با عشق زیر پرچم ایران قضاوت می‌کنم؛

فغانی آب پاکی را روی دست منتقدان ریخت

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۰:۴۹:۵۲
کد خبر: ۹۵۸۸۳۹
فغانی آب پاکی را روی دست منتقدان ریخت
داور بین‌المللی فوتبال اعلام کرد که با عشق زیر پرچم ایران در مسابقات بین‌المللی حضور خواهد داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال داوری ایران در جام جهانی گذشته یکی از بهترین سال های کاری خود را پشت سر گذاشت و سوت دیدار رده بندی مهمترین تورنمنت فوتبال جهان به فغانی و تیمش رسید اما این داور مشهور ایرانی دیروز صحبت هایی را انجام داد که در رسانه های داخلی و به ویژه فضای مجازی جنجال برانگیز شد. داور ایرانی مقیم استرالیا درباره بحث پیش آمده درباره عدم حضور در لیست داوران ایرانی گفت: آقای ممبینی و خانم صوفی زاده بعد از مهاجرتم به استرالیا در جلسه هیات رییسه خواسته اند که نام از لیست داوران الیت ایران در بیاید. این در حالی است که آقایان تاج، ساکت و ممبینی به طور کامل در جریان مهاجرت من به کشور استرالیا بودند و می دانستند که مشکلی برای انجام قضاوت های بین المللی زیر پرچم ایران ندارم.»

وی افزود: حالا که من نامزد حضور در جام جهانی هستم، خوشحالم از طرف ایران این اتفاق افتاده و تا زمانی هم که دوستان در فدراسیون فوتبال بخواهند با عشق و علاقه زیر پرچم کشورم این کار را می کنم. اگر هم نخواهند که بحث فرق می کند. البته این را هم بگویم که اگر دوستان به این نتیجه می رسیدند که نام مرا از فهرست بین المللی حذف کنند، شانس قضاوت در جام جهانی به تیم داوری ایران هم داده نمی شد.

بعد از آن جلسه مهدی تاج رییس وقت فدراسیون فوتبال با اظهارات ممبینی و صوفی زاده مخالفت کرده و در نهایت هم نام فغانی به عنوان داور ایرانی معرفی شده که تصمیمی منطقی به نظر می رسد چراکه اگر نام فغانی از لیست داوران الیت در می آمد، نه تنها سودی برای فوتبال ایران نداشت که متضرر هم می شدیم. بی تردید فغانی با توجه به اینکه اقامت دائم کشور استرالیا را دارد، خیلی راحت می توانست از این کشور برای حضور در جام جهانی اقدام کند و به مسابقات برود اما با توجه به اینکه سوابق سایر داوران ایرانی مثل فغانی نیست، آن وقت ایران هم شانس داشتن داور در جام جهانی را از دست می داد. در چنین حال و هوایی است که تصمیم ممبینی و صوفی زاده عجیب به نظر می رسد. از طرفی ممبینی که سال ها در داوری حضور داشته و الان ریاست کمیته داوران را برعهده دارد هم قطعا باید با قوانین و مسائل بین المللی داوری آشنا باشد که چنین طرز فکری درباره فغانی توسط او جای تعجب دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز