گردهمایی مدیران فرهنگی ادارات کل استانی؛

احمدی: برای ترویج فرهنگ ورزش همگانی با هدف سلامتی مردم تکلیف داریم

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۰۷:۲۷
کد خبر: ۹۵۵۷۴۲
احمدی: برای ترویج فرهنگ ورزش همگانی با هدف سلامتی مردم تکلیف داریم
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: آمارهای مختلف بیانگر فقر حرکتی در کشور است بطوریکه شیوع کم تحرکی در کشور به 57 درصد رسیده و ما تکلیف داریم که فرهنگ ورزش همگانی را با هدف ارتقا سطح سلامت و نشاط اجتماعی اشاعه دهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در گردهمایی مدیران فرهنگی ادارات کل استانی کمبود منابع مالی و انسانی را از جمله مشکلات حوزه فرهنگی دانست و نسبت به تربیت و پرورش نیروهای با کیفیت و با دانش برای فعالیت در حوزه فرهنگی تاکید کرد.

سید عبدالحمید احمدی ادامه داد: نظامنامه فرهنگی ورزش کشور که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده ، یک نقطه قوت در حوزه فرهنگی است که در وزارت ورزش و جوانان با تشکیل کمیسیون فرهنگی ورزش کشور برنامه عملیاتی این نظامنامه را تدوین کردیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان از سند ارتقا ورزش همگانی که در قالب شورای فرهنگ عمومی کشور قرار دارد به عنوان یکی از اقدامات مهم در حوزه فرهنگ سلامت نام برد و اظهار داشت: آمارهای مختلف بیانگر فقر حرکتی در کشور است بطوریکه شیوع کم تحرکی در کشور به 57 درصد رسیده و ما تکلیف داریم که فرهنگ ورزش همگانی را با هدف ارتقا سطح سلامت و نشاط اجتماعی اشاعه دهیم.

احمدی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سند بالادستی برای حوزه های مختلف است که در وزارت ورزش و جوانان هم در راستای تدوین راهبردها به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کرده ایم.

وی برای تحقق وظایف و مسئولیت های حوزه فرهنگی در استان ها به استفاده از ظرفیت های هیات های ورزشی، سمن های جوانان و باشگاه های ورزشی تاکید کرد.

نظر شما