فضل‌الله باقرزاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

صالحی‌امیری نگاه ویژه‌ای به کمیسیون‌های زیرمجموعه کمیته دارد/ تعامل مثبت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک منشا برکات زیادی برای ورزش کشور شده است

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۸:۴۸:۳۹
کد خبر: ۹۵۵۰۰۱
صالحی‌امیری نگاه ویژه‌ای به کمیسیون‌های زیرمجموعه کمیته دارد/ تعامل مثبت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک منشا برکات زیادی برای ورزش کشور شده است
رییس فدراسیون شمشیربازی ایران گفت: ورزش، ششمین صنعت دنیا است و شاید به جایگاه سه یا چهارم صنعت برتر دنیا نیز برسد. صالحی‌امیری از این منظر نگاه ویژه‌ای به کمیته ملی المپیک و توجه خاصی به کمیسیون‌های زیرمجموعه مشاورتی کمیته دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فضل‌الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص عملکرد کمیته ملی المپیک بیان کرد: در این 2 سال اخیر کارهای بسیار ارزنده‌ای صورت گرفته است. باتوجه به این که صالحی‌‌امیری به هر حال، در مسایل اجتماعی و فرهنگی صاحب نظر است و تألیفات زیادی در این زمینه دارد. یکی از کارهای ارزشمند او این است که ورزش را از جنبه‌های دیگر اجتماعی هم مورد بررسی قرار می‌دهد، ورزش یک مقوله فرهنگی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار در جامعه است و الان ورزش در دنیا دیگر تمام پدیده‌ها را پشت سر می‌گذارد، چه در بعد اقتصادی و چه در بعد اجتماعی و فرهنگی.

وی افزود: ورزش، ششمین صنعت دنیا است و شاید به جایگاه سه یا چهارم صنعت برتر دنیا نیز برسد. صالحی‌امیری از این منظر نگاه ویژه‌ای به کمیته ملی المپیک و توجه خاصی به کمیسیون‌های زیرمجموعه مشاورتی کمیته دارد، مثل کمیته اخلاق، رسانه، فرهنگ، محیط زیست، آموزش و حقوق. کمیته‌هایی که حدود 170 تا 200 نفر در کنار کمیته ملی المپیک در زمینه‌های مختلف مشاوره می‌دهند و همه هم صاحب نظر هستند. همیشه آرزوی ما این بود، مرکزی داشته باشیم تا تاریخچه ورزش ایران آن‌جا نگهداری شود که با تأسیس موزه این اتفاق صورت گرفته است.

باقرزاده اظهار داشت: از نکات حائز اهمیت دیگر ارتباط خوبی است که بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجود دارد. من چندین سال است که در رأس ریاست فدراسیون شمشیربازی و الان در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هستم، هیچ‌گاه این قدر اتحاد، انسجام و همبستگی بین وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک ندیدم. این همبستگی و اتحاد باعث می‌شود در ورزش جوآرامی برقرار باشد تا برنامه‌ریزی کرد و کارهای ارزنده‌ای انجام داد.

رییس فدراسیون شمشیربازی در پایان گفت: یکی از معضلاتی که همیشه فدراسیون‌های ورزشی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بحث اعتبارات و مسایل مالی است. الحمدالله با آمدن صالحی‌امیری، کمیته توانست نقش بسزایی در این ارتباطات داشته باشد و با ارتباطات خوبی که با مجموعه دولت دارد، توانست اعتبارات ما را افزایش دهد. اگر شرایط اقتصادی کنونی و تحریم‌ها نبود، اعتبارات ورزش بیشتر می‌شد. از قدیم چانه اعتبارات ورزش کوچک گرفته شده است و الان در شرایطی که هزینه‌ها چندین برابر شده است، فدراسیون‌ها شاهکار می‌کنند که می‌توانند برنامه‌های خود را پیش ببرند. صالحی‌امیری همیشه عدالت را در مورد فدراسیون‌های ورزشی مدنظر قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز