پاورلیفتینگ نیازمند توجه ویژه است؛

سواستفاده از ضعف‌های فدراسیون پرورش اندام/ وقتی هر ورزشکاری خودش را قهرمان جهان می‌نامد!

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۴:۰۴:۰۹
کد خبر: ۹۵۹۹۵۴
سواستفاده از ضعف‌های فدراسیون پرورش اندام/ وقتی هر ورزشکاری خودش را قهرمان جهان می‌نامد!
برخی قهرمان‌های شناخته شده رشته پرورش اندام شاکی هستند که چطور هر ورزشکاری در هر مسابقه بین‌المللی سطح پایینی هم شرکت می‌کند و قهرمان می‌شود، خودش را قهرمان جهان می‌نامد.

​به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رشته بدنسازی و پرورش اندام همیشه با حاشیه‌های مختلف همراه بوده و به خاطر وجود این حاشیه‌ها قاعدتا نارضایتی‌هایی نیز به وجود آمده است. عدم همکاری فدراسیون با IPF به عنوان معتبرترین فدراسیون بین‌المللی در رشته پاورلیفتینگ در حالی که یک ایرانی به نام فرشید سلطانی رییس آسیایی این رشته و عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی است، در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد. 

فدراسیون پرورش‌اندام ایران که در سال‌های قبلی ترجیح داده بود با یک فدراسیون بین‌المللی به نام GPC که مسابقاتش در سطح پایینی برگزار می‌شود، همکاری کند، مدتی است حتی همکاری خود را با این فدراسیون هم قطع کرده و در 2 سال اخیر هیچ اعزامی بین‌المللی در رشته پاورلیفتینگ انجام نمی‌شود. 

رشته پرطرفدار پاورلیفینگ در ایران، در 2 سال اخیر چندین مسابقه قهرمانی کشور داشته، اما تیم ملی این رشته به دلایلی نامعلوم تشکیل نمی‌شود و خبری از اعزام‌های بین‌المللی هم نیست. این اتفاق باعث شده تا برخی افراد سودجو از چنین فضایی استفاده کرده و ورزشکاران را با اعزام‌هایی غیررسمی و دریافت هزینه‌های سنگین به مسابقات نه چندان سطح بالا ببرند. 

همین اتفاق موجب شده تا هر ورزشکاری خودش را قهرمان جهان بداند. برخی قهرمان‌های شناخته شده این رشته از این ماجرا شاکی هستند که چطور هر ورزشکاری در هر مسابقه بین‌المللی سطح پایینی هم شرکت می‌کند و قهرمان می‌شود، خودش را قهرمان جهان می‌نامد. 

به نظر می‌رسد تمامی این اتفاقات از اختلاف میان رییس فدراسیون ایران با رییس کنفدراسیون پاورلیفتینگ آسیا نشات می گیرد. به نظر می‌رسد با توجه به مخاطبین بیشمار این رشته در کشور و مشکلاتی که بر سر راه وجود دارد اقدامات جدی برای رفع این نواقص صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز