مهسا حسینی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

خشونت به معنی حرفه‌ای بودن نیست/ کیفیت بازیکنان ملی‌پوش بسکتبال تفاوت چندانی با سایر بسکتبالیست‌ها ندارد!

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۶:۴۵:۲۵
کد خبر: ۹۵۹۳۷۳
خشونت به معنی حرفه‌ای بودن نیست/ کیفیت بازیکنان ملی‌پوش بسکتبال تفاوت چندانی با سایر بسکتبالیست‌ها ندارد!
سرمربی تیم بسکتبال پاز گفت: پتانسیل بازیکنان ملی‌پوش بسکتبال تفاوت چندانی با سایر بسکتبالیست‌ها ندارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهسا حسینی، سرمربی تیم بسکتبال پاز درباره دیدار با گروه بهمن در مرحله حذفی و حواشی به وجود آمده در این بازی در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: تیم پاز دومین سالی است که در لیگ شرکت می‌کند و این اولین سالی است که تا این مرحله بالا آمده بنابراین باید بگویم که پاز تیم  بسیار خوب و در عین حال تیمی بسیار جوانی است. بنابراین هم از جایگاهی که الان داریم و هم از عمکلرد بازیکنانم بسیار راضی هستم.

او اضافه کرد: اما در مورد دیدار با گروه بهمن که به صورت رفت و برگشت برگزار شد باید توضیح بدهم که ما در بازی اول مقابل این تیم با نتیجه 65 بر 51 شکست خوردیم هر چند که میزبان هم خودمان بودیم ولی به نظرم بازی بسیار خوبی را انجام دادیم درست است که نبردیم ولی همین که مقابل تیم پر مهره‌ای مانند گروه بهمن با این نتیجه باختیم برای ما خوب بود.

وی افزود: در بازی دوم هم که به میزبانی گروه بهمن بود و در سالن دانشگاه شریف برگزار شد بازهم گروه بهمن برنده بود. اتفاقی که خیلی هم عجیب نیست به هر حال شرایط این تیم از هر جهت اصلا قابل مقایسه با تیم ما نیست. اما مسئله من اصلا نتیجه به دست آمده نیست بلکه رفتار های غیر حرفه‌ای گروه بهمن و بخش داوری که باید بگویم ناداوری که در این بازی شاهد بودیم است. متاسفانه چه در بازی رفت و چه در بازی برگشت بازیکنان گروه بهمن خطاهایی را مرتکب می‌شدند که کاملا خطای غیر ورزشی و غیر حرفه‌ای بود. من از همان اول هم به داور گفتم که باید این خطاها چه خطای بازیکن‌های من و چه حریف گرفته شود ولی وقتی داور هم اهمیتی نمی‌دهد و نمی‌خواهد ببیند چه فایده؟

حسینی ادامه داد: قطعا خطاهای غیر ورزشی روی بازیکن‌های جوان تاثیر روانی و آنهم به شدت منفی می‌گذارد و حتی ممکن است در یک بازی معولی یک بازیکن جوان با یک آسیب دیدگی شدید مواجه شود. از طرفی گذشته از این نوع بازی و خطاها، گروه بهمن حتی آداب یک بازی جوانمردانه را هم فراموش کرد. قبل از شروع بازی کاپیتان تیم از ما درخواست کرد به احترام کوبی برایانت توپ در شروع دست هر تیمی که بود 24 ثانیه توقف کند ولی خود گروه بهمن بر خلاف خواسته خود عمل کرد و در همان شروع در حالی که بازیکنان حالت دفاعی نداشتن به سمت سبد ما شوت کردند واقعا این رفتارها از افرادی که ادعای ملی‌پوش بودند دارند و خود را حرفه‌ای می‌دانند بعید نیست؟

سرمربی پاز گفت: از نظر من که بازیکنان بسکتبال ما همه در یک سطح هستند و تفاوت چندان زیادی بین ملی‌پوشان و سایر بازیکنان نیست که ملی‌پوشان بخواهند به سایر بازیکنان نگاه از بالا به پایین داشته باشند و بهتر است که یاد بگیرند که خشونت به معنی حرفه‌ای بودند. البته این را هم بگویم که یک وقت سوء تفاهم نشود منظورم من فقط یک فرد نیست و در این مورد کلی حرف می‌زنم.

حسینی در ادامه گفت: ولی من گلایه بیشتری را از برخی رسانه‌ها دارم. متاسفانه رسانه‌ملی پس از اولین بازی با من گفتگو کرد ولی در جواب حرف من سراغ یک بازیکن رفت که فکر می‌کنم اصولا این کار اصلا حرفه‌ای نیست که جواب یک مربی را یک بازیکن بدهد و برعکس بهتر است اگر حرفی، بحثی و یا هر مسئله‌ای است بین مربیان باشد. چون ممکن است یک بازیکن فصل بعدی در تیمی باشد که سرمربی آن تیم همان مربی باشد در این صورت کدروت به وجود آمده اصلا خوب نیست. رسانه‌ها همواره کمک زیادی به ورزش و به ویژه ورزش بانوان دارند و بهتر است که در راستا همین کمک رسانی شان هم منصف باشند.

سرمربی تیم پاز در پایان در مورد کیفیت لیگ امسال نیز توضیح داد: لیگ هر سال بهتر می‌شود ولی خب همیشه چند تیم هستند که به دلیل داشتن اسپانسر و شرایط مالی خوب در جذب بازیکن ملی‌پوش هم عمکلرد خوبی دارند و اکثر بازیکنان را در اختیار دارند. این تیم‌ها از همان شروع فصل هم تکلیف‌شان برای قهرمانی مشخص است. ولی امسال به غیر از چند تیم سایر تیم‌ها هم  با وجود نداشتن بازیکن‌های مطرح عملکرد خوبی داشتند. پاز هم جزو همان تیم هاست و از امروز هم برای قرار گرفتن در رده پنجم تلاش می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز