نگاه حمایتی به ورزش بانوان، توسعه این بخش را در پی خواهد داشت؛

فرهادی‌زاد: برای کسب سهمیه المپیک فرصت داریم/ عملکرد المپینها و فدراسیون‌های المپیکی به طور تخصصی بررسی می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۲:۲۶:۴۷
کد خبر: ۹۵۶۷۶۴
فرهادی‌زاد: برای کسب سهمیه المپیک فرصت داریم/ عملکرد المپینها و فدراسیون‌های المپیکی به طور تخصصی بررسی می‌شود
معاون توسعه ورزش بانوان اعلام کرد که شرایط خوبی برای المپینها مهیا شده و در نشست های مختلف شرایط آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری  برنا، مهین فرهادی زاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت المپیک های  ورزشی برای ورزشکاران کشورها توضیح داد: المپیک توکیو سی و دومین دوره است که نخبگان ورزشی ۲۰۶ کشور جهان در ۳۳ رشته ورزشی بایکدیگر رقابت می کنند.

وی اذعان داشت که در طول برگزاری این رویداد مهم ورزشی، ایران در دو بخش زنان و مردان حضور موثری  داشته و توانسته سهم خوبی از این رقابت ها داشته باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص بازی های توکیو نیز گفت: در بخش زنان تا کنون ٤ سهمیه المپیک کسب کرده ایم و در پارالمپیک نیز ٩ بانوی نخبه ورزشی در رشته هایی مثل تیر و کمان، تیراندازی، پرتاب نیزه، دوومیدانی و ... توانسته اند جواز ورود این رقابت ها را به دست بیاورند‌.

او با اشاره به اینکه ورزشکاران ما تا خرداد ماه سال آینده فرصت کسب ورودی المپیک را دارند، اظهار امیدواری کرد که ورزشکاران مان بتوانند در رشته هایی مثل کاراته، تکواندو، دوومیدانی و تنیس روی میز نیز با کسب نتایج و رنکینگ لازم در این رویداد شایستگی هایشان را به نمایش بگذارند.

فرهادی زاد در ادامه سخنانش با ابراز خرسندی از فعالیت اثربخش زنان در بخش های مختلف ورزشی به ویژه در بخش قهرمانی گفت: تمام تلاش ما این است که دختران ایران بتوانند بر روی سکوهای افتخار بایستند و نام ایران و زن ایرانی را در میادین ورزش طنین انداز نمایند.

عالی ترین مقام مسوول در حوزه ورزش بانوان حمایت های وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها از ورزش زنان را مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه در مجموعه ورزش همه مصمم هستند که ورزشکاران کشورمان به ویژه زنان در رویدادهای مهم ورزشی حضور پیدا کنند به طوری که در شورای برون مرزی، ستادعالی بازی ها، نشست های تخصصی ساعت ها درخصوص رشته ها و  ورزشکاران المپیکی و چگونگی فراهم کردن امکانات و شرایط مناسب به منظور آماده سازی این عزیزان برای حضور موفق در توکیو، بحث و تبادل نظر می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمامی بخش های ورزش کشور در راستای هم تلاش می کنند تا ورزش کشور مسیر افتخار آفرینی را طی کنند. در این میان حضور زنان با حفظ ارزش های اسلامی و اخلاقی بیش از پیش مورد توجه است.

معاون توسعه ورزش بانوان در بخش دیگر از سخنانش از مردم، خانواده و مسوولان به خاطر حمایت از زنان ورزشکار قدرشناسی کرد و اظهار داشت: بی تردید نگاه حمایتی نقش مهمی در توسعه ورزش بانوان در ابعاد مختلف خواهد داشت.

نظر شما