در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: فوتبال یک بازی و ورزشی است که توسط انسان انجام می‌شود و قاعدتا باید قضاوت آن را هم یک انسان انجام بدهد. انسانی که مانند هما دچار لغزش و خطا می‌شود اما معتقد هستم همانطور که فوتبال ما رشد می‌کند و برای رشد آن هم هزینه می‌شود این برنامه‌ها در بخش داوری هم باید انجام شود.

وی افزود: علم فوتبال هر ساله به روز می‌‌شود و این اتفاق باید در داوری این رشته‌هم صورت بگیرد. الان در کشورهای پیشرفته از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کنند که اشتباهات داوری را کاهش داده است. قطعا فدراسیون هم باید تلاش کند این سیستم‌های پیشرفته را در کشورمان راه‌اندازی کند. هرچند که معتقدم با وجود همه تکنولوژی ها بازهم اشتباهات به صفر نمی‌رسد ولی برای جلوگیری از هجمه‌های وارد به بخش داوری خوب است که با علم روز پیش برویم.

عیوض محمدی ادامه داد: البته برخی از کارشناسان فوتبال معتقد هستند با استفاده از سیستم ویدیو چک جذابیت فوتبال از بین می‌رود من هم موافق این موضوع هستم ولی باید پذیرفت فوتبال الان دیگر تبدیل به یک صنعت شده و سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام می‌شود. تکنولوژی اگر درست به کار گرفته شود هم از ضرر باشگاه جلوگیری می‌کند و هم جذابیت مسابقات از بین نمی‌رود.

کمک‌داور لیگ برتر در پاسخ به این سوال که چرا ما داور بین المللی کمی در سطح جهانی داریم؟ گفت: ما در سطح آسیایی تعداد داوران زیادی داریم از بخش بانوان گرفته تا آقایان و چه در رشته فوتبال و چه در فوتبال ساحلی و فوتسال اما در سطح جهانی حق با شماست و ما متاسفانه با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم نتوانستیم به غیر از فنایی و فغانی داور دیگری را در رقابت‌های سطح بالاتر داشته باشیم. دلیل این موضوع هم صرفا بحث ضعف ما در لابی‌گری با کنفدراسیون آسیاست.

نظر شما
پرونده ویژه