مهین فرهادی‌زاد:

توسعه فضاهای ورزشی زمینه‌ساز توسعه ورزش بانوان است/ باید بستر مناسب برای حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌سازی و مدیریتی مهیا شود

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۲:۵۰:۴۶
کد خبر: ۹۶۰۴۴۲
توسعه فضاهای ورزشی زمینه‌ساز توسعه ورزش بانوان است/ باید بستر مناسب برای حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌سازی و مدیریتی مهیا شود
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به افتتاح ٣٠٠ پروژه ورزشی در دهه فجر سال جاری در سطح کشور اظهار داشت: ٦٠ تا ٧٠ درصد این پروژه ها شامل سالن های مشترک است که فضای ورزشی جدیدی را برای بانوان نیز رقم می زند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهین فرهادی زاد که  در نشست تخصصی  با روسا و نواب رییس هیأت های ورزشی استان زنجان سخن می گفت، با تاکید بر نقش بانوان به عنوان محور خانواده اظهار داشت: اگرچه  تمرکز اصلی زنان باید بر  استحکام خانواده  باشد اما باید با توجه به تخصص بانوان توانمند،  فضای کاری در بخش های مدیریتی و تصمیم سازی برای آنها مهیا شود.

وی اهمیت سلامت بانوان و پژوهش در این ارتباط را مورد توجه قرار داد و گفت: باتوجه به نگاه ویژه ی وزارت ورزش و جوانان، اعتبار لازم در راستای موارد پزشکی، غربالگری و همچنین اصلاح ساختار قامتی بانوان در کشور در دست بررسی است. 

معاون توسعه ورزش بانوان در بخش دیگری از سخنانش توضیحاتی را در خصوص برنامه های توسعه ای وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با زیر ساخت ها با هدف عمومی سازی ورزش ارائه کرد.

او  افتتاح ٣٠٠ پروژه ورزشی در دهه فجر سال جاری در سطح کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ٦٠ تا ٧٠ درصد این پروژه ها شامل سالن های مشترک است که فضای ورزشی جدیدی را برای بانوان نیز رقم می زند.

فرهادی زاد با بیان اینکه اهم توجه ما در ورزش باید به بخش همگانی و در نهایت کنترل و ایجاد سلامتی در جامعه باشد، گفت :جشنواره ها و همایش های پیاده روی و ... می تواند فرهنگ سازی مطلوبی در ورزش همگانی ایجاد کند.

معاون توسعه ورزش بانوان ورزات ورزش و جوانان با بیان این که ممکن است در برخی موارد سالن هایی داشته باشیم که امکان تجهیز کردن ورزشی برای بانوان داشته باشد، اظهار داشت: در این مورد نیز می توانیم به هیأت های ورزشی در تجهیز اماکن کمک کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز