احسان قائم مقامی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حضور استعدادهای جوان نوید روزهای خوبی را برای شطرنج ایران می‌دهد/ در مسابقات قهرمانی کشور کم اشتباه ظاهر شدم

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۸:۰۲:۵۳
کد خبر: ۹۵۵۳۷۸
حضور استعدادهای جوان نوید روزهای خوبی را برای شطرنج ایران می‌دهد/ در مسابقات قهرمانی کشور کم اشتباه ظاهر شدم
استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: بازیکنانی که در سطح اول شطرنج ایران مطرح می‌شوند، سال به سال قوی‌تر می‌شوند و رقابت‌ها جذاب‌تر، دیدنی‌تر و نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص مسابقات قهرمانی کشور شطرنج ایران بیان کرد: سطح این دوره از رقابت‌ها باتوجه به پیشرفت شطرنج در سال‌های اخیر، همواره روبه رشد است. بازیکنانی که در سطح اول شطرنج ایران مطرح می‌شوند، سال به سال قوی‌تر می‌شوند و رقابت‌ها جذاب‌تر، دیدنی‌تر و نزدیک‌تر می‌شود. هرچند در این دوره از مسابقات 3 تا از بهترین چهره‌های شطرنج کشورمان حضور نداشتند، شاید حضور آن‌ها می‌توانست رقابت‌ها را جذاب‌تر کند اما آن‌ها مشغول مسابقات جبل الطارق انگلستان هستند.

وی افزود: در مجموع کیفیت بازی‌ها بسیار خوب بود، طیف سنی جوان شرکت کننده در این مسابقات، نوید روزهای بسیار خوب برای شطرنج کشورمان را می‌دهد،  به خصوص چند بازیکنان بازی‌های بسیار درخشانی را به نمایش گذاشتند.

قائم مقامی اظهار داشت: امیررضا پورآقابالا نوجوان خوش آتیه کشورمان در این مسابقات موفق شد یک نصاب استاد بین المللی کسب کند. همچنین پوریا درینی فوق‌العاده خوب بازی کرد، هرچند به مقام چهارم رسید اما بازی‌های درخشانی را از خود به نمایش گذاشت. آرین غلامی هم بازی‌های بسیار خوبی انجام داد. به شخصه از بازی‌های خودم خیلی راضی بودم، نتایج تقریبا متوسط بود اما کیفیت بازی‌هایم مورد قبول است. کم اشتباه در این رویداد ظاهر شدم و در نهایت در بازی‌های تک ملی موفق شدم عنوان قهرمانی را برای سیزدهمین بار از آن خود کنم و رکوردم را بهبود ببخشم.

استاد بزرگ شطرنج ایران در پایان گفت: در حال حاضر چند مسابقه مهم پیش رو داریم، اما هنوز مشخص نیست که در رقابت‌های بین المللی که به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود، جایی بازی کنم یا خیر. اما انشاالله اواخر بهمن ماه عازم روسیه هستم برای حضور در مسابقات آزاد و پس از آن یا در رقابت‌های مسترز ویتنام بازی می‌کنم یا در مسابقاتی که شبیه به جام ستارگان است و به میزبانی کشورمان با حضور چهره‌های نام آشنا شطرنج دنیا برگزار می‌شود، بازی خواهم کرد. فروردین ماه سال 99 هم رقابت‌های آزاد دبی را پیش رو دارم، فعلا همین 3 تورنمنت معتبر را در آینده نزدیک پیش رو دارم.

نظر شما
پرونده ویژه