برخورد انضباطی با خاطیان صورت می‌گیرد؛

رنگرز: حضور ۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی نشان می‌دهد که امنیت لازم در کشور ما وجود دارد/ هیچ کشتی‌گیری المپیکی نیست

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۲۳:۱۵:۰۰
کد خبر: ۹۵۴۷۲۷
رنگرز: حضور ۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی نشان می‌دهد که امنیت لازم در کشور ما وجود دارد/ هیچ کشتی‌گیری المپیکی نیست
مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: هیچ کشتی‌گیری المپیکی نیست و نمی‌توان بگوییم که یک کشتی‌گیر از همین الان المپیکی شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسن رنگرز، مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون کشتی در نشست خبری چهلمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی که در شیراز پیگیری می شود، اظهار داشت: کشور ما در شرایط خاصی به سر می‌برد و قطعا این شرایط در ورزش نیز تاثیرگذار است. چندی پیش به دلایل نامعلوم میزبانی مسابقات جام جهانی را از ما گرفتند. اینکه پنج کشور در این مسابقات حضور پیدا کردند نشان می دهد که امنیت لازم در کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقه با همین تعداد شرکت کننده خارجی این پیام را به جهانیان مخابره کرد که کشور ما هیچ مشکلی برای میزبانی مسابقات ندارد. به غیر از محمدعلی گرایی، منجزی و سعید عبدولی دیگر کشتی‌گیران مطرح ما در این مسابقات حضور داشتند و این نشان می‌دهد سطح مسابقات بالا است.

رنگرز گفت: درخصوص معافیت چهار کشتی گیر این نکته را باید بگویم که ملی‌پوشان ما برای حضور در المپیک توکیو نخواهند بود. ملی‌پوشان ما از دل همین مسابقات بیرون می‌آیند و اعتقاد داریم که آن چهار کشتی‌گیر نیز باید حضور می‌داشتند. امیدواریم این مهم را محقق کنیم و تیمی را با چاشنی جوانگرایی روانه مسابقات کنیم. کادرفنی ما یک جرات به خرج داد و در سال ۲۰۱۹ ترکیب جوانی را روانه مسابقات کردیم. در این مسابقات جوان های با انگیزه بیشتری حضور پیدا کردند و خودشان را نشان می‌دهند.

وی اظهار کرد: درخصوص درگیری پیش آمده در وزن ۷۲ کیلوگرم باید به این نکته اشاره کنم که برخورد انضباطی با خاطیان صورت می‌گیرد و کمیته انضباطی تصمیم لازم را براساس گزارش کمیته حاضر خواهد گرفت. فدراسیون به شدت و خیلی سریع این موضوع را رسیدگی می‌کند.

سخنگوی فدراسیون کشتی تصریح کرد: هیچ کشتی‌گیری المپیکی نیست و نمی‌توان بگوییم که یک کشتی‌گیر از همین الان المپیکی شده است. چه محمدعلی گرایی و چه کشتی‌گیران دیگر ما قطعا با نظر کادر و شورای فنی و همچنین رقابت‌های انتخابی نهایتا دوبنده تیم ملی را می‌پوشند. ما اگر بخواهیم در کشتی‌گیران به خصوص در وزن ۶۷ کیلوگرم تغییر وزن داشته باشیم این موضوع باید کارشناسی شود و نظر پزشکان نیز برای ما مهم است. برادران گرایی بدون شک دو تن از کشتی‌گیران خوب ما در یک دهه گذشته هستند و همیشه شایستگی‌های خود را نشان داده‌اند. حوزه مسئول درخصوص اتفاق پیش آمده تصمیم لازم را می گیرد.

رنگرز گفت: یکی از نکات مهم درباره پایین آمدن سطح کیفی رقابت های جام تختی و عدم حضور کشتی‌گیران تاپ به خاطر این است که این رقابت‌ها از تقویم فدراسیون جهانی بیرون آمده است. ما در تلاش هستیم که این مسابقات به تقویم فدراسیون جهانی بازگردد. یکی از برنامه‌های فدراسیون این است که با جذب اسپانسر و منابع مالی بتوانیم آفرها و پاداش‌های ویژه‌ای برای مسابقات در نظر بگیریم تا بتوانیم چهره‌های شاخص را دعوت کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فدراسیون‌ها به ویژه فدراسیون کشتی نیز به خاطر شرایط مالی در تنگنا هستند و قطعا بسیاری از برنامه‌های ما تحت الشعاع قرار می‌گیرد. در این بین نقش هیات های استانی پررنگ است و می‌توانند با جذب اسپانسر و حمایت‌های مالی باری را از دوش فدراسیون بردارند.

رنگرز در انتها گفت: بنا زیاد قائل بر مسابقات انتخابی نیست ولی برای این مسابقات آقای بنا تاکید داشتند که همه ملی‌پوشان حضور داشته باشند. ارزیابی ما از روز اول مسابقات مثبت بود و چیزی که حائز اهمیت است این بود که جوان ها گوی رقابت را از باتجربه‌ها ربودند. ما می‌توانیم از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ یک تیم فوق‌العاده را داشته باشیم که کشتی فرنگی را به جایگاه واقعی خودش برساند. جایگاه واقعی کشتی فرنگی سه مدال طلا در المپیک است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز