گزارش ورزشی هفته؛

جواب قاطع استقلال و شهرخودرو به نا‌ملایمتی‌ها/ تعظیم AFC و سعودی‌ها به نمایندگان ایران/ در مستطیل سبز جایی برای کارشکنی نبود

۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۰۵:۴۵:۳۹
کد خبر: ۹۵۷۱۷۹
جواب قاطع استقلال و شهرخودرو به نا‌ملایمتی‌ها/ تعظیم AFC و سعودی‌ها به نمایندگان ایران/ در مستطیل سبز جایی برای کارشکنی نبود
تیم‌های فوتبال استقلال و شهرخودرو دو نماینده ایران در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با برتری مقابل حریفان خود جواز حضور در مرحله گروهی این مسابقات را کسب کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، استقلال تهران و شهرخودرو مشهد، 4 نماینده ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود و مقابل حریفان قدرتمند خود رقابت می کنند تا بتوانند بهترین نتایج را برای فوتبال کشورمان به ارمغان آورند. در این میان و با توجه به حواشی مطرح شده از سوی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و نفوذ عربستان سعودی در AFC آنها می خواستند حق میزبانی را از فوتبال ایران بگیرند و با این شیطنت ها کشورمان را تحت فشار بگذارند اما اقدامات هفته قبل مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه ها سبب شد تا حق میزبانی ایران پس گرفته شود و نمایندگان کشورمان بتوانند در دور گروهی و با حضور هواداران پرشور خود پذیرای رقبا باشند. در همین راستا استقلال و شهرخودرو در فاصله زمانی اندک به امارات و سپس قطر رفتند و موفق شدند با ارائه نمایش های دلچسب از سد حریفان خود بگذرند و جواب کارشکنی های مسئولان کنفدراسیون را در زمین مسابقه بدهند.

در همین راستا تیم‌های فوتبال استقلال تهران و شهرخودرو مشهد دو نماینده ایران در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با برتری مقابل حریفان خود جواز حضور در مرحله گروهی این مسابقات را کسب کردند. تیم استقلال در اولین بازی خود در پلی‌آف در امارات به مصاف الکویت کویت رفت و با درخشش شیخ دیاباته با نتیجه سه بر صفر به برتری رسید و در بازی دوم نیز الریان قطر را با پنج گل در زمین خودش شکست داد و به مرحله گروهی صعود کرد. خط حمله ترسناک استقلال در بازی با الریان اجازه خودنمایی به حریف را نداد تا آبی ها با قدرت راهی دور گروهی شوند. همچنین تیم شهرخودرو در اولین بازی الرفاع بحرین را از پیش‌رو برداشت. نماینده مشهد در دومین بازی نیز در یک دیدار سخت و نفس‌گیر که به وقت اضافه و در نهایت ضربات پنالتی کشیده شد توانست دیگر تیم قطری یعنی السیلیه را شکست دهد. بدین ترتیب ایران با چهار نماینده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حضور خواهد داشت و فوتبال کشورمان این پتانسیل را دارد تا مجددا حق خود در درون و بیرون مستطیل سبز بگیرد.

در زیر صحبت های بازیکنان پیشین فوتبال را درباره این مسائل می خوانید.

روشن: AFC از بازی ایران و عراق شیطنت خود را آغاز کرد

حسن روشن پیشکسوت استقلال طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد تیم‌های استقلال و شهرخودرو در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: روند بازی تیم‌ها تا به حال بسیار خوب بوده است اما باید منتظر باشیم که این خوبی تداوم داشته باشد و مختص به یک مقطع نباشد. کار بازیکنان و مربیان بسیار عالی بود و همه قابل تحسین هستند. الان مدیران باشگاه‌ها باید تلاش کنند تا خلایی در برنامه‌ها به وجود نیاید، از جمله مبلغ قراردادها و امکاناتی که باید داشته باشند چون در این وضعیت موارد این چنینی خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

وی افزود: AFC از زمانی که بازی ایران و عراق را به اردن برد، دنبال چنین مسئله‌ای بود اما ما دیر متوجه این مسئله شدیم. این موضوع ارتباطی به بازیکنان ندارد اما همیشه عکس‌العمل برابر این کارها مثبت خواهد بود.

روشن اظهار داشت: کارهای اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا خلاف قوانین بین‌المللی بود و این مسئله باعث شد غیرت ایرانی بازیکنان و تیم‌ها که همیشه از آن صحبت می‌کنیم جریحه‌دار شود و آن را به کار ببرند تا موفق شوند. دیدیم که در این شرایط هم باز همین غیرت ایرانی پاسخگو بود و تیم‌های ما پیروز میدان شدند.

پیشکسوت  استقلال گفت: جواب حواشی که AFC برای ما ایجاد کرد، فقط قهرمان شدن در این تورنمنت است. الان بسیار زود است که بخواهیم پاسخ آن‌ها را بدهیم، تیم‌ها باید به شکلی کار کنند تا بتوانند قهرمان آسیا شوند. آن زمان می‌توانیم بگوییم ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.

ورمزیار: تصمیم درست اتخاذ شده مقابل AFC باعث شد 4 تیم در لیگ قهرمانان داشته باشیم

صادق ورمزیار بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد نمایندگان ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: عملکرد هر دو تیم شهرخوردو و استقلال، یک روند خوب رو به رشدی داشت که من فکر می‌کنم، از لیگ داخلی ما نشات گرفته بود. یعنی هم تیم شهرخوردو با یحیی گل محمدی و هم تیم استقلال با استراماچونی در نیم فصل اول روند مطلوبی داشتند اما مربیان خود را از دست دادند و دچار تغییر و تحولات زیادی شدند.

وی افزود: خداراشکر این مسائل برطرف شد، همچنین روحیه خوب بازیکنان باعث شد این نتایج کسب شود. علیرغم رکوردشکنی هر دو تیم، آوردن آن‌ها در زمین بی‌طرف و مشکلاتی که داشتند، بازهم توانستند روند خوب خود را به نمایش بگذارند و من فکر می‌کنم هر دو تیم کار بسیار بزرگی کردند.

ورمزیار اظهار داشت: استقلال و شهرخوردو توانستند با غیرت ایرانی خود، کار را پیش ببرند و نتیجه دلخواه را به دست بیاورند. کارشکنی‌های AFC زمانی آغاز شد که می‌دانستند نمایندگان ایران می‌توانند از این گروه صعود کند. چه‌بسا این کارشکنی‌ها باعث شد غیرت ایرانی به جوش بیاید.

بازیکن پیشیم تیم ملی فوتبال در پایان گفت: ما هر زمان که بتوانیم بازیکنانمان را با فعل خواستن روانه میدان کنیم، قطعا می‌توانند برنده هر بازی باشند. اگر در حالت عادی با تیم الریان بازی می‌کردیم، شاید نتیجه بازی کمی متفاوت بود اما با وجود این شرایط غیرت بازیکنان ما به جوش آمد. این بهترین روش بود که توانستیم هر 4 تیم ایرانی را بالا ببریم. شاید اشتباه AFC این بود که شکل دیگری فکر می‌کرد.

نوازی: تصمیم منطقی اتخاذ شده مقابل AFC جواب دندان‌شکنی به شیطنت برخی کشورها بود

محمد نوازی پیشکسوت باشگاه استقلال پیرامون برد مقتدرانه این تیم مقابل الریان و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار برنا گفت: استقلال پیش از این بازی مشکلات فراوانی داشت. از تغییرات در کادر فنی گرفته تا مشکلات مالی و حتی مشکلات پروازی اما خوشبختانه تیم با انجام یک بازی بدون اشتباه، خوب و ایده‌آل مقابل تیم قدرتمند الریان به یک پیروزی پرگل و قاطعانه دست یافت.

وی افزود: فکر می‌کنم حالا وظیفه مدیران باشگاه است که تیم را بیشتر حمایت کنند. امیدوارم تیم با همین روند در ادامه راه نیز موفق باشد این برد را به تمامی هواداران استقلال تبریک می‌گویم، از بازیکنان که با غیرت و تعصب در زمین به عشق کشورشان و باشگاهشان دویدند خسته نباشید می‌گویم و از آنها و کادر فنی صمیمانه تشکر می‌کنم.

مربی سابق استقلال با اشاره به صعود شهرخودرو به مرحله گروهی اظهار داشت: به مهدی رحمتی که یک استقلالی است و توانست در بازی دیگر نماینده ایران تاثیرگذار باشد و به همه اعضای تیم شهر خودرو و هواداران این تیم تبریک می‌گویم. برای تک‌تک باشگاه های ایرانی و همه ورزشکاران کشورمان آرزوی موفقیت می‌کنم.

کاپیتان اسبق استقلال در ادامه با اشاره به برخی تصمیمات غیرفوتبالی در AFC تصریح کرد: متاسفانه برخی کشورها در کنفدراسیون فوتبال آسیا شیطنت کردند و نمایندگان ایران در مستطیل سبز توانستند در تکمیل تصمیم منطقی اتخاذ شده توسط فوتبال ایران جواب دندان شکنی به شیطنت‌های برخی کشورها بدهند.

بادامکی: تصمیم قاطع مدیران ورزش در مالزی جواب داد

حسین بادامکی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که سابقه بازی کردن در تیم های مختلف مشهد را نیز دارد پیرامون صعود شهرخودرو به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار برنا گفت: ابتدا تبریک بگویم این برد خوب را به مدیران و بازیکنان و کادر فنی باشگاه شهرخودرو و برای تمام همشهریانم بسیار خوشحال هستم. خوشبختانه تیم شهرمان مشهد توانست نام خراسان را در فوتبال آسیا مطرح کند و به امید خدا بتوانیم در مرحله گروهی نیز به همین موفقیت‌ها ادامه دهیم.

وی در ادامه افزود: به استقلال نیز تبریک می‌گویم که توانست با انجام یک بازی خوب حریفش را شکست دهد. نباید فراموش کنیم شهرخودرو با توجه به بضاعتی که داشت و مشکلاتی که برای این تیم پیش آمده بود، توانست به بهترین نحو از سد حریفان خود عبور کند و راهی مرحله گروهی شود.

بادامکی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تصمیم عجیب در برگزاری دیدارهای شهرخودرو و استقلال در کشور ثالث عنوان کرد: فکر می‌کنم مدیران باشگاه‌ها و مسئولان ورزش کشور تصمیم بسیار خوب و قاطعی در مالزی گرفتند و نمایندگان ایران نیز بهترین جواب را به AFC در مستطیل سبز دادند و ما نشان دادیم یکی از قدرت‌های بلامنازع فوتبال آسیا هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز