محمد علیپور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

راگبی رشد چشمگیری در ایران داشته است/ مسابقات راگبی ساحلی برای اولین بار در آسیا به میزبانی کیش برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۲۳:۵۲:۴۵
کد خبر: ۹۵۸۴۳۸
راگبی رشد چشمگیری در ایران داشته است/ مسابقات راگبی ساحلی برای اولین بار در آسیا به میزبانی کیش برگزار می‌شود
رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: رشته‌های المپیکی و انجمن‌هایی که در بازی‌ها آسیایی حضور دارند، می‌توانند به صورت مستقل و به عنوان به یک فدراسیون جداگانه فعالیت کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص مراسم تجلیل از برترین‌های راگبی بیان کرد: این برنامه با حضور رییس کنفدراسیون راگبی آسیا به خوبی برگزار شد و این حداقل کاری است که می‌توان برای جامعه یک رشته ورزشی انجام داد، سالی یک بار دور هم جمع شوند و از خدمات یکدیگر تقدیر کنند. این رسم دیرینه ورزش است و ما هم باید آن را پاس بداریم. رییس کنفدراسیون آسیا هم با حضور در این مراسم، قول‌های بسیار خوبی جهت همکاری با راگبی ایران داد.

وی افزود: انجمن راگبی چندین سال است که در یک روز مربیان، ورزشکاران و داوران را در یک روز دور هم جمع می‌کند، از برترین‌های سال تقدیر و تجلیل به عمل می‌آورد. این موضوع برای آن‌ها انگیزه شود تا در سال‌های آینده بهتر کار کنند. طی چند سال اخیر در رشته راگبی رشد چشمگیری مخصوصا در بخش بانوان داشتیم و این رشته دگرگون شده است، امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. 

علیپور اظهار داشت: قرار است از این انجمن راگبی ایران با امارات و کنفدراسیون آسیا همکاری‌هایی را از نظر فنی داشته باشیم و برای داوران، مربیان و ورزشکاران کلاس‌های مختلفی برگزار کنیم. همچنین قرار است میزبانی مسابقات ساحلی را که برای اولین در قاره کهن برگزار می‌شود، به کشور ما اختصاص داده شود. این رویداد در جزیره کیش برپا خواهد شد اما تاریخ قطعی آن هنوز مشخص نیست. کنفدراسیون آسیا قول‌هایی داد تا از لحاظ مالی به راگبی ایران کمک کند تا شاهد توسعه بیشتر این رشته المپیکی در کشور باشیم.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی در پایان گفت: تا امروز بیش از  اعزام بین المللی در رشته‌های مختلف زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی را انجام دادیم. فقط در سال 98 ورزشکاران ما بیش از 150 مدال کسب کردند. انجمن‌ها بسیار قوی کار می‌کنند، اولین انجمن‌هایی را در ایران تاسیس کردیم که روی پای خودشان هستند و دولت هم به آن‌ها کمک می‌کند. فعالیت‌های ما ادامه خواهد داشت تا بتوانم سال بعد نتایج بهتری به دست بیاوریم. رشته‌های المپیکی و انجمن‌هایی که در بازی‌ها آسیایی حضور دارند، می‌توانند به صورت مستقل و به عنوان به یک فدراسیون جداگانه فعالیت کنند.

خبرنگار: علی شفیعی جم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز