حمید سوریان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

یزدانی تمرینات خود را از سر گرفته است/ جهان پهلوان تختی اسطوره و اسوه ورزش کشور محسوب می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۰۷:۲۲:۲۸
کد خبر: ۹۶۰۰۴۸
یزدانی تمرینات خود را از سر گرفته است/ جهان پهلوان تختی اسطوره و اسوه ورزش کشور محسوب می‌شود
کشتی‌گیر سابق تیم ملی ایران گفت: رضا یزدانی تمریناتش را مجددا آغاز کرده، انشاالله روزهای آینده بتواند تمرینات سنگین‌تری را دنبال کند و با شرایط عالی در المپیک باز هم برای ایران افتخار کسب کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ آیین بزرگداشت و رونمایی از دست نوشته‌های جهان پهلوان غلامرضا تختی و همچنین تجلیل از سه چهره شاخص ورزش کشتی کشورمان محمدرضا یزدانی‌خرم، محمدرضا طالقانی و حمید سوریان تحت عنوان «پهلوانی-سرود» با حضور سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، تعدادی از مسئولین ورزشی و همچنین تعدادی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور روز گذشته برگزار شد.

حمید سوریان، کشتی‌گیر سابق تیم ملی ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص برگزاری این مراسم بیان کرد: به خودم می‌بالم که این مراسم در شرایطی برگزار می‌شود که اسم من کمترین در کنار نام دو استاد بزرگی آماده است که برای شخص من، ورزش کشور و جامعه کشتی زحمات بسیار زیادی کشیدند. من بهترین دوران ورزشی و بالاترین افتخاراتی که کسب کردم، در زمان مسئولیت طالقانی و یزدانی خرم بوده است.

وی افزود: با مدیریت و درایت این عزیزان، شرایطی بر کشتی حاکم کرده بودند که با آرامش خاطر ورزش را دنبال می‌کردیم. تجدید دیداری با این بزرگواران داشتیم و هم اسم من کنار آن‌ها قرار گرفت. شاهد هستیم پیشکسوتانی که در این مراسم حضور دارند، برای ورزش کشور زحمت کشیدند و در این راه موی خود را سفید کردند، تکریم از این افراد کم‌ترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.

سوریان اظهار داشت: اردوهای تیم ملی در حال برگزاری است، قهرمانان با تما وجود تلاش می‌کنند. امیدوارم با برنامه‌ریزی که کمیته‌های فنی در رشته آزاد و فرنگی برای ورزشکاران در نظر گرفتند و دنبال می‌کنند، روزبه‌روز شرایط‌شان بهتر شود و شاهد باشیم تا در شرایطی ایده‌آل تمام سهمیه‌ها را کسب کنیم و در المپیک کشتی‌گیران برای کشور عزیزمان افتخار به دست بیاورند.

کشتی‌گیر سابق تیم مل در پایان درباره وضعیت حسن یزدانی، آزادکار تیم ملی گفت: باتوجه به گفته پزشک معالج حسن یزدانی، دوران نقاهت خود را پشت سر گذاشته و عمل موفقیت‌آمیزی داشته است. تمریناتش را مجددا آغاز کرده، ان‌شاءالله روزهای آینده بتواند تمرینات سنگین‌تری را دنبال کند و با شرایط عالی در المپیک باز هم برای ایران افتخار کسب کند. با مکاتباتی که از سوی فدراسیون کشتی صورت گرفته امیدوارم که نام خیابان تختی تغییر نکند چون جهان پهلوان تختی اسطوره و اسوه ورزش کشور، نماد اخلاق و اگلوی جوانان ما است.

نظر شما