علی میرزابیگی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اشتباهات داوری هیچ‌وقت به صفر نمی‌رسد/ ورود داوران جوان به لیگ مهم‌ترین اتفاق داوری امسال بود

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۸:۳۱:۴۸
کد خبر: ۹۵۶۰۱۶
اشتباهات داوری هیچ‌وقت به صفر نمی‌رسد/ ورود داوران جوان به لیگ مهم‌ترین اتفاق داوری امسال بود
داور لیگ برتری ایران گفت: درست است ما اشتباه داریم و این اشتباهات هم هیچ وقت به صفر نخواهد رسید چون شدنی نیست ولی باید قوانین را برای پیشرفت فوتبال تغییر دهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی میرزابیگی، کمک داور بین‌المللی فوتبال، درباره تفاوت سطح داوری امسال با سال‌گذشته به خبرنگار برنا گفت: از نظر فنی تغییر چندان بزرگی نداشتیم و مانند همیشه بودیم و حتی فکر می‌کنم در روزهای نخست فصل اشتباهات داوری را هم بیشتر شاهد بودیم ولی رفته رفته بهتر شدیم و خوشبختانه آماده شدیم که در نیم فصل دوم قضاوت بهتری داشته باشیم و اشتباهات را به حداقل برسانیم. اما تنها اتفاق مهم امسال در بخش داوری ورود داوران جوان به امر قضاوت بود که خیلی خوب است و انصافا قضاوت‌های خوبی را هم شاهد هستیم.

او در مورد استفاده از VAR در لیگ ایران نیز توضیح داد: استفاده از تکنولوژی خوب است ولی باید زیرساخت‌های آن را هم داشته باشیم. فدراسیون کم کم زمینه استفاده از آن را آماده کرده است برای مثال دوره های آموزشی را برای داوران برگزار کرده ولی تا زیر ساخت‌ها درست نشود نمی‌توان از آن استفاده کرد. قطعا از وی ای آر می‌توان در لحظات حساس استفاده کرد مانند لحظه پنالتی، کارت قرمز و همه این موارد باید آموزش داده شود تا بدانیم اصلا فلسفه استفاده از این تکنولوژی چیست نه اینکه در هر صحنه‌ای بخواهیم بازی را نگه داریم تا از جذابیت آن کاسته شود.

میرزابیگی در پاسخ به این سوال که چرا در ایران اعتراضات به داوری زیاد است؟ گفت: قبل از هر چیز مقصر اصلی خود ما داوران هستیم که در زمینه بازی بیش از حد بخشش داریم‌. اگر یک‌بار با قاطعیت در زمین با رفتار نا درست بازیکنان یا کادرفنی برخورد کنیم شاید اینطور نشود. از طرفی آئین انضباطی ما هم مشکل دارد و فکر ‌می‌کنم اگر این آیین نامه را اصلاح کنیم دست کمیته انضباطی هم بازتر می‌شود برای جریمه کردند شما مطمئن باشید اگر این اتفاقات رخ بدهد دیگر شاهد این همه هجمه علیه داوری نخواهیم بود. درست است ما اشتباه داریم و این اشتباهات هم هیچ وقت به صفر نخواهد رسید چون شدنی نیست ولی باید قوانین را برای پیشرفت فوتبال تغییر دهیم. 

او در پایان با اشاره به دستمزد پائین داوران گفت: برای برداشتن یک محصول خوب اول باید مواد اولیه خوب داشته باشیم. برای داشتن داور خوب هم باید این مواد اولیه را که به ترتیب شامل آموزش، امکانات و دستمزد مناسب می‌شود را در نظر بگیریم تا یک خروجی خوب را شاهد باشیم. ما با بازیکن قرارداد چند میلیاردی می‌بندیم که فقط روزی دو ساعت در اختیار باشگاه است که عملکردش را هم در زمین مسابقه می‌بینم حالا من نمی‌گویم با داوران هم قرارداد میلیاردی ببندند نه ولی باید به این شرایط سر و سامان بدهند.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز